گزیده خبرهای 25 مرداد -94 قسمت-7

گزیده خبرهای 25 مرداد -94 قسمت-7
مرد جوانی که اعتراف کرده‌ بود در پی رابطه با دختری، او را به قتل رسانده و جسدش را دفن کرده‌ در جلسه رسیدگی به پرونده‌اش مدعی ‌شد مقتول را نمی‌شناخته و جسد را پیدا کرده ‌استبه‌گزارش شرق، متهم این پرونده که جوانی ٣٠ساله‌ به نام محمد است، دو سال قبل به اتهام قتل دختری به نام رعنا بازداشت شد. بعد از گم‌شدن رعنا خانواده‌اش پلیس را باخبر کردند و تحقیقات برای یافتن او آغاز شد؛ زمانی که مأموران تلفن همراه دختر جوان را موردبررسی قرار دادند، متوجه شدند آخرین پیامک‌ها از سوی جوانی به نام محمد برای او فرستاده شده است اما ردی از محمد به دست نیاوردند تا اینکه یکی از دوستان رعنا به پلیس گفت: «مدتی بود که از رابطه رعنا و محمد خبر داشتم؛ البته آنها رابطه عاطفی نداشتند اما تلفنی با هم صحبت می‌کردند. قبل از اینکه دوستم گم شود، به من گفت می‌خواهد محمد را ببیند، او با ماشینش به آنجا رفت هرچند آدرس دقیق را نمی‌دانم اما می‌دانم باغی که آنها با هم قرار داشتند در کدام محدوده ‌است».وقتی مأموران با راهنمایی دختر جوان محدوده باغ را جست‌وجو کردند، موفق شدند خودرو رعنا را که مقابل باغ پارک بود، پیدا کنند. تحقیق از صاحب باغ روشن کرد نگهبانی در باغ زندگی می‌کند که نامش محمد است، هرچند مرد جوان در ابتدا تلاش می‌کرد واقعیت را پنهان کند و گفت نمی‌داند رعنا کجاست اما در بازجویی‌های بعدی به قتل رعنا اعتراف کرد و گفت جسد او را در همان باغ دفن کرده‌ است. محمد گفت: مدتی بود رعنا را می‌شناختم، شماره تلفن او را از یکی از دوستانم گرفته ‌بودم، ما با هم رابطه داشتیم و به من هم گفته ‌بود خانواده‌اش اصلا در جریان کارهایی که می‌کند، نیستند. روز حادثه با او تماس گرفتم و به باغ دعوتش کردم، بعد از اینکه با هم رابطه برقرار کردیم و من به رعنا پولی دادم، او خیلی ناراحت شد و به من گفت پولی بیشتر می‌خواهد، سر این موضوع با هم درگیر شدیم و من با روسری رعنا را خفه کردم اما از آنجایی که باید جسد را از بین می‌بردم، تصمیم گرفتم آن را در باغ دفن کنم. چاله‌ای کندم و جسد را در آن دفن کردم».
