قتل عام در جاده‌ها

برای توجیه قتل عام شهروندان در جاده های مرگ آفرین  کشور گفته شده است یکی از عوارض اصلی سفرهای بی هدف و رقابتی همین تصادفات می باشند که تلفات آنها از جنگ اول جهانی نیز بیشتر شده؛ تازه چرا بعضی ازما رانندگی را با جنگ مقایسه می کنند؟
درادامه افزوده شده است تا امروز که پنجمین روز از تعطیلی نوروز است 3000 مجروح و160 کشته روی دست مردم مانده و هرکس به ظن خویش سازمان و عنصری را مقصر قلمداد می کنند.
باید گفت  درست است که هم چشمی ورقابت و.... نه در مسافرت های خانوادگی که درهمه سطوح کشور رایج شده است .چون سرچشمه ومنشأ این اپیدمی در بالای رژیم قرون وسطایی ولایت فقیه شکل گرفته است . برای اینکه  ارتباط به جنگ قدرت وثروت جناحی و باندی دارد تاجایی که اززدن هرگونه  اتهام و برچسب  رقبا بهمدیگر دریغ نمی ورزند .
بنابراین متهم ومقصر اصلی  تصادفات ومرگ ومیر جاده های خامنه ای و پاسداران جنگ افروز هستند .برای اینکه پیوسته تأکید شده است گفته های خامنه ای فصل الخطاب برای همه است . از طرف دیگر سرمایه کشور که متعلق به احادملت ایران است که می بایست اختصاص به استاندارد کردن  زیرساخت ها از جمله  ساخت وترمیم جاده ها و راه هاو خودروهای تولیدی درکشور شود .ولی صرف سیاست جنگ افروزی وتروریستی برون مرزی وبرنامه هسته ای وسرکوب و سانسور داخلی می شود.


مجید ابهری در خبرآنلاین نوشت: یکی از عوارض اصلی سفرهای بی هدف و رقابتی همین تصادفات میباشند که تلفات آنها از جنگ اول جهانی نیز بیشتر شده؛ تازه چرا بعضی ازما رانندگی را با جنگ مقایسه میکنند؟

تا امروز که پنجمین روز از تعطیلی نوروز است 3000 مجروح و160 کشته روی دست مردم مانده و هرکس به ظن خویش سازمان و عنصری را مقصر قلمداد میکنند.

لطفا به این عدد توجه نمایید:100 خودرو در جاده تهران در خراسان رضوی با یکدیگر تصادف کرده اند.100 راننده وبافرض هر خودرو سه سر نشین یعنی 300 مسافر یعنی چه؟ بارها در مصاحبه ها یم وحتی در سخنرانی های مختلف در پلیس راهنمایی عرض کردم باید به افراد نو گواهینامه تا یکسال اجازه خروج از شهر ها داده نشده ودر صورت خروج جرایم سنگین تا ضبط خودرو اجرا گردد.

فرد امروز گواهینامه میگیرد که باعتبار چند ساعت کلاس میباشد؛فردا با این موج تولید و فروش خودرو یکی را میخرد پس فردا خانواده یا دوستان راسوار کرده واحتمالا به شمال حرکت میکنند.

سفر همان و عزادار و گرفتار شدن خانواده های مختلف همان.هیچ کس حتی افراد مغرض نیز نمیتوانند منکر تلاشهای فوق العاده پلیس راه وراهنمایی گردد. پس می ماند سه عامل وقوع راننده؛ خودرو؛جاده؛ سفرهای بیهدف و تعویض شهر هدف درمیان جاده کمبود تجربه؛ غرور کاذب در رانندگی؛ توقع لامبورگینی از پراید داشتن؛ فقدان ارگونومی مناسب برای بسیاری از خودرو؛ فرسودگی خودرو ولاستیکها؛ بی توجهی به قوانین رانندگی؛ حدود 60 در از تصادفات به علت استفاده از موبایل و چت و ارسال ودریافت پیامک میباشند؛ نا آشنایی با جاده وده ها دلیل ریز و درشت از علل این تصادفات می باشند.

اما در بین تمام دلایل میتوان کمبود مهارت رانندگی؛ وضعف تجربه مرتبط؛خستگی و خواب الودگی و موبایل و موبایل و موبایل دستیاران فرشته مرگ میباشند. تبدیل عید به عزا؛گرفتار شدن در نقص عضو تا اخر عمر ؛ ابتلا به فوبیای تصادف رانیز باید در لیست عوارض این تصادفات قرارداد.

وقتی در انگلستان گواهینامه گرفتم شش ماه اجازه داشتم با حضور یک راننده با تجربه درکنارم رانندگی کنم و با نصب حرف
L بر شیشه عقب وجلو به همه اعلام کنم که راننده این خودرو نو راننده است.

سپس گواهینامه درجه دو را گرفتم که تا یکسال حق خروج از شهر را نداشتم.تازه آزمایش رانندگی علاوه بر ایین نامه ومقررات امتحان عملی در شب وروز؛ در باران و افتاب بود و باتوجه به فصل ازمایش رانندگی در یخبندان نیز جزو ازمونها بود.

در خاتمه ضمن تبریک سال نو به مامورین فداکار پلیس راه و راهنمایی که دور از خانه وخانواده بخدمت مشغولند در خواست میکنم ضمن تجدید کار مجمع فرهیختگان و اندیشوران ترافیک؛نسبت به تجدید نظر در ازمونها و جلوگیری از خروج از شهرها زودتر از یکسال؛فرهنگ سازی رانندگی در رسانه ها مخصوصا تلویزیون اقدامات جدی وفوری وفوری مبذول دارند.