نییجه اخلاقی!(گفت و شنود)

دروغ نامه ی کیهان 17دی-93
گفت: می‌گویند «اصول و آرمان‌ها در سیاست خارجی بحث نمی‌شود»!
گفتم: یعنی چی؟!
گفت: خب! یعنی اینکه سیاست خارجی جای آرمان و اصول نیست!
گفتم: ولی در اصل 152 قانون اساسی آمده است «سیاست خارجی جمهوری اسلامی براساس نفی هرگونه سلطه‌جویی و سلطه‌پذیری ... و دفاع از حقوق همه مسلمانان و عدم تعهد در برابر قدرت‌های سلطه‌گر است» و در اصل 154 آمده است «جمهوری اسلامی ایران از مبارزه حق‌طلبانه مستضعفین در برابر مستکبران در هر نقطه جهان حمایت می‌کند»... و تجربه هم نشان داده است که تاکنون منافع ملی را فقط آرمان‌خواهانی مثل رزمندگان، تأمین کرده‌اند و بقیه مفت‌خور بوده‌اند.
گفت: یعنی آقایان از این اصول صریح قانون‌اساسی اطلاع ندارند و فقط به اصل مربوط به رفراندوم تکیه می‌کنند. آنهم به گونه‌ای کاملا غلط و تحریف شده؟!
گفتم: چه عرض کنم؟! طرف توی هواپیما با موبایل صحبت می‌کرد، مهماندار گفت؛ آقا اینجا صحبت کردن با موبایل ممنوع است و طرف به دوستش گفت؛ اینجا صحبت کردن ممنوعه، تو صحبت کن، من گوش می‌کنم!... نتیجه اخلاقی این که مهماندار سکته کرد، خلبان غش کرد و یک بال هواپیما هم جدا شد...!