تصویر سازی پرشور بیل کلینتون از هیلاری

بیل کلینتون از رأی‌دهندگان می‌خواهد

فرارورئیس‌جمهور سابق آمریکا می‌گوید انتخاب میان همسرش و ترامپ کاملاً روشن است.
به گزارش فرارو به نقل از پولیتیکو، بیل کلینتون سخنرانی قوی و عمیقاً شخصی درباره همسر خود کرد و از مخاطبان مسحور شده در فیلادلفیا و میلیون‌ها رأی‌دهنده آمریکا خواست کاریکاتور جمهوری خواهان از هیلاری را دور انداخته و "هیلاری کلینتون واقعی" را پذیرا باشند.
پانزده سال پس از ترک کاخ سفید، رئیس‌جمهور سابق روز سه‌شنبه هشدار داد که دونالد ترامپ نمی‌تواند رئیس‌جمهور بعدی آمریکا باشد و انتخاب واضح میان این دو نامزد، هیلاری است.
پس از چهل‌ودو دقیقه سخنرانی و اشاره به حکایات و پیروزی‌ها، یک سؤال کلیدی مطرح کرد.
بیل کلینتون گفت: "اکنون، چگونه جور درمی‌آید؟ چگونه شرایط با مطالبی که در کنوانسیون جمهوری خواهان شنیدید جور درمی‌آید؟ تفاوت میان آنچه من به شما گفتم و آنچه آن‌ها گفتند چیست؟  چگونه این دو را مقایسه می‌کنید؟ نمی‌توانید. یکی حقیقی است و دیگری ساختگی. هم‌وطنان آمریکایی فقط باید تصمیم بگیرند کدام به کدام است. آن فرد واقعی تا قبل از رسیدن به سی‌سالگی از اکثر سیاستمداران تغییرات مثبت بیشتری ایجاد کرده است."
کلینتون گفت: "آن فرد واقعی هنوز هم دوستانی در آرکانزاس دارد که به هزینه خود برای حمایت از فردی که او را به‌خوبی می‌شناسند، در سراسر کشور فعالیت می‌کنند."
"فرد واقعی، وفاداری، احترام و پشتیبانی پرشور افرادی که در مراحل مختلف با او کارکرده‌اند را به دست آورده است؛ ازجمله رهبران دنیا که او را به توانایی، سادگی و قابل‌اعتماد بودن می‌شناسند. این  فرد واقعی زمانی که مریض هستید، فرزندتان در دردسر است یا زمانی که فردی در خانواده فوت کرده به کمک شما می‌آید. این فرد واقعی زمانی که سناتور و وزیر امور خارجه بود، بارها و بارها مورد ستایش جمهوری خواهان برجسته قرار گرفت."
او در ادامه گفت که جمهوری خواهان "کاریکاتوری" از همسرش ساخته‌اند که با خوش‌قلبی که او در چهل سال زندگی از او دیده مطابقت ندارد.
با مکثی کوتاه بیل کلینتون اعلام کرد: "خوش به حالتان. زیرا اوایل امروز آن فرد واقعی را نامزد کردید."
بیل کلینتون گفت: "ببینید، من زندگی طولانی، کامل و پربرکتی داشتم. اما این زندگی زمانی آغاز شد که این دختر را در سال 1971 ملاقات کردم و عاشقش شدم. زمانی که رئیس‌جمهور بودم به‌سختی تلاش کردم تا برای شما صلح و رفاه فراهم کنم و آمریکایی بسازم که در آن هیچ‌کس نادیده گرفته نشود. اما این بار، هیلاری کاملاً واجد شرایط است تا از فرصت‌ها استفاده کند و خطراتی که با آن مواجه هستیم را کاهش دهد و او هنوز هم بهترین تحول سازی است که تابه‌حال دیده‌ام."
بیل کلینتون سخنرانی‌اش را با این جمله که باورش برای مردم سخت است پایان داد: "همسر من هرگز شما را ترک نخواهد کرد."
این سخنرانی بسیار احساسی بود که علاوه بر اینکه تا حد زیادی بر داستان‌های عاشقانه بیل و هیلاری تمرکز داشت، برای افرادی که زندگی کلینتون‌ها را در طول دهه‌ها دنبال کرده بودند داستان جدیدی بود. اما داستانی بود که بر انسان‌دوستی هیلاری تأکید داشت که اکنون محبوبیتش به‌اندازه ترامپ کم شده است.
اما بیل کلینتون از رسوایی‌های خبرساز رابطه‌اش فاکتور گرفت.
