نامهها وصدای شما 28 خرداد-94
* اسماعیلی از تهران: در این گرمای طاقت
فرسا چه زیبا است مردم در مصرف آب شرب صرفهجویی کنند و شهرداری نیز به آبیاری
درختان با آب چاه همت گمارد.* صادقی از مشکین شهر: چرا بر مرغ فروشیهایی
که مرغهای خود را بیرون از یخچال و جلوی نور آفتاب قرار میدهند و مغازههای خود
را به سوپرمارکت تبدیل کردهاند، نظارتی نمیشود؟* خانم رمضانی از تهران: درختان خشک چنار در
خیابان پیروزی، روبروی ستاد مشترک هر لحظه ممکن است به وسیله باد، روی مردم یا
خودروهای عبوری بیفتد. از مسئولان شهرداری منطقه 13 تقاضای رسیدگی به این موضوع را
داریم.* حقگو از تهران: اینکه بنزین یک شبه
300 تومان گران شد، مهم نیست. هرچه قیمت هم اضافه شود مهم نیست. ما دیگر به گرانی
عادت کردیم. ضمناً خواستم بدانم افزایش 300 تومانی بنزین یعنی تورم چند درصدی؟!*
منوچهری
از شهرری: چرا قطارهای مسافربری تهران – مشهد هنگام بازگشت از مشهد در ایستگاه
قدیمی شهرری توقف نمیکنند؟ به مسئولان ذیربط بگویید این موضوع مشکلاتی را برای
اهالی این منطقه ایجاد کرده است.مشکل نوبت دهی تلفنی بیمارستان ها.بیمارستان صدر واقع در
میدان ولیعصر(عج)، خیابان بهآفرین که وابسته به سازمان تامین اجتماعی است، برای
بیمارانی که میخواهند ویزیت شوند، تلفنی نوبت میدهد، اما بیماران باید به قدری
حوصله داشته باشند تا بتوانند تلفنی وقت بگیرند و برخی مشکلات را تحمل کنند!به عنوان نمونه، از
چهار روز قبل برای درمانگاه چشم پزشکی وقت گرفتم. پیامکی از بیمارستان با این
مضمون: «سلام ـ بیمارستان صدر، درمانگاه = متخصص چشم، دکتر= دکتر مختاری، تاریخ
مراجعه 25/3/1394 ساعت 7:30 کد پیگیری 284449 دریافت کردم». مانند بقیه بیماران سر
ساعت تعیین شده خود را به بیمارستان رساندم. صف طولانی از داخل به بیرون بیمارستان
تشکیل شد، اینجانب خوشحال بودم از اینکه وقت قبلی گرفتهام و به راحتی میتوانم با
مراجعه به پذیرش، نوبتم را دریافت کنم. اما با مراجعه به قسمت اطلاعات بیمارستان،
یکی از کارکنان گفت باید در صف نوبت دهی قرار گیرم. صف مربوط به دریافت نوبت برای
افرادی که از قبل تلفنی وقت گرفتهاند و بیمارانی که حضوری مراجعه کرده بودند، یکی
بود. بسیاری از بیمارانی که وقت قبلی داشتند از این طرح سلیقهای و صف طولانی
ناراضی بودند. بیمه شدگان تامین اجتماعی هر ماه مبلغ قابل توجهی به سازمان تامین
اجتماعی پرداخت میکنند و انتظار دارند بدون اتلاف وقت بتوانند از مزایای بیمه
استفاده کنند، اما متاسفانه در برخی بیمارستانها به دلیل ضعفهای مدیریتی و نبود
نظارت کافی، بیشتر بیماران و مراجعه کنندگان به درمانگاههای تخصصی به دلیل اتلاف
وقت، با نارضایتی آنجا را ترک میکنند. از اینرو ضرورت دارد مسئولان وزارت بهداشت،
درمان و آموزش پزشکی و سازمان تامین اجتماعی بیماران را دریابند!علی ـ از بیمه شدگان
تامین اجتماعی ـ تهران