موش و گربه ی شکایت بازی که برخی یاران نزدیک احمدی نژاد درآورده اند که از معاون اول روحانی یا دژخیم منفور و معروف قتل عام تابستان 67 و  وزیر دادگستری روحانی آخوند مصطفی پور محمدی شده است که مورد استقبال واقع شده است .نوعی انتقام واکنشی انتقادات اعضای کابینه ی روحانی نسبت به عملکردهای دولت های نهم و دهم احمدی نژاد است .همچنین تصفیه  حساب است . زیرا آخوند دژخیم مصطفی پورمحمدی وزیر کشوراخراجی دولت نهم احمدی نژاد است ودنبال فرصت می گشت تا یک جوری تلافی کند .برای همین از شکایت مشایی استقبال کرده است .چون وی وزیر دادگستری دولت روحانی ومشایی خارج از گردونه ی قدرت وزیر تیغ اتهام وپیگرد است .برای اینکه دوتاازهمکاران نزدیک کابینه ی سابقش رحیمی و بقایی درزندان و بازداشت به سر می برند.
 
 وزیر دادگستری با بیان اینکه مشایی طرح شکایت کرده، گفت: هنوز شکایتی واصل و نسخه ای برای من فرستاده نشده است و من نیز این موضوع را از رسانه ها شنیدم.
حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی روز شنبه در حاشیه بازدید از ایرنا به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار درخصوص خبر شکایت رحیم مشایی از ایشان که در رسانه ها مطرح شده، افزود: من نیز از رسانه ها شنیدم؛ ما پاسخگو هستیم و خط قرمزی برای خودمان قایل نیستیم؛ حقوق همه محترم است، همه حق دارند اگر حق کسی ضایع شده شکایت کنند و حتما پاسخ می دهیم.
وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: در گذشته برای پاسخگویی به طور کامل آمادگی داشتم و الان نیز استقبال می کنم از هر نوع سوال، اعتراض و شکایتی و این را یک اصل مفید و ارزشمند در مناسبات اجتماعی می دانیم که کسی برای خود خط قرمز و حریم درست نکند و همه در برابر قانون باید پاسخگو باشند و نسبت به حقوق همدیگر احترام بگذارند.
پورمحمدی با بیان اینکه نسبت به این موضوع مطلب جدیدی نگفتم، ادامه داد: این بخش کوچکی از حرف های فراوانی بود که در گذشته مطرح شده و در شهریور 90 در صحن غیرعلنی مجلس نیز مستنداتی در این خصوص ارائه کردم.
وی اضافه کرد: در برخی صحبت ها و سخنرانی ها از من سوال می کردند که همین نکات را در طول سالهای گذشته اشاره کردم و از آنجا که رییس سازمان بازرسی کل کشور بودم و این سازمان درگیر این پرونده بود، اطلاعات زیادی در این رابطه داشت و مجموعه مطالب منظم و تحویل مراجع قضایی داده شده است؛ بخش های زیادی نیز در محکمه توسط متهمین و حتی شهود به طور مفصل مطرح شده و در سایت ها و روزنامه ها موجود است.
رییس سابق سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه مطالب مفصل تر از اینها نیز گفته شده است، ادامه داد: من نیز یک تحلیل زیربنایی از فساد کردم و اگر بخواهند وارد گفت وگو شوند ما نیز آماده هستیم؛ هر چند مجادله را خوش ندارم اما درعین حال آماده هستم.
** به دنبال مجادله نیستیم
وزیر دادگستری اظهار داشت: البته اگر خیلی اصرار دارند خوب است؛ چون بخشی از پرونده که به وی مربوط می شود، زودتر رسیدگی خواهد شد.
وی اضافه کرد: پرونده وی نیز در این مجموعه قرار داشته است، اما بدلیل حجم بسیار متهمین، مجلدات پرونده، تنوع موضوعات و وجود خط قرمز و فشارها، رسیدگی به پرونده وی مقداری کند شده بود و طرح این شکایت موجب می شود به پرونده وی نیز زودتر رسیدگی شود.
پورمحمدی با اشاره به فحاشی، اتهام زنی و نشان دادن خشم و غضب بعضی ها در رسیدگی به پرونده های فساد در برخی سایت ها، ادامه داد: نیازی به این کارها نیست، بگویید اطلاعات نادرست است و اگر اطلاعات درست است بگویند کار عادی بوده و توضیح دهند که موضوع چه بود، نیازی به فحاشی نیست.
وزیر دادگستری تصریح کرد، به دنبال کشمکش نیستیم و از آن پرهیز می کنیم، البته بحث فساد موضوع جدی در ادارات کشور است و ما نیز آن را به طور جوی دنبال می کنیم.
برخی تا حرف فساد می شود برنمی تابند
پورمحمدی در ادامه خاطرنشان کرد: مردم نیز نسبت به آن حساسیت فراوان دارند اما وقتی اسم پرونده های فساد سه هزار و هشت هزار میلیاردی می آید ، برخی ها برنمی تابند و برافروخته می شوند اعصابشان را از دست می دهند و زود موضع گیری می کنند.
وی تاکید کرد: اما در عین حال چون برخی برنمی تابند و به آنها برمی خورد، نمی توانیم حرف از مبارزه با فساد نزنیم.
وزیر دادگستری درخصوص موضوع بازنگشتن محمد رضا رحیمی ( معاون اول دولت دهم) از مرخصی به زندان و اظهار گلایه وکیل حمید بقایی (معاون اجرایی دولت دهم) از طولانی شدن روند رسیدگی به موکلش، گفت: باید از دوستان و همکاران قضایی بویژه سخنگوی قوه قضاییه سوال کنید که سوال نیز می کنید.
وی افزود: من اطلاع چندانی ندارم و مسوول پاسخگویی طبعا نیستم و دوستانی که درگیر و مسوول هستند به دقت می توانند پاسخ دهند.