مقدمه‌چینی

اندر مشاهدات روزانه
مقدمه‌چینی  19 اسفند-93

صبح که منتظر آمدن اتوبوس بودم. یکی از همسایه‌ها را دیدم که داشت پوستر رنگی‌اش را می‌چسباند به دیوار. اول فکر کردم مراسم درگذشت یا چهلم و امثال آن است ولی دیدم زیر عکس نوشته فلانی... کارشناس ایمنی و اطفاء حریق! سوال کردم دنبال کار می‌گردی؟ گفت: آره برای انتخابات شورای محله نامزد شده‌ام. گفتم: حالا شعارت چیه؟ جواب داد: محله‌ای سبز و آباد برای همه! پرسیدم: اطفاء حریق چه ربطی به محله سبز دارد؟ گفت: آخه من یک تخصصی دارم که بدرد مردم محله می‌خورد. شما آن پوستر بغلی را نگاه کن. دیدم شخص دیگری نوشته: محله‌ای امن و پاک؟ گفت: آخه امنیت محله را شورایار می‌تواند تضمین کند؟ نمی‌دانی چه شعارهایی می‌دهند. تضمین آزادی، عدالت اجتماعی، مبارزه با فساد و بی‌حجابی، دلواپسی برای... گفتم: ظاهراً مقدمه‌چینی برای انتخابات مجلس است؟ گفت: معلومه چون تهران 15هزار نفر داوطلب شده‌اند که 3400 نفر لازم دارد و برای هر محله هم 10نفر می‌خواهند. یعنی 340 محله تهران را می‌توانند رصد کنند. امثال من که باند و گروهی نداریم خودمان می‌دویم ولی برای بعضی‌ها با پیامک تبلیغ می‌شود و حتی پوسترشان را چاپ می‌کنند. توی دلم گفتم: تو هم بی‌کاری‌ها! گفت: چی شد جمعه رای می‌دهی؟ جواب دادم حتماً. اتوبوس که آمد و راه افتاد اطراف همه مساجد و مدرسه‌ها پوسترهای رنگی قد و نیم قد بود که داشت بالا می‌رفت. خدا خیرشان بدهد که به فکر محله‌ها و مردم آن هستند.احمد حسینی