توضیح درباره "اشتباه معلمان"

تلاش مذبوحانه برای توجیه  اهانت کردن به معلمان معترض در شهرهای ایران

فراروپس از انتشار "یادداشت وارده" یک مخاطب در فرارو بخشی از جامعه معلمان کشور با اعتراض شدید، آن را توهین آمیز قلمداد کرده و واکنش های تندی نسبت به آن نشان دادند.
یادداشت مزبور که با عنوان "اشتباه معلمان" در بخش "نظرگاه" منتشر شده است، دیدگاه سایت نبوده و همانگونه که در متن یادداشت پیداست دیدگاه یکی از مخاطبان سایت است.
متاسفانه از روز گذشته فعالیت گسترده ای علیه سایت فرارو به خاطر انتشار این مطلب از سوی بخشی از جامعه معلمان کشور در شبکه های اجتماعی، اینترنتی و موبایلی آغاز شده است.
برخی استدلال می کنند که این مطلب "توهین آمیز" بوده است. برخی دیگر آن را "توطئه" ای دانسته اند علیه حقوق معلمان.
عده ای نیز با نگارش کامنت ذیل آن مطلب به شدت به نگارنده یادداشت اعتراض کرده اند. فرارو بسیاری از کامنت ها و اعتراض های معلمان که امکان انتشار داشته  را منتشر کرده و خود را موظف می داند واکنش ها به مطلب را پوشش دهد.
با این حال اعتراض همچنان ادامه دارد و تعدادی از معلمان کشور با تماس با فرارو خواهان حذف مطلب مزبور از سایت شده‌اند.
با این واکنش ها فرارو لازم می داند توضیحاتی در این باره ارائه کند.
1-
تاکید می شود که یادداشت مورد نظر، یادداشت یک مخاطب بوده و دیدگاه سایت نیست. فرارو همانگونه که  همه "یادداشت های وارده" را بررسی و براساس معیارهای این بخش منتشر می کند، این یادداشت را نیز منتشر کرده است. لازم به ذکر است که در کنار آن یادداشت یادداشتی دیگر درهمان روز با عنوان "ظلم به معلمان" در بخش نظرگاه منتشر شده است، که به دفاع از حقوق این صنف می پردازد. اما متاسفانه جامعه معلمان کشور فقط یادداشت انتقادی را مبنای قضاوت قرار داده‌اند.
2-
فرارو معتقد است یادداشت "اشتباه معلمان" به این قشر زحمت کش جامعه هیچ توهینی روا نداشته و فقط انتقادی است از مبانی اعتراض های چند ماه اخیر جامعه معلمان.
3-
فرارو تاکید می کند همانگونه که از حقوق تمامی اصناف جامعه دفاع کرده و می‌کند، از حقوق معلمان نیز دفاع می کند. ما در تمام اعتراض های این صنف مهم و اثر گذار کشور در کنار آن ها بوده‌ایم و سعی کرده به بهترین نحو ممکن با رعایت اصول حرفه ای دغدغه های آن ها را پوشش دهیم.
4-
اگر این یادداشت از سوی جامعه معلمان توهین آمیز قلمداد می شود، فرارو از این قشر زحمت کش عذر خواهی می کند.
دو نکته خطاب به معلمان؛
1- امیدواریم معلمان زحمت کش کشور همانگونه که به کمیت حقوق خود حساسیت نشان می دهند به کیفیت امور هم توجه کنند  و با انتقاد پذیری، صبر و متانت به شاگردان خود درس مدارا و ارزش‌مداری دهند.
2- 
انتقاد به معنای توهین و تخریب نیست، همانگونه که انتقاد از پزشکان، وکلا، اساتید دانشگاه، روزنامه نگاران، نظامیان و همه اصناف کشور می تواند باعث بهتر شدن عملکرد آن ها شود، انتقاد از معلمان نیز می تواند با نمایش نقاط ضعف عملکردی آنها، مسیر آن‌ها را اصلاح کند.