فانوس (گفت و شنود)

دروغ نامه های کیهان 29 دی -93

گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: در کلیات لایحه بودجه مبلغ 240 میلیارد تومان برای همایش‌های سال 94 اختصاص داده شده است! یعنی ماهی 20میلیارد‌تومان!
گفت: حالا این همایش‌ها تاکنون چه فایده‌ای داشته است؟ به غیر از برخی از آنها که ضروری است، بسیاری دیگر از آنها بی‌فایده و سرکاری است!
گفتم: تازه باید پرسید که اختصاص این بودجه کلان در شرایط کنونی کشور چه توجیهی دارد؟  و کجای آن با «اقتصاد مقاومتی» همخوان است؟! و معلوم نیست چه دردی را دوا می‌کند؟!
گفت: اختیار دارید، هدر دادن بیت‌المال، حاشیه‌سازی و به فراموشی سپردن مطالبات و نیازهای واقعی مردم و نظام از فواید آن است.
گفتم: یارو با آجر یک دیوار ساخته و یک فانوس با شیشه قرمز روی آن گذاشته بود. پرسیدند؛ این فانوس برای چیست؟ جواب داد؛ برای اینکه ماشین‌های عبوری با این دیوار برخورد نکنند. پرسیدند؛ دیوار را برای چه ساخته‌ای؟ گفت؛ برای اینکه فانوس را روی آن بگذارم! گفتند؛ خب نه دیوار را می‌ساختی و نه فانوس را و یارو با عصبانیت گفت؛ یعنی می‌خواستی همه فکر کنند که من کاری نمی‌کنم و بیهوده حقوق می‌گیرم؟!