گزیده خبرهای 8 مرداد - 85

گزیده خبرهای 8 مرداد - 85
به نظر می‌رسد مصرف‌کنندگان علاقه خود را به ابزارهای اپل از دست داده‌اند یا تنها در انتظار رسیدن آیفون‌های جدید هستند.به گزارش ایسنا به نقل از نیویورک تایمز، تمامی کسب‌وکارهای سخت‌افزاری اپل درآمد خود را در سه ماهه گذشته که به ژوئن منتهی می‌شد منفی اعلام کردند.این دومین سه ماهه بود که این غول فناوری با فروش منفی دست‌وپنجه نرم می‌کرد. اپل درآمد این سه ماهه ۴۲.۴ میلیارد دلار اعلام کرد که در مقایسه با سه ماهه مشابه سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشت.آیفون‌های SE با صفحه چهار اینچی که اوایل سال میلادی معرفی شدند آسیب‌هایی را به درآمد و سود اپل وارد کردند، زیرا برخی از مصرف‌کنندگان این دستگاه را جایگزین مدل‌های بزرگ‌تر و گران‌تر اپل کردند.یکی از تحلیلگران می‌گوید: اپل در حال حرکت از محوریت آیفون به محوریت آیفون و خدمات است. حدود یک سوم سود سه ماهه از خدماتی مانند اپ استور، اپمیوزیک و آیکلود حاصل شده است.تعداد آیفون‌های فروخته شده در مقایسه با سه ماه سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشت و درآمد ۲۳ درصد افت کرد. تعداد مک‌های فروخته شده ۱۱ درصد و تعداد آی‌پدهای فروخته شده ۹ درصد کاهش داشت و فروش ساعت اپل که جدیدترین محصول اپل بود در مقایسه با سال گذشته ۵۵ درصد کاهش داشت.درآمد خالص اپل ۷.۸ میلیارد دلار یا ۱.۴۲ دلار به ازای هر سهم بود که ۲۷ درصد کاهش داشت. نتایج ضعیف اپل ناشی از نتایج موقعیت شرکت در پایان چرخه محصولات‌اش می‌شود که انتظار می‌رود در ماه سپتامبر مدل‌های پیشرفته‌تری از سخت‌افزار و نرم‌افزار یا آیفون را که هر دو سال یکبار منتشر می‌کند، ارائه دهد.بسیاری از مصرف‌کنندگان چند ماه پیش از انتشار، از خرید گوشی جدید منصرف شده‌اند تا مدل جدیدتر آیفون را بگیرند. اپل پیش‌بینی کرده که سه‌ ماهه بعدی نیز سه ماهه بعدی خواهد بود، اما پس از آن زمانی که گوشی‌های جدید در بازار عرضه شود انتظار بازگشت رشد وجود دارد. 
مسئولان درمانی فلوریدای آمریکا از بررسی روی چهار بیمار آلوده به ویروس زیکا خبر دادند که به مناطق شیوع این بیماری سفر نداشته‌اند.به گزارش ایسنا، تاکنون موارد ابتلا به ویروس زیکا در خارج از آمریکای لاتین و کارائیب به دلیل سفر به مناطق شیوع این ویروس یا داشتن ارتباط جنسی بوده‌است. به گفته مسئولان درمانی فلوریدا این چهار مورد از ابتلا به ویروس زیکا این احتمال را محتمل ساخته که پشه‌ها در آمریکا خود عامل انتقال ویروس هستند.ویروس زیکا در بسیاری از افراد با علائم خفیفی همراه است اما می‌تواند به بروز نارسایی مادرزادی در نوزادان منجر شودبه گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، مقامات درمانی فلوریدا اظهار داشتند: تاکنون به هیچ نتیجه قطعی نرسیده‌ایم و در حال بررسی چگونگی انتقال این ویروس هستیم.
