اندر مشاهدات روزانه

اندر مشاهدات روزانه
تاخیر و پوزش   13 مرداد -94
گزارشی ازا وضاع بی نظمی و تأخیر وخرت وخری پرواز ها!

کنار پدر و مادر نشستن هم صفایی دارد. بخصوص که ناگهان پیامکی بیاید با این مضمون که «مسافر گرامی با عرض پوزش پرواز شما با 5/4 ساعت تاخیر برگزار می‌شود.» خودش غنیمتی است برای بودن بیشتر با آن‌ها. بعد هم تلفن زنگ زد و خانمی همان پیام را البته با عرض پوزش! تکرار کرد و فرمود: 2ساعت قبل از پرواز فرودگاه باشید. گفتم: چشم.
روز جمعه بود در ساعت مقرر در فرودگاه شیراز حاضر شدم. پروازها به هم ریخته بود و 4 پرواز تقریباً با فاصله کوتاهی قرار بود به مقصدهای خود بروند. در سالن ترانزیت از موعد مقرر یک ساعت هم گذشت و خبری نشد. در کنار حاج‌آقایی روحانی با تلفن همراه کار می‌کردم. روی تابلو پرواز آسمان به تبریز نوشته بود. مدتی گذشت نگاهی کردم دیدم غیر از من کسی نمانده! رفتم جلو، دیدم تابلو تبریز تبدیل شده به تهران، نه بلندگویی، نه اخطاری، نه خبری! خلاصه برای اولین بار نفر آخری بودم که سوار هواپیما شدم. هم مهماندار هم خلبان بارها بابت تاخیر پوزش وعذرخواهی ابراز فرمودند دیدم به همه چیز عادت کرده‌ایم، هم به تاخیر و هم به پوزش، کم کم دارد شعار ثابت شرکت‌های هواپیمایی می‌شود. بعد هم تاکسی‌های فرودگاه،‌قبضی گرفتم تا مقصد 24 هزار تومان شد! به راننده گفتم: شیراز بنده از فرودگاه که چند کیلومتر خارج از شهر است تا منزل 8 هزار تومان به آژانس داده‌ام که با بی‌حوصلگی گفت: اینجا تهران است!
احمد حسینی