ارزش دیپلم

اندر مشاهدات روزانه
ارزش دیپلم 29 فروردین – 94

می گفت: دخترم فوق لیسانس گرفته آموزش و پرورش نیرو نمی‌خواهد؟ مثل اینکه آقای وزیر اعلام کرده پنج هزار نفر استخدام می‌کنند.
گفتم: پنج هزار نفر دیپلمه می‌خواهند که چهار سال دانشگاه فرهنگیان درس بخوانند و بعد معلم شوند.
گفت: پس تکلیف فوق لیسانس دختر من چه می‌شود؟ حاضر است پیش دبستانی هم درس بدهد.
گفتم: لیسانس و فوق لیسانس نمی‌گیرند شرطش اینه که دیپلم داشته باشد.
گفت: خُب همان دیپلمش را حساب کنند، لیسانس و فوق‌لیسانس را می‌اندازیم دور!
گفتم: نمی‌دانم ولی اعلام شده 750 هزار نفر فوق دیپلم – لیسانس – فوق لیسانس و دکترای بی‌کار داریم.
گفت: عجب!!
گفتم: بله تازه در دولت قبل 11 هزار نفر با مدرک سیکل برای کارهای خدماتی جذب کردند که بعد معلوم شد 70 درصد آن‌ها لیسانس و فوق لیسانس داشته‌اند!
بعدش دیگه چیزی نگفت من هم چیزی نگفتم به هم نگاه می‌کردیم.
احمد حسینی