ترکیب تیم مذاکره کننده امریکا با ایران

پیگیری ادامه ی ستاریوی مذاکرات ماراتونی بیش از 12 ساله  قرار است در ژنو دنبال شود . چون وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده است که  وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه و رییس تیم مذاکره کننده هسته‌ای آمریکا روزهای 15 تا 17 ژانویه (25 تا 27 دی ماه) برای دیدارهای دو جانبه با مقامات رژیم ولایت فقیه  به ژنو سفر خواهند کرد تا ژانویه در ژنو سوئیس این مذاکره برگزار شود. البته دراین مذاکرات  1+5 که فعلاً1=1 شده به سرپرستی کاترین اشتون مسئول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا شرکت خواهد کرد.
وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه و رییس تیم مذاکره کننده هسته‌ای آمریکا روزهای 15 تا 17 ژانویه (25 تا 27 دی ماه) برای دیدارهای دو جانبه با مقامات ایرانی به ژنو سفر خواهند کرد.به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا دور جدید مذاکرات ایران و گروه 1+5 قرار است 18 ژانویه در ژنو سوئیس برگزار شود.وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا به عنوان سرپرست تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای قرار است در روزهای 15 تا 17 ژانویه دیدارهای دو جانبه ای با مقامات ایرانی در ژنو داشته باشد.وی همچنین در مذاکرات ایران و 1+5 به سرپرستی کاترین اشتون مسئول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا شرکت خواهد کرد.بر اساس این گزارش بیل برنز، معاون وزیر امور خارجه جیک سولیوان مشاور ارشد دولت آمریکا از دیگر اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای آمریکا هستند.جن ساکی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز پنج شنبه در نشست خبری هفتگی خود در خصوص برگزاری دیدارهای دوجانبه میان مقامات ایران و آمریکا به مدت دو روز در ژنو گفت: این مسئله در زمان های مختلف متفاوت است. من فکر می کنم این تصمیمی بوده که اکنون اعلام شده است و به ما فرصت می‌دهد تا رایزنی های بیشتری داشته باشیم.سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا افزود: به طور قطع این دلیلی است که وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه به عنوان سرپرست تیم آمریکایی به ژنو می‌رود و در مذاکرات شرکت می‌کند.وی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا این بار قرار است طی دو روز دیدارهای دوجانبه انجام شود اظهار کرد: من نمی خواهم پیش‌بینی در این زمینه انجام دهم و تنها به این نکته اکتفا می کنم که ما متعهد هستیم درباره جزئیات فنی رایزنی کنیم و به پیشرفت خود ادامه دهیم.جن ساکی ادامه داد: من حدس می زنم که در این دور از مذاکرات آن‌ها بتوانند در خصوص برنامه کاری پیش رو تصمیماتی اتخاذ کنند و ما همانند همیشه به اتحادیه اروپا اجازه می دهیم تا زمان برگزاری دیدارهای بعدی اعلام کند.سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا علاوه بر این درباره دیدارهای پیش رو میان مذاکره کننده ایران و گروه 1+5‌تا ما مارس سال 2015 گفت: من فکر می کنم همانگونه که پیش از این انجام شده ما در آینده نیز نشست هایی داشته باشیم که در این میان نشست های کارشناسی هم برگزار خواهد شد اما من نمی توانم درباره زمان دقیق این نشست ها اظهار نظری داشته باشم.