زنی که برای رسیدن به عشق دوران نوجوانی‌ از شوهرش جدا شده بود، بعد از فرار مرد موردعلاقه‌اش فهمید فریب خورده و طعمه نقشه کلاهبرداری کلان شده است.این زن ٣٤ساله که در پی شکایت چند مال‌باخته توسط مأموران پلیس مشهد دستگیر شده است، وقتی تحت بازجویی قرار گرفت، گفت: در یک خانواده متوسط بزرگ شدم. اگرچه پدر و مادرم اختلافاتی جزئی در زندگی داشتند، اما شرایط خانوادگی برای تحصیل ما فراهم بود. وقتی دختری نوجوان بودم مانند خیلی از دختران دیگر و در اوج هیجانات نوجوانی، عاشق پسر همسایه شدم. احساس می‌کردم همه خوبی‌های دنیا در وجود جلال خلاصه شده است اما مدتی بعد از آنکه خانه بزرگ‌تری خریدیم و از آن محله رفتیم، دیگر جلال را نمی‌دیدم و کم‌کم او را فراموش کردم. در دانشگاه قبول شدم و در رشته روان‌شناسی درس خواندمپس از اتمام تحصیلات، با جوانی به نام «مهرداد» ازدواج کردم. این زن ادامه داد: وقتی ازدواج کردم، زندگی‌ عادی‌ای داشتم؛ شوهرم مرد بدی نبود فقط به عواطف و احساساتم توجه چندانی نشان نمی‌داد. این موضوع عذابم می‌داد. در این مدت گاهی یاد جلال می‌افتادم. من پس از چند سال با وجود دو فرزند، یک روز به طور اتفاقی با جلال روبه‌رو شدم. او در این مدت ازدواج کرده اما همسرش را طلاق داده بود. جلال برخورد صمیمانه‌ای با من داشت. ارتباط من و آن مرد از طریق فضای مجازی در گوشی همراه بسیار عمیق شد. با لورفتن موضوع رابطه من و جلال، کارها خراب شد. شوهرم که نمی‌توانست این موضوع را تحمل کند، مرا طلاق داد و من هم با رهاکردن فرزندانم امیدوار بودم با جلال ازدواج کنم. ارتباطم با جلال بعد از طلاق بیشتر شده بود و مرتب همدیگر را می‌دیدیم تا اینکه او مرا با وعده عقد رسمی در اولین فرصت به عقد موقت خود در‌آوردپس از آن جلال طبق نقشه‌ای که داشت و من از آن بی‌خبر بودم، همه چک‌ها و کارهای حقوقی‌اش را به نام من انتقال داد و وانمود کرد شاید همسر سابقش بیاید و درباره اموالش ادعایی کند و به‌عنوان مثال مهریه یا نفقه بخواهد. من که حرف‌های مرد موردعلاقه‌ام را باور کرده بودم در برابر کارهای او مخالفتی نکردم اما جلال پس از اینکه چک‌های بلامحل مرا در بازار خرج کرد، متواری شد. چندهفته‌ای از او بی‌خبر بودم تا اینکه فهمیدم باردار هستم و بعد هم طلبکاران سراغم آمدند و فهمیدم صد ‌میلیون تومان بدهکار هستممن چنین پولی نداشتم به همین دلیل طلبکاران از من شکایت کردند و حکم جلب مرا گرفتند درحالی‌که تمام پول‌ها دست جلال است و من اصلا از این ماجرا اطلاعی نداشتم؛ فقط فریب این مرد را خوردم. او باعث شد از شوهرم که مرد خوبی بود طلاق بگیرم و از فرزندانم جدا شوم. حالا هم نمی‌دانم چه باید بکنم». با اعلام شکایت زن جوان تحقیقات پلیس مشهد برای دستگیری مرد شیاد آغاز شد و بررسی‌ها در این خصوص همچنان ادامه دارد تا مشخص شود جلال کجا پنهان شده است.منبعروزنامه شرق
معاون رئیس‌جمهور آمریکا در اظهارتی انتقاد آمیز با اشاره به استفاده عبارت "شما اخراج هستید" از سوی دونالد ترامپ گفت: چگونه استفاده از این عبارت می تواند برای یک فرد لذت بخش و خوشایند باشد.به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری سی ان ان، جو بایدن، معاون رییس جمهور آمریکا با انتقاد شدید از اظهارات دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه آمریکا گفت: آیا وی تلاش می‌کند که به ما نشان دهد که به طبقه متوسط توجه می‌کند؟  اینگونه اظهارات بی معنی و پوچ است.وی ادامه داد: این مرد هیچ گونه آشنایی درباره وضعیت طبقه متوسط ندارد. وی حتی نمی‌داند که چگونه آمریکا می تواند بزرگ شود. در واقع وی کوچکترین اطلاعاتی در این باره ندارد.