گزیده خبرهای 28 مرداد -94

گزیده  خبرهای 28 مرداد -94
تبلیغات زودهنگام نامزدهای احتمالی انتخابات مجلس ارتجاع
* تبلیغات زودهنگام نامزدهای احتمالی انتخابات مجلس شورای اسلامی در اراک، مدتی است آغاز شده است. به گزارش خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی از اراک، اخیراً در یکی از مهمانی‌های تبلیغاتی که به بهانه رونمائی از کتاب یکی از نامزدها برگزار شد مسئولان ارشد استانی نیز حضور داشتند درحالی که مسئولان باید با تبلیغات زودهنگام انتخابات برخورد کنند.
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت آبفا استان:
روند کاهش مصرف سرانه آب در اصفهان همچنان ادامه دارد
اصفهان- خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت آبفا استان اصفهان گفت:در سال 93 سرانه مصرف خانگی به ازاء هر نفر 153 لیتر آب در شبانه روز رسیده، در حالی در سال 86 سرانه مصرف خانگی آب 189 لیتر در شبانه روز بوده است.محسن صالح در جلسه آموزشی مصرف بهینه آب میان کارکنان شهرداری اصفهان اعلام کرد: با اعمال مدیریت تقاضا روند کاهش مصرف سرانه آب در اصفهان همچنان ادامه می‌یابد، اما در بخش غیر خانگی مصرف سرانه آب در اصفهان40 لیتر به ازاء هر نفر است.در حالیکه استاندارد این رقم 55 لیتر به ازاء هر نفر در شبانه روز است. وی با بیان اینکه در 53 سال گذشته سرانه آب تجدید پذیر 6 هزار و 850 متر مکعب به ازاء هر نفر بوده که این رقم در حال حاضر به کمتر از 1700 متر مکعب کاهش پیدا کرده است، اظهار داشت: طبق برآاوردهای صورت گرفته میزان متوسط سرانه آب تجدید پذیر هر کشوری کمتر از 1700 متر مکعب باشد آن منطقه در مرحله خطر ناشی از کمبود آب قرار دارد و هم اکنون سرانه آب تجدید پذیر استان اصفهان کمتر از 1500 متر مکعب در سال است.که باید مصرف بهینه آب در دستور کار قرار گیرد.صالح به مدیریت عرضه و تقاضا آب پرداخت و اعلام کرد: در گذشته مدیریت کلان بر مبنای مدیریت تامین بود و حفر چاه‌ها و استحصال آب بین حوزه‌ای در دستور کار قرار می‌گرفت در حالیکه هم اکنون مدیریت تقاضا که بر پایه مدیریت توزیع و مدیریت مصرف اعمال شده عملیاتی گردیده است.وی به تشریح مدیریت تقاضا پرداخت و خاطر نشان ساخت: انجام اقدامات فنی و مهندسی مدیریت فشار در شبکه توزیع اعمال می‌شود و نیز با نصب مخازن استراتژیک آب در پیک مصرف هم به صورت عادلانه توزیع می‌شود و نیز با مهار به موقع حوادث از هدر رفت قابل توجه آب جلوگیری می‌شود.که این قبیل اقدامات در نهایت مدیریت تقاضا را به همراه دارد. مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت آبفا استان اصفهان در خصوص هدف بهینه آب گفت: از اصلی‌ترین روشهای کاهش در مصرف آب استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف آب است.این ابزار شامل وسایل کاهنده دبی جریان،کاهنده فشار،افزایش دهنده سرعت خروجی آب کاهنده حجم مخزن اندازه گیر جریان سیستم تصفیه جریان و ابزار استفاده مجدد از آب است.
درج تاریخ تولید و انقضاء عجیب در تخم مرغ!
شفاف - تاریخ تولید این تخم مرغ‌ها 18شهریور ماه اعلام شده و تاریخ انقضای آن 18مهر ماه. امروز 28مرداد ماه است. این تصویر در شبکه‌های اجتماعی زیاد به اشتراک گذاشته شده و اگر واقعی باشد، وای به حال مصرف کنندگانی که یک ماه دیگر می‌خواهند این تخم مرغ‌های مثلا تازه را مصرف کنند.
مزاحم شبکه واتس آپ، همسر سابق از آب درآمد
رئیس پلیس فتای استان سمنان از شناسایی و دستگیری زن مزاحم شبکه مجازی تلفن همراه، واتس آپ که همسر سابق شاکی بود، در سمنان خبر داد.به گزارش مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان سمنان، سرهنگ «سیدعلی میراحمدی» گفت: شاکی 33 ساله سمنانی با مراجعه به پلیس از یک مزاحم ناشناس در شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه خبر داد.وی با اشاره شناسایی هویت فردی در استان خراسان رضوی در مراحل اولیه تحقیقات، گفت: با پیگیری دقیق پلیس، مشخص شد متهم از سیم کارت جعلی استفاده می‌کندمیراحمدی» از شناسایی خانمی اهل و ساکن سمنان با اقدامات فنی و تخصصی پلیس فتا در این پرونده خبر داد و گفت: پس از حضور فرد مزاحم در پلیس فتا، مشخص شد وی همسر سابق شاکی است.وی خصومت، انتقام گیری و اختلافات شخصی را عامل ایجاد مزاحمت مجازی در این پرونده از طریق شبکه واتس آپ عنوان کرد.رئیس پلیس فتای استان سمنان خاطرنشان کرد: شهروندان به شبکه‌های ارتباطی و مجازی اعتماد نکنند و اسرار و اطلاعات شخصی را در فضاهای مجازی به اشتراک نگذارند.
