دلیل خروج معاون روحانی از صحن مجلس


شاکی شدن  مجید انصاری معاون پارلمان روحانی از  اینکه پاسدار علی لاری جانی اجازه طرح سئوال دربازارمکاره را به وی نداد . بنابراین وی بعنوان قهر بازارمکاره راترک کرد .بهو  ضوح ثابت می کند که بازارمکاره ی مدعی در رأس همه امورو عصاره ی ملت به فکرتنها هدفی که نیست  همانا پیگیری مطالبات مردم ایران ودفاع ازمنافع ملی کشورا ست. چون بشدت اعضای این نهادفرمایشی  درگیر باندبازی و محفل زدن و عربده کجی برای باج خواهی می باشند .
معاون پارلمانی رییس جمهوری در پاسخ به این سوال که 'برخی رسانه ها خروج شما از مجلس را به عنوان قهر و عصبانیت القا کرده اند'، گفت: اینطور نیست، حساسیت پرونده هسته ای موجب شده که هر حرکت و هر کلمه ای که پیرامون این موضوع مطرح می شود، تصویرهای مختلفی متناسب با گرایش رسانه مربوطه، از آن القا شود.
 
به گزارش ایرنا، وی اضافه کرد: حضور من در جلسه علنی امروز مجلس به دعوت هیات رییسه و برای دستور اول یعنی بررسی طرح الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته ای ملت ایران بود؛ از این رو بعد از این که طرح قرائت شد و متن به تصویب نهایی مجلس رسید ادامه حضور من در مجلس غیرضرور بود و مجلس می بایست وارد دستورات بعدی می شد.
 
وی گفت: برای بیان دیدگاه های دولت در آن دستورات ، معاون پارلمانی دولت در آن دستگاه های تخصصی و آقای خباز حضور داشتند، از این رو دیگر نیازی به حضور بنده در جلسه نبود و من برای انجام کارهای دیگری که داشتم از مجلس خارج شدم.
 
انصاری اضافه کرد: کوتاه بودن زمان طرح موضوع و رأی گیری نهایی در چند دقیقه کوتاه و خروج من از مجلس موجب چنین برداشتی در میان خبرنگاران شد ولی خروج من طبیعی و عادی بود.
 
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره حضورش در جایگاه هیات رییسه مجلس گفت: بلافاصله پس از قرائت کلام الله مجید ، مجلس وارد بررسی دستور طرح الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته ای ملت ایران شد و لاریجانی متن را برای رأی گیری قرائت کرد که من به جایگاه هیات رییسه رفتم و از رییس خواستم فرصتی دهد تا نظر دولت را بیان کند.
 
معاون رییس جمهور اضافه کرد: ما به این موضوع اصرار داشتیم زیرا پرونده مهم تاریخی هسته ای در مجلس مطرح شده که می بایست نظر رسمی دولت در مذاکرات ثبت و اعلام می شد و آقای لاریجانی در این راستا مصلحت اندیشی داشت که ممکن است با صحبت ما مخالفین طرح یا پیشنهاددهندگان بخواهند پیشنهاد مطرح کنند یا صحبت کنند و جلسه به درازا بکشد و احیانا توافقی که قبلا با طراحان روی متن انجام داده بودند و این متن را تعدیل کرده بودند، دچار آسیب شود.
 
وی گفت: در همین راستا مجلس صبح امروز جلسه غیرعلنی غیررسمی داشت. من در آن جلسه نبودم ولی مطلع شدم که آقای لاریجانی در آن جلسه تلاش زیادی کردند که همه پیشنهاددهندگان و کسانی که پیشنهاد جایگزین داشتند و طراحان اولیه طرح را قانع کنند که مصلحت عمومی کشور و نظام این است که همین طرحی که توافق کرده اند بدون تغییر به رأی گذاشته شود و از نمایندگان خواسته بودند وارد طرح پیشنهادات جدید و جزئیات نشوند.
 
انصاری گفت: در نهایت نظر دولت از سوی آقای لاریجانی اعلام شد که دولت مخالف این طرح است ولی ما به دنبال فرصتی بودیم که علت مخالفت دولت را توضیح دهیم.