گزیده خبرهای 15 خرداد -94 قسمت -2

گزیده خبرهای 15 خرداد -94 قسمت -2
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین پیش‌بینی کرد در انتخابات آینده مجلس رقابت‌ها به شکل سه قطبی یعنی بین اصلاح طلبان،‌ اصولگرایان و جریان اعتدال شکل بگیرد.محمدرضا باهنر در گفت‌و گو با ایسنا اظهار کرد: رقابت‌ها برای انتخابات آینده مجلس در حال شکل گیری است و این رقابت یا دو قطبی یا سه قطبی و یا چهار قطبی خواهد بود، اما بیشتر تصور من این است که این رقابت‌ها سه قطبی و بین اصلاح طلبان،‌ اصولگرایان و جریان اعتدال خواهد بود.وی با بیان این‌که «در کشور ما وقتی انتخابات به اوج هیجان می‌رسد سونامی‌های جدید می‌آید» ابراز عقیده کرد: مثلا سه رئیس‌جمهور اخیر ما؛ آقایان خاتمی، احمدی‌نژاد و روحانی هر سه عملا دو ماه مانده به انتخابات اوج گرفتند و تا دو ماه قبل کسی نمی‌توانست تصور کند که این‌ها انتخاب می‌شوند. زمانی که سال 76 آقای خاتمی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بود من رئیس ستاد آقای ناطق نوری بودم که با ایشان رقابت می‌کرد. بعد از اینکه انتخابات نتیجه داد من هم نماینده شدم و خدمت آقای خاتمی رفتم و از ایشان پرسیدم شما که انتخاب شدید برنامه‌تان برای اقتصاد کشور چیست و نیروهای‌تان چه کسانی هستند؟ ایشان که آدم خوش برخوردی است خندید و گفت من اصلا فکر نمی‌کردم رئیس‌جمهور شوم. در مورد آقای احمدی‌نژاد‌ هم همین طور بود؛ واقعا در سال 84 دوماه مانده به انتخابات کسی فکر نمی‌کرد ایشان انتخاب شود. البته هر سه این افراد بزرگوار هستند و خدمات زیادی کرده‌اند.وی خاطرنشان کرد: این‌که نتیجه انتخابات مجلس آینده چه می‌شود هم موضوعی است که نیاز به زمان دارد؛ زیرا تحولات تند و غلیظ نزدیکی‌های انتخابات اتفاق می‌افتد و از حالا قابل پیش بینی نیست؛ اگرچه رقابت‌ها کم کم در حال شکل گیری است.
سرمربی تیم پرسپولیس می‌گوید اگر مدیران این باشگاه ظرف مدت چهار روز به تعهدات خود عمل نکنند، با باشگاه‌های دیگری مذاکره خواهد کرد.برانکو ایوانکویچ در گفت‌وگو با ایسنا، درپاسخ به این سوال که آیا لیست بازیکنان مورد نیاز خود را برای فصل آینده به باشگاه پرسپولیس داده است؟، گفت: من هیچگونه لیستی به باشگاه نداده‌ام. نه لیست بازیکن مازاد و نه لیست بازیکن ورودی به تیم، زیرا هنوز تکلیف حضور خودم در باشگاه پرسپولیس مشخص نیست. نمی‌دانم در پرسپولیس می‌مانم یا خیر. در حال حاضر منتظرم ببینم تکلیف قراردادم چه خواهد شد. باشگاه پرسپولیس باید به تعهدات خود عمل کند.وی افزود: طبق قرارداد باشگاه پرسپولیس باید در زمان انعقاد قرارداد مبلغی را به عنوان پیش پرداخت به من و دستیارانم پرداخت می‌کرد اما تا این لحظه پرسپولیس به تعهدات خود در قبال من و دستیارانم عمل نکرده است.سرمربی تیم پرسپولیس تصریح کرد: در حال حاضر در کرواسی هستم و منتظرم تا باشگاه پرسپولیس به تعهدات خود در قبال من و دستیارانم عمل کند تا به ایران باز گردم. زمانی که ایران را ترک کردم، 10 روز به مدیرعامل باشگاه مهلت دادم تا به تعهدات خود عمل کند. از آن 10 روز، فقط 4 روز باقی مانده است. اگر ظرف مدت باقی مانده پرسپولیس به تعهدات خود عمل نکند، با باشگاه‌های دیگری که خواهان حضور من هستند مذاکره خواهم کرد.او اضافه کرد: زمانی که قراردادم را در کشور ترکیه امضا می‌کردیم، آقای نژادفلاح به همراه وکیل آقای هدایتی و همینطور شخصی به نام رضا فیض بخش که «ایجنت» فیفا است و به عنوان نماینده وزارت ورزش و جوانان به جلسه آمده بود، حضور داشتند. آقای نژادفلاح تمام نکات قرارداد را از طریق تلفن با آقای هدایتی چک کردند و تایید نهایی را گرفتند و قراداد من امضا شد. سپس به من قول دادند که پس از ورودم به تهران، ظرف مدت کوتاهی به تعهدات خود که در قرارداد آمده است عمل می‌کنند. اما تا به امروز این اتفاق رخ نداده است.برانکو با بیان اینکه دوست ندارد از پرسپولیس جدا شود، خاطرنشان کرد: زمانی که قرار شد سرمربی پرسپولیس شوم، خیلی خوشحال شدم.به ایران آمدم تا پرسپولیس را به جایگاه واقعی اش برسانم و رویای هواداران را تحقق ببخشم. برای همین موضوع برنامه‌های خوبی را آماده کردم تا به این هدف برسیم. تاکید می‌کنم که دوست ندارم قراردادم را فسخ کنم و امیدوارم مدیریت باشگاه در فرصت باقی مانده به تعهدات خود در قبال من و دستیارانم عمل کند تا به ایران بازگردم.
