سرمقاله :جموری " مسلمانی کنیم"

روزی نامه ی حکومتی جموری اسلامی 2 شنبه 19 مردادماه سال 1394
سرمقاله : روزی نامه ی جموری اسلامی " مسلمانی کنیم"
اگر کارنامه ی 37 ساله اسلام ومسلمانی  بردبار خمینی شیاد وبهشتی و خامنه ای را یک نگاه اجمالی کرد که چگونه میلیون ها نفر درتنور جنگ موهبت الهی سوخته ومجروح  و بی خانمان وآواره شدند و دوبرابر آمار کشته شدگان جنگ درجاده های مرگ آفرین جان دادند . یک قلم بیش از 120 هزار زندانیان سیاسی ا عدام شده اند وخیلی بیشتر از قربانیان عادی پرورش یافتگان  رژیم حهل وخرافه و جنگ بربرمنش  تاریک اندیش درون زندان ها اعدام شدند . بیش از80% جمعیت کشور زیرخط فقرا قتصادی به سر می برند ومیلیون هادانش آموزان مدارس به دلیل فقر اقتصادی تبدیل به کودکان کارخیابانی شده اند. موازی آن  پدیده های آقازاده پروری و ناهنجاری ها اجتماعی  همچون کارتون خوابان و معتادان و تن فروشان وکلیه فروشان هستند . همچنین تبعیض وبی عدالتی وفاصله ی طبقاتی آنجنان بیداد می کند که جامعه تبدیل به ا قلیتی کاخ نشین واکثریتی کوخ نشین شده است .
حال بماند که آمار خودکشی وخودسوزی ها و رشد بیماری های همچون ایدز و سونامی سرطان و افزایش آمار طلاق و کاهش سنین اعتیاد وتن فروشی وبزهکاری اجتماعی و آسیب رسانی محیط زیست وآلودگی هوا وجنگل سوزان وخشک کردن رودخانه هاو تالاب هاو دریاچه ها هم بخشی دیگر از این کارنامه است . تازه سیاست صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز ومداخله گری درامور داخلی کشورهای منطقه وهمسایه هم مزید برعلت شده است.
درحالیکه بیش 1000 میلیارد دلار غرامت و خسارات جنگی بود و رقمی بسیار سنگین هم صرف برنامه ی هسته ای شد که بقول خمینی شیاد جزو دستآورد موهبت الهی جنگ بود که کمک به بقای حاکمان غارتگر وجنگ افروز و دین فروش کرده است . درحالیکه موجب ویرانی کشور وبحران اقتصادی شده است.
حال این عملکرد انکار ناپذیر 37 ساله حاکمان رژیم وارونه ولایت فقیه  همراه با جنگ قدرت وثروت باندی  را مقایسه کنید با ادعای سرمقاله نویس که عنوان زده  "مسلمانی کنیم" وچنین گزارش تحلیلی از مسلمانی  ادعایی ارائه  داده  است" بهشتی در اوج رویاروئی با منافقین، گروه‌های مارکسیستی، غرب زده و ملی گرا که در برابر انقلاب اسلامی صف‌آرائی کرده بودند مبنای برخورد امام و خط امامی‌ها با این گروه‌های معاند را در جمله معروف «جاذبه در حد اعلا و دافعه در حد ضرورت از ویژگی‌های خط امام است» اعلام کرد، به این معنی بود که دین اسلام دین رحمت و رافت است نه انتقام و نفی و طرد. این روش را در سیره معصومین به روشنی می‌توان دید و آنچه در قرآن کریم درباره خُلق عظیم پیامبر گرامی اسلام آمده است نیز همین واقعیت را گوشزد می‌کند و با رساترین بیان اعلام می‌دارد پیامبر اسلام به دلیل اخلاق نیکوئی که داشت توانست مردم را به دین خدا جذب کند و اگر با مردم درشتی می‌کرد و سخت‌گیری و سنگدلی نشان می‌داد نمی‌توانست در انجام رسالت الهی خود موفق شود. دیگر جای شک باقی نمی گذارد که برای چه آشکارا وارونه گویی کرده است؟
