گفت و شنود جيب بُر

دروغ نامه ی کیهان 18 خرداد-94
گفت و شنود 
جيب بُر

گفت: تازه چه خبر؟!
    
گفتم: بانک مرکزي اعلام کرده که بانک ها بايد به آن عده از متقاضيان وام که دولت تعهد کرده است بدون وثيقه وام بدهند.
    
گفت: منظورش وام هاي 2 و 3 و 5 ميليوني که نيست.
    
گفتم: خب! معلومه که منظورش وام هاي کلان چند صد ميليارد توماني است.
    
گفت: اگر مثل خيلي ديگر از بدهکاران کلان بانکي، بدهي خود را پس ندادند چي؟! وثيقه اي هم نداشته اند که به نفع بانک ضبط شود.
    
گفتم: در آن صورت مثل بقيه بدهکاران کلان مي خورند و نم پس نمي دهند.
    
گفت: تکليف پول کلان بيت المال که خرج کرده اند چه مي شود؟!
    
گفتم: چه عرض کنم؟! قاضي به يک جيب بر گفت؛ خجالت نمي کشي که دستت را توي جيب اين آقا کرده اي؟ دزد گفت؛ قربان! تصور کردم که جيب خودم است! قاضي پرسيد؛ پس چرا پول ها را درآوردي؟ و جيب بر جواب داد؛ يعني مي فرمائيد اختيار جيب خودم را هم ندارم؟!