شیوه‌های کلاهبرداری 40 میلیون تومانی از زن جوان با وعده ازدواج
مرد شیادی که به بهانه ازدواج دست به کلاهبرداری 40 میلیون تومانی از یک زن جوان زده بود، با تلاش مالباخته در مشهد شناسایی ودستگیر شد.مالباخته در راهروی دادسرای مشهد در تشریح ماجرای خیانت مرد عاشق پیشه گفت: تازه از یک سفر کاری از عراق برگشته بودم که در فرودگاه مهر آباد به طور اتفافی بافردی آشنا شدم که خود را مدیر چندین هتل در مشهد و کیش معرفی می‌کرد و از آن روز به بعد مرد شیاد در حالی که شماره تماسم را گرفته بود با ارسال پیام در لاین و تلگرام، خودش را عاشق من جلوه داد و از من خواستگاری کرد، اوایل مخالف ازدواج با او بودم تا اینکه تسلیم چرب زبانی‌هایش شدم و پیشنهاد ازدواجش را پذیرفتم. او برای اینکه نقشه کلاهبرداری خود را اجرا کند، من را به بهانه آشنایی بیشتر و هماهنگی برای ازدواج از کرمان به مشهد کشاند وبازیچه خود قرار داد. مرد کلاهبردار از ابتدا با بهانه‌های مختلفی مانند اینکه الان پول میلیونی برای خرید یک منزل در کیش به حساب فروشنده واریز کرده‌ام و دستم خالی است و... از من درخواست پول می‌کرد. او حتی به بهانه این که در جزیره کیش مالک یک هتل است، من را باخود به کیش برد و به روش‌های مختلفی از حساب من پول برداشت می‌کرد.زن جوان ادامه داد: او حتی به طلا‌های همراه من هم رحم نکرد و آنها را فروخت تا پس از واریز مطالبات دروغینش، پول‌های من را که حدود 40 میلیون تومانی می‌شد برگرداند و در آخرین اقدام من را که خام رفتار او شده بودم به بهانه وارد کردن خودرو از دبی به کیش فرستاد تا خودرو‌های خیالی را از گمرک ترخیص کنم اما دیگر جواب تلفن‌های من را نداد. من هم که در کیش متوجه شده بودم چه بلایی سرم آمده است باشکایتی در دستگاه قضایی خواستار دستگیری مرد کلاهبردار شدم و توانستم با کمک دستگاه قضایی کرمان و مشهد محل اختفای کلاهبردار را در حوالی خیابان امیرکبیر شناسایی کنم ومرد شیاد را با همکاری پلیس دستگیر کنم.بنابر گزارش خبر‌آنلاین، پرونده داماد شیاد که دوشنبه گذشته دستگیر شد پس از ارجاع به شعبه 703 دادسرا توسط بازپرس محمد علیزاده مراحل قضایی خود را طی کرد تا برای رسیدگی به پرونده مطروحه، متهم به دادسرای کرمان منتقل شود.
انتقام‌جویی عجیب شوهر ناخلف!

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قم، از دستگیری فردی متهم به مزاحمت اینترنتی در این استان خبر داد. شوهر ناخلف، شماره همسرش را در سایت همسریابی به اشتراک گذاشته بود!به گزارش باشگاه خبرنگاران، سرهنگ «علی موالی» در تشریح این خبر گفت: با شکایت فردی مبنی بر اینکه شخص ناشناسی با ثبت نام وی در یک سایت همسریابی و انتشار شمار همراه وی در شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه باعث ایجاد مزاحمت و سلب آسایش وی شده است پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شد.این مقام انتظامی اضافه کرد: پلیس فتا در استان قم با انجام یکسری اقدامات فنی و تخصصی موفق شد متهم را شناسایی کند که در بررسی‌ها مشخص شد متهم همسر سابق شاکی بوده استموالی» اظهار کرد: طی یک عملیات پلیسی متهم دستگیر شد و با اعتراف به بزه انتسابی بیان کرد به علت عصبانیتی که از همسر سابقش داشته شماره تلفن وی را در شبکه‌های اجتماعی قرار داده و با توجه به اینکه کلیه اطلاعات فردی و هویتی او را داشته با هویت وی در یک سایت همسریابی نیز ثبت‌نام کرده است.رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قم، افزود: در ادامه، متهم به همراه پرونده تشکیل شده برای تکمیل مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.سرهنگ «موالی» در پایان به شهروندان هشدار داد وقوع هرگونه تخطی از قانون در فضای مجازی مانند فضای حقیقی جرم تلقی شده و قابل پیگیری است.