(تصاویر) مونتاژ خودروهای جدید چینی در ایران

 سیاست اقتصاد وارداتی ووابسته و ورشکسته  کردنش به جایی رسیده است که دیگر کالا یا تولیدی نیست که از چین وارد نشود . برای اینکه در ادامه ی سیاست بحران ساز هسته ای چون نیاز به موضع حمایتی چینی در گروه 5+1 بوده است . بهمین دلیر  روسیه وچین به درخواست حاکمان رژیم به گروه هسته ای غرب پیوستند تا با باج دادن های کلان به این دو کشور حمایت شان  در مذاکرات هسته ای جلب شود .برای همین روس ها تاتوانستند در مورد تحویل سوخت هسته ای به نیروگاه اتمی بوشهر باج گیری های بسیار کلان کردند . در ادامه رقم بسیار کلانی در مورد فروش موشک های اس -300 دریافت نمودند و هنوز موشک ها را تحویل ندادند .اما موازی روس هاا ین چینی ها بودند که با صادرکردن همه ا قلام کالاهای بنجول دسته چندم به ایران بازار اقتصادی ایران را بطور کامل قبضه  و به انحصار خود در آورده اند .تاجاییکه با وجود سابقه ی تولید خودروی ایران ناسیونال  در زمان گذشته که خبری از تولید خودرو در چین نبود .ولی اکنون  در شرایطی که از یک سو خودروهای لوکس گران قیمت خارجی وارد می شود و آسیب جدی به  واحدهای تولید خودروهای داخلی وارد کرده است  . از طرف دیگر در حالی که هرروز تعداد بیشتری واحدهای تولیدی تعطیل وکارگران اخراج وبیکار می شوند .ولی گزارش شده است  که خط تولید خودروهای جدید خودروساز چینی "برلیانس" روز سه شنبه در گروه خودروسازی سایپا به طور آزمایشی آغاز به کار کرد.  در دنبال افزودت شده کارگران ایرانی در یک کارخانه سایپا در حدود 15 کیلومتری غرب تهران به همراه مهندسان چینی درحال تولید خودروهای سواری اچ 230 هستند. مدل اچ 330 نیز در شرکت پارس خودرو تولید خواهد شد. یعنی چینی ها با مونتاژ خودروهای چینی در ایران تیرخلاص به تولیدات خودروهای داخلی زده اند.
فراروخط تولید خودروهای جدید خودروساز چینی "برلیانس" روز سه شنبه در گروه خودروسازی سایپا به طور آزمایشی آغاز به کار کرد.  شرکت خودروسازی سایپا که دومین شرکت بزرگ خودروسازی در ایران به شمار می رود روز سه شنبه با همکاری شرکت خودروسازی « برلیانس Brilliance »‌ چین دو خط تولید جدید راه اندازی کرد.

(تصاویر) آغاز خط مونتاژ خودروهای چینی در ایران
یو یوآنهای Yu Yuanhai مدیر پروژه شرکت خودروسازی برلیانس در ایران گفت سایپا و یک شرکت وابسته به آن یعنی پارس خودرو با شرکت برلیانس در زمینه تولید و بازاریابی دو مدل خودرو سواری کوچک « اچ 230 و اچ 330 » و انواع هاچ بک آن توافق کرده اند.
(تصاویر) آغاز خط مونتاژ خودروهای چینی در ایران
وی افزود سایپا قصد دارد در نخستین سال همکاری دو طرف حدود 30 هزار دستگاه خودرو از این نوع تولید کند. این در حالی است که این خطوط تولید که با حمایت فنی شرکت برلیانس راه اندازی شده از ظرفیت تولید سالانه 100 هزار دستگاه خودرو برخوردار است.
(تصاویر) آغاز خط مونتاژ خودروهای چینی در ایران
یو تصریح کرد برلیانس قطعات و فناوری تولید این خودروهای سواری را در اختیار سایپا قرار می دهد.
(تصاویر) آغاز خط مونتاژ خودروهای چینی در ایران
کارگران ایرانی در یک کارخانه سایپا در حدود 15 کیلومتری غرب تهران به همراه مهندسان چینی درحال تولید خودروهای سواری اچ 230 هستند. مدل اچ 330 نیز در شرکت پارس خودرو تولید خواهد شد.
(تصاویر) آغاز خط مونتاژ خودروهای چینی در ایران
جائو یان Zhao Yan سخنگوی پروژه برلیانس در ایران گفت قیمت مدل های اچ 230 و اچ 330 بین 11 تا 16 هزار دلار است و به نظر می رسد بازار این خودرو در ایران امیدوار کننده باشد زیرا حتی پیش از رونمایی از خطوط تولید ، بیش از پنج هزار دستگاه از این خودروها پیش فروش شد. 
(تصاویر) آغاز خط مونتاژ خودروهای چینی در ایران
سازمان بین المللی تولید کنندگان وسایل نقلیه موتوری اعلام کرد ایران سال گذشته حدود یک میلیون و 100 هزار دستگاه خودرو تولید کرد.
(تصاویر) آغاز خط مونتاژ خودروهای چینی در ایران
 ایران خودرو و سایپا دو تولید کننده اصلی خودرو در ایران هستند که بیش از 90 درصد از کل تولید خودرو در این کشور به آنها تعلق دارد.
یو گفت ایران با بازار گسترده و زیرساخت تولید قوی خود فرصتی بزرگ برای خودروسازان چینی است.
(تصاویر) آغاز خط مونتاژ خودروهای چینی در ایران
(تصاویر) آغاز خط مونتاژ خودروهای چینی در ایران

(تصاویر) آغاز خط مونتاژ خودروهای چینی در ایران
(تصاویر) آغاز خط مونتاژ خودروهای چینی در ایران
پیش از شرکت برلیانس ، دیگر شرکت های خودروسازی چینی از جمله چری ، لیفان ، ام وی ام در ایران فعالیت داشته اند.
*عکس: مهدی مریزاد، فارس