ناگفته نماند که سرمقاله نویس وارونه گوی که به خاطر روانه ی زندان اوین شدن مهدی رفسنجانی از رأفت اسلامی و تأکید جذب ومدارای حداکثری بهشتی وخط امان یادکرده  ولی نگفته است چه تعداد از هواداران دانش آموزان مجاهدین به دستور چماقداران حزب جمهوری اسلامی بهشتی تاقبل از 30 60 توی خیابان شهرها با  وحشیانه و فجیع ترین رفتارضدانسانی به قتل رسیدندو شهید شدند؟

در فتح مکه، مسلمانان پیروز هنگام ورود به شهر با هلهله و شادی شعار می‌دادند «الیوم یوم الملحمه» یعنی امروز، روز کشتار و نابود ساختن مشرکین و دشمنان اسلام است. پیامبر گرامی اسلام، مانع ادامه این شعار شدند و شعار دیگری را به آنها تعلیم فرمودند که «الیوم، یوم المرحمه» بود. یعنی به جای آن شعار تند و منفی و پردافعه، بگوئید: امروز، روز رحمت و رافت و گذشت است.
اگر شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی در اوج رویاروئی با منافقین، گروه‌های مارکسیستی، غرب زده و ملی گرا که در برابر انقلاب اسلامی صف‌آرائی کرده بودند مبنای برخورد امام و خط امامی‌ها با این گروه‌های معاند را در جمله معروف «جاذبه در حد اعلا و دافعه در حد ضرورت از ویژگی‌های خط امام است» اعلام کرد، به این معنی بود که دین اسلام دین رحمت و رافت است نه انتقام و نفی و طرد. این روش را در سیره معصومین به روشنی می‌توان دید و آنچه در قرآن کریم درباره خُلق عظیم پیامبر گرامی اسلام آمده است نیز همین واقعیت را گوشزد می‌کند و با رساترین بیان اعلام می‌دارد پیامبر اسلام به دلیل اخلاق نیکوئی که داشت توانست مردم را به دین خدا جذب کند و اگر با مردم درشتی می‌کرد و سخت‌گیری و سنگدلی نشان می‌داد نمی‌توانست در انجام رسالت الهی خود موفق شود.
این سیره روشن و مالامال از گذشت و رافت البته مربوط به کسانی است که به خصومت با اسلام و مسلمین برنخاسته باشند. تکلیف این افراد را قرآن کریم با فرمان «اشداء علی الکفار» روشن کرده و شخص پیامبر گرامی و تمام مسلمانان را به برخورد قاطعانه با آنها موظف نموده است. همین برخورد نیز تا جائی لازم است که کفار دست از خصومت برندارند و به دشمنی عملی خود ادامه دهند ولی هنگامی که برخورد آنان تغییر کند و در عمل مشغول دشمنی با مسلمانان نباشند، وظیفه شدت عمل و برخورد قاطعانه جای خود را به روش‌های دیگری می‌دهد که می‌توانند راه را برای جذب آنها فراهم سازند و یا حداقل کاری کنند که آنها از روش خصمانه خود دست بردارند.