بایدن در ادامه اظهاراتش با اشاره به هیلاری کلینتون،‌ نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا افزود: همه می‌دانند که وی باهوش است. وی درباره این مسایل احساساتی است. من هیلاری را درک می‌کنم.معاون اوباما با اشاره به اظهارات ترامپ در حوزه سیاست خارجی اضافه کرد: ما نمی‌توانیم کسی را به عنوان رییس جمهور انتخاب کنیم که ارزشی برای نزدیکترین متحدان ما قایل نیست. ما نمی توانیم در تاریخ آمریکا به وقوع چنین اتفاقی اجازه دهیم.  چند روز قبل ترامپ در سخنرانی خود در در جمع "کهنه سربازان کنوانیسیون ملی جنگ‌های خارجی" در کارولینای شمالی بر گروه تروریستی داعش تمرکز کرده و تمایلش را برای تشکیل نیروی مشترک با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با هدف نابودی‌ داعش ابراز کرده است.وی گفت: اگر با روسیه متحد شویم و از شر دشمن خلاصی یابیم خوب نمی‌شود؟
پلیس آلمان یک پناهجوی الجزایری 19 ساله را که از یک مرکز روان درمانی فرار کرده بود و فریاد می‌زد "شما را منفجر خواهم کرد" دستگیر کرد.به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پلیس فدرال آلمان پس از جست‌وجو و تعقیب یک ساعته مظنون که منجر به تخلیه یک مرکز خرید در شهر برمن شد، این پناهجوی الجزایری را در اصلی‌ترین ایستگاه قطار این شهر دستگیر کرد.پلیس فدرال آلمان گفت: هنگامی که این پناهجوی 19 ساله هفته گذشته به خاطر چند فقره دزدی در بازداشتگاه به سر می‌برد از داعش و مرد مسلحی که در ماه جمعه گذشته جان 9 تن را در یک مرکز خرید در مونیخ گرفت، ابراز حمایت کرد اما هیچ سند و مدرکی دال بر ارتباط وی با آنها وجود نداشت.پس از آنکه مردم این مظنون الجزایری را شناسایی کردند، مقامات این مرکز خرید در برمن را که 40 کیلومتر با مرکز روان درمانی مذکور فاصله داشت، تخلیه کردند.سخنگوی پلیس گفت: با توجه به وضعیت کنونی آلمان مقامات این رویداد را بسیار جدی گرفتند.این پناهجو پس از آنکه چندین بار به خودش آسیب رسانده بود به این مرکز روان درمانی منتقل شد و مقامات تشخیص دادند که وی به مواد مخدر اعتیاد دارد و برای خود و دیگران خطری محسوب می‌شود.پلیس برمن اعلام کرد جست و جوها در این مرکز خرید ادامه دارد چرا که ممکن است مظنون کوله پشتی یا شی را در آن جاسازی کرده باشد.آنها افزودند: البته هیچ گزارشی دال بر اینکه مظنون سلاح در دست داشته وجود ندارد.
فرمانده پلیس راه مازندران ترافیک در جاده های این استان را سنگین توصیف کرد و گفت که هم اکنون تردد خودروها در محورهای مواصلاتی منتهی به پایتخت با کندی صورت می گیرد.سرهنگ جعفر محمدنژاد پیش از ظهر پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ترافیک هم اکنون در هر دو مسیر رفت و برگشت محورهای هراز، کندوان و سوادکوه سنگین استوی با اظهار این که از شب گذشته گردشگران و مسافران از نقاط کشور به سمت مازندران حرکت کرده اند، اظهار داشت: گزارش های مسافران به پلیس راه نشان می دهد که به دلیل بالا بودن دمای هوای بسیاری از استان های کشور، بیشتر مردم مناطق شمالی کشور را برای مسافرت انتخاب کرده اند. فرمانده پلیس راه مازندران گفت: با وجود اینکه محدودیت های ترافیکی از ظهر روز گذشته در جاده های استان اجرایی شده است ، اما حجم تردد خودروهای سبک در این محورها ترافیک سنگینی را تحمیل کرده استمحمدنژاد صبر و بردباری را لازمه رانندگی در جاده های مازندران دانست و به رانندگان عجول هشدار داد؛ در صورتی سبقت غیرمجاز، خودروی آنان تا پایان تعطیلات توقیف می شودوی وضعیت هوای محورهای مواصلاتی مازندران را هم ابری و در بعضی مقاطع نیمه ابری تا آفتابی توصیف کرد و گفت که سطح جاده ها هم خشک استمازندران 10 هزارو 700کیلومتر راه اصلی و فرعی و 338کیلومتر ساحل در دریای خزر دارد.