وقتی محمد محل دفن جسد را به پلیس نشان داد و مأموران با کندن چاله جسد را بیرون آوردند، اولیای‌ دم دختر جوان رعنا را شناسایی کردند. آنها به پلیس گفتند محمد در مورد دخترشان دروغ می‌گوید و او نیاز مالی نداشت که بخواهد دست به ‌کارهای خلاف بزند و خودش درآمد و دارایی داشت. آنها در نهایت درخواست قصاص متهم را مطرح کردندروز گذشته متهم برای رسیدگی به اتهامش به شعبه دو دادگاه کیفری شماره یک برده ‌شد؛ بعد از اینکه پدر مقتول یک ‌بار دیگر اعلام کرد درخواست قصاص دارد، متهم در جایگاه حاضر شد. او گفت اتهام را قبول ندارد و هرچه در مرحله دادسرا گفته دروغ ‌است. وقتی قاضی عزیزمحمدی به پیامک‌های موجود در تلفن همراه رعنا، که از سوی محمد فرستاده شده‌ بود، اشاره کرد و در مورد این موضوع توضیح خواست، محمد گفت: من منکر داشتن رابطه با رعنا نیستم، او را می‌شناختم و با هم رابطه داشتیم اما من تنها کسی نبودم که با رعنا رابطه داشتم. دوستان دیگری هم داشتم که با او در تماس بودند و من هم از طریق یکی از دوستانم با او آشنا شده‌ بودم. او گاهی به دعوت دوستانم به باغ می‌آمد و چون باغ بزرگ بود و رفت‌وآمدی در آن نبود؛ بنابراین محل مناسبی برای قرارها بود. روز حادثه هم برای انجام کاری بیرون رفته‌ بودم وقتی برگشتم اول ماشین رعنا را جلو در دیدم و متوجه شدم وارد باغ شده ‌است و بعد هم در مقابل اتاقک نگهبانی جسد او را درحالی‌که عریان بود پیدا کردم. خیلی ناراحت شدم؛ رعنا دختر جوان و خوبی بود و لیاقت چنین مرگی را نداشتمتهم گفت: اصلا نفهمیدم چطور و توسط چه کسی کشته‌ شد، یک شال کنار جسد رعنا بود به همین خاطر هم فکر کردم او با شال خفه شده ‌است. بعد هم تصمیم گرفتم جسد را دفن کنم تا کسی رعنا را عریان نبیند. وقتی بازداشت شدم، هرچه به مأموران توضیح دادم خبر ندارم چه کسی رعنا را کشته، قبول نکردند و مجبور شدم بگویم خودم او را کشتم و جسدش را در باغ دفن کردم. هیأت قضات بعد از دفاعیات متهم و وکیل‌مدافع او برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند.
مسکو در چارچوب توافق نظامی با دولت سوریه ۶ فروند جنگنده میگ ۳۱ تحویل دمشق داد.به گزارش فارس به نقل از المیادین، دولت مسکو در چارچوب توافق نظامی با دولت سوریه که سه سال قبل به امضا رسیده بود، 6 فروند جنگنده میگ-31 تحویل دمشق داد.این جنگنده‌ها با همراهی هواپیماهای سوخت رسان وارد فرودگاه «مزه» در حومه دمشق شدند.علاوه بر این، روسیه در محموله تسلیحاتی خود برای سوریه ده‌ها موشک کورنیت 5 و توپ‌های 350 میلیمتری نیز قرار داده است.این کمک‌ها در شرایطی انجام شده است که تلاش‌های مشترک ترکیه و آمریکا برای فشار بیش از پیش به سوریه به اوج رسیده و آنکار قصد دارد با کمک واشنگتن در بخش‌های شمالی سوریه منطقه پرواز ممنوع ایجاد کند.
با قطعی شدن توقف تولید پژو 405 در سال آینده، ایران خودرو تصمیم دارد با همکاری همتای فرانسوی اش خودرو پژو307، که یک خودرو خانوادگی کوچک است را جیگزین این خودرو کند.به گزارش اقتصاد نیوز، در حالی که هنوز خبری رسمی مبنی بر نهایی شدن و امضای قرارداد ایران خودرو و پژو منتشر نشده، خبر می رسد آبی های جاده مخصوص در حال آماده سازی خط تولید پژو 307 هستند.کار قرارداد ایران خودرو و پژو تمام شده و ظاهرا اولین محصولی که قرار است پس از تحریم‌ها در «جاده مخصوص» به تولید برسد، پژو 307 است.تولید این خودرو از سال ۲۰۰۱ شروع شده و توانسته در سال ۲۰۰۲ جایزه خودروی سال اروپا اروپا را به دست بیاورد. پژویی ها البته بعدها در سال 2007، مدل جدید این محصول را به نام پژو 308، رونمایی کردند، هرچند تولید 307 را در کشورهایی مانند چین همچنان تا سال 2014 ادامه دادند.با این اوصاف باید منتظر ماند و دید ایران خودرویی ها قصد دارند همان پژو 307 قدیمی را راهی خطوط تولید خود کنند یا اینکه محصولی جدیدتر از خانواده این خودرو به «جاده مخصوص» خواهد آمد.ازآنجاکه ایران خودرویی‌ها تاکید دارند پژو باید محصولات روز خود را در ایران تولید کند، قاعدتا باید مدل های جدید پژو 307 راهی ایران شود نه همان که در سال 2001 رونمایی شده است.این خودرو در چهار مدل هاچ بک، سدان، کروکی و استیشن به تولید می رسد که ایران خودرو مدل سدان (صندوق دار) آن را برای تولید در نظر گرفته است.