برای آنکه جامعه اسلامی ما اسلامی بماند و بتواند چهره پرجاذبه اسلام را به جهانیان معرفی کند و هر روز بر تعداد مشتاقان دین خدا بیافزاید، ما باید برای جاری شدن سیره پیامبر اکرم در تمام بخش‌های این جامعه تلاش کنیم. مایه حیات‌بخش اسلام رحمت و رافت باید در شریان‌های جامعه ما جاری شود تا ما بتوانیم اصول، آرمان‌ها و ارزش‌های دینی و انقلابی را به ملت‌ها بشناسانیم و آنها به دعوت ما پاسخ مثبت بدهند. این واقعیت را بپذیریم که با دعوا، تفرقه، نفی، طرد و رمی همدیگر هرگز به اهداف انقلاب نخواهیم رسید حتی اگر نه هر سال بلکه هر روز یک کنفرانس وحدت برگزار کنیم و هر لحظه شعار وحدت سر دهیم و تمام در و دیوار شهرها و روستاهایمان را با پارچه نوشته‌هائی که شعار وحدت را به رخ می‌کشد پر کنیم. اگر می‌خواهیم به آرمان‌های انقلاب اسلامی برسیم باید مسلمانی کنیم، همان نکته نغز که رئیس‌جمهور روحانی روز جمعه 17 ربیع گذشته در جمع دیدار کنندگان با رهبر معظم انقلاب مطرح کرد. او گفت: «امروز، ندای پیامبر بیش از همیشه بلند است و آن ندا اینست که مسلمانان مسلمانی کنید که مسلمانی به نام نیست و به راه است. امروز همه نیازمندیم که خود را در محضر پیامبر و در مدینه پیامبر ببینیم که اگر خود را در محضر پیامبر بیابیم دیگر در آن جامعه تکفیر، خشونت و افراط نیست بلکه عفو و استغفار است به جای قهر و استیلا، انسجام است به جای اتهام
مطالعه تاریخ حیات پربرکت حضرت امام صادق علیه السلام نشان می‌دهد آن حضرت در عین حال که بیشترین تلاش را برای احیاء مکتب اهل البیت به عمل آوردند و به همین جهت، نام و عنوان «جعفری» بر مکتب تشیع نهاده شده است، اهتمام ویژه‌ای برای وحدت مسلمین و استحکام صفوف آنان داشتند. علاوه بر شاگردان زیادی از بزرگان اهل سنت که در محضر امام صادق علیه السلام تلمذ کردند و همواره به ایشان ارادت می‌ورزیدند، توصیه‌های موکد حضرت به شیعیان جهت معاشرت با اهل سنت، شرکت در مجالس جشن و عزاداری آنها و احوال‌پرسی از بیماران آنها نمونه‌هائی روشن از تعالیم مکتبی است که به نام آن حضرت و اهل البیت علیهم السلام برنامه زندگی اجتماعی صدها میلیون نفر را شکل می‌دهد.
خوشبختانه نظام جمهوری اسلامی از آغاز تاسیس، به راهی که امام صادق علیه السلام در تعامل با تمام مسلمانان جهان نشان داده‌اند پای بندی نشان داد بطوری که این تفکر درخشان حتی در قانون اساسی این نظام نیز از جایگاه خاصی برخوردار است (اصل 11 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران). وحشت از نتایج همین اصل مترقی قانون اساسی و عملکرد نظام جمهوری اسلامی بود که دشمنان اسلام و انسانیت را به تکاپوی ایجاد گروهک‌های تکفیری – تروریستی انداخت و شرایطی فراهم کردند که آرمان وحدت امت اسلامی به محاق برود و بذر کینه و تفرقه در قلب‌ها پاشیده شود. دشمنان، از این زمینه که مطلوب آنهاست حداکثر سود را می‌برند و به استثمار کشورهای اسلامی ادامه می‌دهند.
شرایط خاص جهان اسلام اکنون ایجاب می‌کند منطبق با نیازهای روز، تدابیری اندیشیده شود که توطئه‌های دشمنان امت اسلامی و بدخواهان خنثی گردد. این، انتظار امام صادق علیه السلام از پیروان خود به ویژه در سطح مسئولان و کارگزاران نظام‌های حکومتی است. می‌دانیم که چنین کار مهمی را نمی‌توان با شعار و نصیحت و توصیه به انجام رساند بلکه نیازمند اراده و اقدام جدی و عملی است. اگر مسلمانان بخواهند مسلمانی کنند باید با چنین اراده و اقدامی وارد صحنه شوند.