نخست وزیر ایتالیا:من شکست خوردم، فردا استعفا می دهم

نخست وزیر ایتالیا:من شکست خوردم، فردا استعفا می دهم  15Hbv-95
رم - ایرنا - 'متئو رنتزی' نخست وزیر ایتالیا دقایقی پیش در پی اعلام نتایج موقتی همه پرسی قانون اساسی، گفت: من شکست خوردم و فردا استعفا می دهم .
به گزارش ایرنا، در پی اعلام تدریجی نتایج همه پرسی اصلاحات قانون اساسی ایتالیا ، رنتزی در یک سخنرانی که بطور مستقیم از تلویزیون پخش شد، ضمن اذعان بر شکست در این رای گیری گفت: من به دمکراسی ایمان دارم و اعلام می کنم که موفق نشدم تا اصلاحات قانون اساسی را انجام دهم بنابراین شکست خوردم و تجربه دولت من اینجا خاتمه یافته است.
وی افزود: فردا نزد رییس جمهوری می روم و استعفای خود را تسلیم وی خواهم کرد. من تمام سعی خود را کردم تا سیستم پارلمانی را اصلاح کنم، ما با قاطعیت مبارزه کردیم ولی موفق نشدیم.
همه پرسی روز یکشنبه اصلاحات قانون اساسی ساعت 23 به وقت محلی ( 1:30 شب تهران) خاتمه یافت و بر اساس نخستین داده های وزارت کشور که مربوط به 10 درصد از کل شهرها می شود (حدود 800 از 8 هزار شهر) حاکی از شکست نخست وزیر است.
بر اساس آخرین داده های وزارت کشور بیش از 68 درصد از 47 میلیون واجد شرایط رای گیری در این همه پرسی مشارکت کرده اند و درحال حاضر شرکت کنندگان بیش از 40 درصد رای 'آری' و حدود 60 درصد رای 'خیر' را در صندوق انداخته اند.
اروپام**461 ** شبس 1574 ** انتشار دهنده: محسن تهوری