موزه هدایای اهدایی به علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی و معاون رییس جمهوری روز یکشنبه با حضور وی و نایب رییس اول مجلس در دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه قزوین افتتاح شد.به گزارش ایرنا، علی اکبر صالحی روز یکشنبه در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: هدایای اهدایی بیش از 50 کشور در زمان خدمتم به عنوان وزیر امور خارجه از سال های 88 تا 92 در این موزه قرار داده شده است.معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: 150 قطعه از هدایای دریافتی از سران و مقامات کشورهای خارجی در این موزه به نمایش درآمده است.وی با اشاره به قصد خود برای راه اندازی موزه ای از هدایای دریافتی از دوران تصدی گری در وزارت امور خارجه، گفت: پس از جمع آوری هدایا و انجام تدارکات لازم، تصمیم گرفتم تا این موزه در زادگاهم قزوین دایر شود.دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه استان قزوین در عمارت تاریخی سردار مفخم قرار دارد.
برخورد اتوبوس مسیر بانه - تهران با یک تریلر در محور دیواندره - سقز باعث کشته شدن شش نفر شد.به گزارش ایرنا، این حادثه که صبح امروز یکشنبه در نزدیکی روستای جنیان در 38 کیلومتری شهر سقز رخ داد 18 نفر نیز مجروح شدند.در این تصادف اتوبوس از پشت با خودروی تریلری که بار آن تیرآهن بود برخورد می کند و تیرآهن ها از شیشه جلو تا نیمه داخلی وارد اتوبوس می شود.نیروهای پلیس راه و انتظامی، هلال احمر، فوریت های پزشکی و آتش نشانی بعد از اطلاع از حادثه فورا در محل حاضر شدند.فرماندار و جمعی از مسئولان سقز نیز از نزدیک در محل حضور یافتند و ازمجروحان در بیمارستان سقز عیادت کردند.تعداد زیادی از این مسافران اهل استان نیستند و از تهران برای مسافرت و خرید از بانه به این شهر سفر کرده اند.سقز در 190 کیلومتری شمال غربی مرکز استان سنندج واقع شده است.
موکل حميد بقايي گفت: از وي هيچ خبر جديدي ندارم.به گزارش باشگاه خبرنگاران سيدعادل حيدري وکيل حميد بقايي با اشاره به آخرين وضعيت موکلش گفت: از وي هيچ خبر جديدي ندارم و آخرين ملاقات همان ديداري است که پيش از اين اعلام کردم.شايان ذکر است سيدعادل حيدري وکيل حميد بقايي معاون اجرايي رئيس جمهور سابق پس از 56 روز بازداشت موقت در زندان اوين، روز سه شنبه 13 مرداد اجازه ملاقات با موکلش را پيدا کرد.وي در رابطه گفت: با وجود درخواست‌هاي مکرر مبني بر ضرورت انجام ملاقات وکلاي بقايي با موکل خود در زندان، پس از گذشت 56 روز از بازداشت بقايي، سرانجام موفق به ملاقات وي شديم.وکيل بقايي ادامه مي‌دهد: طي اين مدت طولاني، فقط چهار جلسه رسيدگي در بازپرسي تشکيل گرديده است که آخرين جلسه در روز 22 تيرماه برگزار شده و هيچ بازجويي جديدي در محل بازپرسي از وي صورت نگرفته است.وکلاي بقايي معتقدند که دو ماه بازداشت موقت به هيچوجه منطقي و قابل توجيه نبوده و لازم است بازداشت ايشان خاتمه يابد زيرا رسيدگي به پرونده به هيچ وجه موکول به ادامه بازداشت مشاراليه نيست.گفتني است؛ سخنگوي دستگاه قضا در نشست خبري که روز دوشنبه 12 مرداد ماه برگزار شد در پاسخ به ضرورت شفاف سازي پرونده بقايي گفت: قانون جلوي ما را گرفته و گفته نمي‌توانيد جزئيات اتهام را بگوييد و تا حکم قطعي نشده، چيزي نگوييد.