همچنین، بیل مراقب بود فرصتی برای توجه به تفاوت‌های میان همسرش و ترامپ ایجاد نکند که قبلاً هیلاری را برای سرپوشانی کردن روابط نامشروع رئیس‌جمهور سابق و ساکت کردن شاکیان محکوم کرده بود.
بیل کلینتون گفت: "بنابراین به شما می‌گویم، اگر این کشور را دوست دارید و سخت کار می‌کنید، مالیات پرداخت کرده و از قانون پیروی می‌کنید و می‌خواهید شهروند این کشور شوید؛ باید اصلاح قانون مهاجرت را به کسی که می‌خواهد شمارا از آمریکا خارج کند ترجیح دهید."
"اگر مسلمان هستید و آمریکا و آزادی را دوست دارید و از ترور و ناامنی متنفرید؛ در اینجا بمانید و به ما کمک کنید پیروز شویم و آینده را با هم بسازیم. ما شما را می‌خواهیم. اگر یک جوان آفریقایی- آمریکایی سرخورده هستید، ما در دالاس دیدیم افسران پلیس ما چقدر قوی هستند. به ما کمک کنید آینده‌ای بسازیم که کسی از بیرون آمدن هراس نداشته باشد؛ از جمله افرادی که برای محافظت از آینده ما لباس آبی بر تن می‌کنند."
زمانی که مشت خود را در برابر حضار تکان می‌داد تا بر مواردی در طول سخنرانی‌اش تأکید کند، به دنبال این بود که به برخی طرفدارانش بگوید بخش عمده‌ی زندگی‌شان تمام‌شده است.
او تأکید کرد: "هیلاری ما را در کنار هم قوی‌تر خواهد کرد. این را می‌دانید زیرا او کل عمر خود را صرف این کارکرده است. امیدوارم از او حمایت کنید. افرادی مانند من که دیروزهای بیشتری نسبت به فرداها داریم، اهمیت بیشتری به فرزندان و نوه‌هایمان می‌دهیم. دلیلی که باید از هیلاری حمایت کنید این است که به‌عنوان بزرگ‌ترین کشور دنیا، همیشه چشم به آینده و فردا داشته‌ایم. فرزندان و نوه‌های شما به خاطر انتخاب درست از شما متشکر خواهند بود."
با تأکید بر موفقیت‌ها و دستاوردهای هیلاری در دهه‌ها فعالیتش گفت: "او تمام این کارها را در حالی کرد که یک کارمند و مادر تمام‌وقت بود و از زندگی لذت می‌برد."
"چرا؟ او کنجکاوی سیری‌ناپذیری دارد، یک رهبر بالفطره است، سازمان دهنده ماهر و بهترین تحول سازی است که تابه‌حال دیده‌ام." وی ادامه داد: " پس ببینید، این نکته بسیار مهمی است که باید با خود از این کنوانسیون بیرون ببرید. اگر به این تغییر باور دارید، اگر عقیده دارید اساس تغییر بهتر کردن زندگی مردم است، پس می‌دانید که کار دشواری است و برخی فکر می‌کنند بسیار خسته‌کننده است. چنین سخنرانی‌هایی تنها سرگرم‌کننده‌اند. انجام کار بسیار دشوار است."
با اشاره‌ای غیرمستقیم به انتقادها مبنی بر اینکه حضور همسرش در عرصه‌های عمومی باید پایان یابد گفت:" برخی افراد می‌گویند ما نیاز به تغییر داریم. او مدت‌زمان زیادی در عرصه سیاست حضور داشته. مطمئناً همین‌طور است. و مطمئناً تک‌تک سال‌هایی که برای بهتر کردن زندگی مردم تلاش کرده بسیار باارزش است."
"هیلاری چشم‌های من را به دنیای جدید باز کرد". چهل‌ودو مین رئیس‌جمهور آمریکا گفت که تصاویری از سال‌های اولیه آشنایی با او و اینکه چگونه حرفه خود را آغاز کرد، تهیه‌کرده است.
بیل گفت: "هیلاری همیشه همه‌چیز را بهتر می‌کرد. من سعی داشتم او را متقاعد کنم با من ازدواج کند." و وارد داستانی شد که چگونه دفعه اول از او درخواست ازدواج کرد و او نپذیرفت.
با اشاره به فعالیت‌های هیلاری در کمک به محرومان و معلولان، بیل ضربه دیگری به ترامپ وارد کرد.
"هیلاری هرگز افراد معلول و ناتوان را مسخره نکرده است. بلکه سعی کرده بر اساس توانایی‌هایشان آن‌ها را قدرتمندتر کند. همزمان من هم سعی داشتم متقاعدش کنم با من ازدواج کند. بار دوم روش دیگری را انتخاب کردم. گفتم واقعاً می‌خواهم با من ازدواج کنی اما بهتر است این کار را نکنی."
