مصباح در اجلاس وحدت اصولگرایان چه گفت؟

آخوند  مصباح یزدی که خدا را به بندگی قبول ندارد چون خودش را ازهمه آخوندهای حوزوی بالاتر می داند . برای همین خمینی را اصلاً قبول نداشت چون جزو مدرسان مدرسه حقانی قم بوده است که به شدت مخالف اندیشه های شریعتی قبل از انقلاب بود وپس از انقلاب شاگردان این مدرسه در دستگاه فاسد قضاییه بیشمار احکام جنایت اعدام صادر کرده اند.  بنابراین به دلیل ماهیت فرصت طلبانه وچاپلوسانه ای که دارد اهدافش علیه ی مخالفانش را زیرچتر بیش ازحد گنده کردن خامنه ای دنبال می کند. پس بی جهت نیست برای اینکه جواب روحانی و رفسنجانی را داده باشد. در اجلاس وحدت اصولگرایان مدعی شده  علت قرائت‌های مختلف از فرمایشات خامنه ای رمال و خمینی  شیاد نفس انسان است که باعث می‌شود عده‌ای فکر کنند قرائت خودشان اولی بر قرائت ولی فقیه است.
آیت‌الله مصباح یزدی در اجلاس وحدت اصولگرایان گفت: علت قرائت‌های مختلف از فرمایشات مقام معظم رهبری و حضرت امام (ره) نفس انسان است که باعث می‌شود عده‌ای فکر کنند قرائت خودشان اولی بر قرائت ولی فقیه است.
به گزارش فارس، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در اجلاس وحدت اصولگرایان که صبح امروز (پنج‌شنبه) در سالن شهدای موتلفه و با حضور اعضای شورای مرکزی تهران و استانهای سه تشکل موتلفه، پایداری و ایثارگران برگزار شد، طی سخنانی به بیان تفاوت‌های انسان و حیوان و نقش عقل و غرایز در انسان پرداخت.
یکی از اعضای حاضر در این همایش با اشاره به سخنان آیت‌الله مصباح گفت: ایشان درباره هدف آفرینش و نقش انسان توضیح دادند و وجه تمایز انسان و حیوان را تشریح کردند.
وی به نقل از آیت‌الله مصباح ادامه داد: ایشان تشریح کردند که به چه علتی انسان از حیوان متمایز بوده و از هدایت تشریعی استفاده می‌کند و اعمالش متکی به عقل بوده و صرفا در بند غرایز خود نیست اما در عین حال برخی افعالش متکی به عقل نیست در حالی که عقل علی‌القاعده باید راه‌گشا باشد و هدف را به درستی به انسان نشان دهد.
این عضو حاضر در اجلاس وحدت اصولگرایان افزود: ایشان این سوال را مطرح کردند که چه چیزی باعث می‌شود انسان منطبق بر عقل راه درست را از خطا تشخیص ندهد، سپس در پاسخ توضیح دادند که اولویت کشش‌ها و خواهش‌های نفسانی بر روی عقل پرده‌ای می‌اندازد و انسان مسیری که پیامبران مشخص کرده‌اند را نمی‌رود.
وی تصریح کرد: آیت‌الله مصباح گفت‌ که شهوات انسان شامل شهوات پست مادی و غریزی است که از جنگ‌های قبیله‌ای گرفته تا سلطنت‌طلبی و کسب قدرت و ثروت را شامل می‌شود و باعث شده انسان بر روی عقل و آگاهی ‌های خود پرده بیندازد.
این عضو حاضر در اجلاس وحدت ادامه داد: آیت‌الله مصباح توضیح داد که هیچ دلیلی برای اختلاف بین انسان‌ها در شرایطی که عقل فصل‌الخطاب و اولویت باشد وجود ندارد و در عین حال این سوال را مطرح کرد که چرا وقتی مواضع امام و رهبری به صراحت از سوی خودشان بیان می‌شود و افراد نیز عالم به درستی این سخنان هستند، اما عملا کار دیگری می‌کنند،این به خاطر گرایش‌های نفسانی است که نمی‌گذارد براساس آنچه عقل دیکته می‌کند عمل کنیم.
وی با اشاره به بخش دیگری از سخنان آیت‌الله مصباح خاطر نشان کرد: آیت‌الله مصباح تاکید کردند که اگر انسان نفس خود را تربیت کند و خواهش‌های نفسانی را کنار بگذارد همه اختلافات کنار گذاشته می‌شود و اختلاف و تلقی‌های مختلف بین انسان‌ها به وجود نمی‌آید.
به گفته آیت‌الله مصباح یزدی «وقتی فرمایشات صریح مقام معظم رهبری و راه و رسم حضرت امام (ره) وجود دارد چرا افراد به طرق مختلف عمل کرده و می‌گویند ما قرائت‌های مختلفی از دین داریم؛ بنابراین اساس این مساله نفس انسان است که باعث می‌شود عده‌ای فکر کنند قرائت خودشان اولی بر قرائت ولی فقیه است
این عضو حاضر در اجلاس وحدت اصولگرایان تصریح کرد: شأن و جایگاه فقهی و علمی آیت‌الله مصباح اجّل از این است که وارد جزئیات شوند از این رو ایشان سخنانی نصیحت‌گونه را متکی بر آیات قرآنی بیان کردند.
وی افزود: آیت‌الله مصباح تعبیر بسیار زیبایی نیز از شأن نزول یک آیه و ارتباط آن با مردم طائف داشتند؛ ایشان توضیح داد که مردم طائف به پیامبر گفتند که ما حاضریم ایمان بیاوریم و حتی برای شما بجنگیم و نماز بخوانیم اما در نماز سجده نکنیم و به خاک نیفتیم، برخی از اطرافیان پیامبر گفتند که این پیشنهاد بسیار خوبی است و باید آن را بپذیریم اما در این زمان آیه‌ای نازل شد که به پیامبر فرمود که تو باید آنچه که ما امر کرده‌ایم را درخواست کنی و اگر حکم الهی انجام نشود ما تو را مجازات می‌کنیم که به خاطر مصلحتی عدول کرده‌ای.
این فرد حاضر در همایش تصریح کرد: بنابراین آیت‌الله مصباح نتیجه‌گیری کردند که اگر ما بر روی یکسری از مرزهای اعتقادی در مناسبات سیاسی تاکید می‌کنیم علتش این است که نمی‌خواهیم مشمول این آیه شویم چرا که وقتی خداوند حکمی را مقرر کرده ما نمی‌توانیم چشم‌پوشی کرده یا مصلحت سیاسی را در نظر بگیریم.