اروین رز (Irwin Rose)، برنده جایزه نوبل شیمی 2004، در سن 88 سالگی درگذشت.به گزارش ایسنا، رز به همراه همکاران دیگرش به نام‌های «هارون تسیخانوور» و «افرام هرشکو»، جایزه نوبل را برای شناسایی روشی دریافت کردند که در آن، سلول‌ها پروتئین‌های ناخواسته را نابود می‌کنند و این دستاورد، اساسی برای ارائه درمان‌ بیماری‌هایی مانند سرطان گردن رحم و فیبروز کیستیک ارائه داد.رز و همکارانش در واقع دریافتند چگونه سلول‌های حیوانی و گیاهی پروتئین‌های پیر آسیب‌دیده را با مولکولی به نام polypeptide ubiquitin هدف قرار می‌دهند و این پروتئین‌ها را تجزیه می‌کنند.جنت ویلسون، سخنگوی دانشگاه کالیفرنیا در ایروین یعنی جایی که رز در آنجا محقق بود، اعلام کرد که وی روز سه‌شنبه در شهر دیرفیلد ماساچوست و هنگامی که خواب بود، درگذشت.هاورد گیلمن، رئیس این دانشگاه نیز گفت: رز دارای هوش سرشار و کنجکاوی بی‌نظیری درباره فرآیندهای شیمیایی و زیستی بنیادی بود که اساس حیات را تشکیل می‌دهند.رز در تاریخ 16 جولای سال 1926 در شهر بروکلین نیویورک متولد شد و بخش زیادی از حرفه‌ خود را به عنوان محقق در مرکز سرطان فاکس چیس در فیلادلفیا سپری کرد. تحقیقات وی که به کسب جایزه نوبل انجامید نیز ، اواخر دهه 1970 و اوایل دهه 1980 در همین مرکز انجام شدند.
وزیر نفت با وزیر نفت روسیه و وزیر صنعت و انرژی قطر دیدار کرد.به گزارش خبرگزاری صداوسیما از وین، وزیر نفت کشورمان عصرچهارشنبه در حاشیه ششمین سمینار سازمان کشورهای صادرکننده نفت "اوپک" با الکساندر نوواک، وزیر نفت روسیه و محمد بن صالح الساده، وزیر صنعت و انرژی قطر دیدار و گفتگو کرد.اقای زنگنه همچنین در هتل محل اقامت خود پذیرای نمایندگان غولهای نفتی دنیا که مشتاق حضور در صنعت نفت ایران پس از برداشته شدن تحریم ها هستند، شد.سمینار بین المللی اوپک که هر سه سال یکبار برگزار می شود یکی از قدیمی ترین رویدادهای انرژی در جهان به شمار می آید و وزیران نفت کشورهای عضو و غیرعضو اوپک، مدیران نهادهای بین المللی، مدیران شرکت های نفتی دولتی و بین المللی، مدیران دیگر صنایع، نهادهای مشهور علمی، تحلیلگران و نمایندگان رسانه های جهانی را گردهم می آورد.اوپک این سمینارها را از سال 2001، با هدف ایجاد انگیزه تازه در صنایع کلیدی و ایجاد راههای جدید برای انجام مذاکرات و همکاری در بخشهای مختلف انرژی برگزار می کند.
عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران از انتقال مهدی چمران به تهران خبرداد.ابوالفضل قناعتی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت درمانی مهدی چمران گفت: در پی افت فشار رئیس شورای شهر تهران در آیین سالگرد حضرت امام خمینی (ره) در بجنورد وی به بیمارستان امام رضا (ع) منتقل شده است و پس اقدامات اولیه درمان وی شروع و خوشبختانه مشکلی برای وی به وجود نیامده است.قناعتی با بیان اینکه افت فشار تنها دلیل بستری شدن رئیس شورای شهر تهران بوده که هم‌اکنون نیز شرایط وی توسط پزشکان مناسب اعلام شده است، افزود: براساس اعلام همراهان چمران، با نظر پزشکان وی امروز(جمعه) به تهران منتقل می‌شود.قناعتی افزود: با تماسی که با یکی از همراهان وی داشتم حال عمومی چمران مناسب و خطری وی را تهدید نمی‌کند.

رئیس پلیس‌راه استان اصفهان از توقیف یک دستگاه سواری بی‌ ام ‌و خبر داد.توقیف خودرو بی ‌ام ‌و با سرعت 210 کیلومترسرهنگ رضایی رئیس پلیس‌راه استان اصفهان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: ماموران پلیس راه نطنز در ساعت 18 عصر روز گذشته یک دستگاه بی‌ ام و را که با سرعت 210 کیلومتر در ساعت در حال حرکت بود متوقف کردند.وی در ادامه بیان کرد: این راننده به علت ارتکاب به تخلفات حرکات نمایشی و سرعت غیر مجاز دو میلیون ریال جریمه شد.رئیس پلیس راه استان اصفهان در پایان افزود: با توجه به ارتکاب دو تخلف همزمان خودرو توقیف و جهت سیر مراحل قانونی به پارکینگ منتقل شد.