بیل کلینتون گفت هیلاری رادهام خام حرف‌های من نمی‌شد و به یاد آورد که بارها از او خواسته بود برای مشاغل دولتی در ایلینوی یا نیویورک اقدام کند.
"او تنها به من خندید و گفت عقلت را از دست دادی؟ هرگز کسی به من رأی نمی‌دهد."
بیل تأکید کرد: "اما در عوض تصمیم گرفت ریسک بزرگی کند و به آرکانزاس برود که " مکانی عجیب، روستایی و محافظه‌کارتر از هرجایی بود که درگذشته در آنجا حضور داشت. جایی که می‌دانست افرادی هستند که علاقه دارند او را بشناسند."
کلینتون با خنده گفت: "زمان زیادی طول نکشید تا بفهمند او کیست."
بیست سال بعد از دومین و آخرین سخنرانی قبول نامزدی دموکرات‌ها، کلینتون سعی کرد برخی از موفقیت‌های سیاسی‌اش را به همسرش ارتباط دهد که در نظرسنجی‌ها عقب‌افتاده و همانند حزب ترامپ، یک تصویر عمدتاً منفی از خود برجای گذاشت است.
بیل کلینتون در اواخر سال به جمع‌آوری کمک مالی برای مبارزات انتخاباتی همسرش مشغول شد. او در طول مبارزات مقدماتی نیز نقش مهمی ایفا کرد و احتمالاً تا انتخابات ماه نوامبر به این کار ادامه می‌دهد.
اما هیچ‌یک از این حوادث به لحظات مبارزات انتخاباتی سال 2008 نزدیک نشد که رئیس‌جمهور سابق عملکرد اوباما در کارولینای جنوبی را با جسی جکسون در سال‌های 1984 و 1988 مقایسه کرد.
چند دقیقه قبل از اینکه کلینتون سخنرانی خود را آغاز کند، ترامپ واکنش نشان داد. سخنرانی بیل کلینتون در سال 2012 به‌عنوان یکی از نقاط برجسته کنوانسیون در نظر گرفته شد.( اولین حضورش در صحنه‌های ملی در سال 1988 با استقبال کمتری روبرو شد.)
ترامپ در توییتر خود نوشت: " بیل کلینتون هر چه بگوید و به هر شکلی که بگوید؛ رسانه نماها آن را باورنکردنی خواهند خواند. بسیار مبالغه‌آمیز."
ترامپ در جریان مبارزات مقدماتی به‌صورت منظم هر دو کلینتون را موردحمله قرار می‌داد و در مصاحبه‌ای با شبکه فاکس نیوز، اتهامات تجاوز جنسی گذشته‌ی بیل کلینتون را پیش کشید. چند روز بعد، ترامپ ویدئویی منتشر کرد که حرف‌های برخی از شاکیان گذشته کلینتون را در برداشت به همراه عکس سیاه‌وسفیدی از رئیس‌جمهور سابق که در حال کشیدن سیگار برگ بود.
کلینتون ویدئویی پخش کرد که بیوگرافی‌اش و فعالیت‌هایش به‌عنوان رئیس‌جمهور از سال 1993 تا 2001 و سپس "بنیاد کلینتون" را نشان می‌داد.
ویدئو عمدتاً افرادی را نشان می‌داد که از کلینتون برای خدماتش و تأثیری که بر زندگی و خانواده‌هایشان داشته تشکر می‌کردند.
کلینتون در پایان فیلم گفت: "من هنوز هم داستان زندگی خودم را می‌نویسم. این کاری است که سعی کردم به مردم بگویم آن‌ها نیز می‌توانند انجام دهند."
بااینکه این سخنرانی در رسانه‌ها هیجان ایجاد کرد، اما در سالن شور و اشتیاق دیگری بر پا بود.
رادنی مک فاراند نماینده لوئیزیانا که کلاهی به شکل خر به سر داشت گفت: " کارش عالی بود. راه روشنی به کاخ سفید می‌بینم."

جیمی هریسون رئیس حزب دموکرات در کارولینای جنوبی گفت: "لحظاتی در طول سخنرانی‌اش بود که می‌توانستید صدای افتادن یک خودکار را بشنوید زیرا جمعیت مسحور سخنانش شده بودند. مأموریت امشب بیل: تصویرسازی از هیلاری به‌عنوان یک زن، مادر و کسی که می‌تواند تغییر به ارمغان بیاورد. بیل کاملاً موفق شد."