طنز چرا تحقیقات پرونده احمدی‌نژاد طول کشید


پوریا عالمی در شرق نوشتسرپرست دادگاه‌های کیفری گفت: تحقیقات مقدماتی پرونده محمود احمدی‌نژاد همچنان ادامه دارد.
 
اینکه چیزی نیست. وقتی نصف دولت و هیات دولت و کابینه آقای احمدی‌نژاد تحصیلات ابتدایی‌شان ادامه داشت و هنوز هم ادامه دارد، وقتی محمودرضا خاوری رفته بغل سلین دیون و در مرحله همسایگی مقدماتی به‌سر می‌برد، وقتی جریان انحرافی در مرحله انحراف مقدماتی به‌سر می‌برد، طبیعی است که پرونده آقای احمدی‌نژاد در مرحله مقدماتی به‌سر ببرد. به نظر ما وقتی سریال خرم‌سلطان هزارقسمت طول کشیده، وقتی اتوبان تهران -شمال اینقدر طول کشیده، وقتی مذاکرات کاترین اینقدر طول کشیده، اصلا حیف است که پرونده احمدی‌نژاد با این‌همه جذابیت، زود تمام شود.
 
چرا طول کشید؟ سوال: چرا تحقیقات پرونده محمود احمدی‌نژاد اینقدر طول کشیده؟
 
الف- چون سلسله موی دوست حلقه دام بلاست، هر که در این حلقه نیست خارج از این ماجراست.
ب- چون دور با عاشقان افتد تسلسل بایدش.
پ- تنها صداست که می‌ماند، چی پرسروصداتر از مهرورزی اینا؟
ت- آدم از یکی‌چیزی خوشش بیاید هی طولش می‌دهد. مثل خوردن شیربرنج.
 
از آن طرف حمل شود
یک نماینده مجلس‌ گفت: «مسوولان باید تقلبی‌بودن شیردال را به دولت آمریکا اعلام کنند تا این موضوع حمل بر عدم اطلاع دولت ایران نشود.» ما درست متوجه نشدیم الان باید دقیقا مسوولان چی را به آمریکا اعلام کنند؟ اینکه شیردال تقلبی است؟ یعنی اینکه تقلبی است عیبی ندارد، اینکه اعلام نکردند عیب دارد؟ این یعنی حساسیت. ما هم روی یک‌چیزهایی حساسیم. یک‌بار سوار مترو بودیم یک آقایی جیب ما را زد. بنده آمدم بهش اعتراض کنم که دیدم طرف واقعا گول هیکلش را خورده است. برای همین فقط بهش گفتم: ببین داداش... طرف گفت: جووون؟ فرمایش؟ گفتم: من فقط خواستم بگم متوجه شدم جیبم را زدی تا این موضوع حمل بر عدم اطلاع من نشود.
 
جمع‌بندیبعضی‌ها روی شیوه حمل در آمریکا حساس هستند. یعنی همین‌که آمریکا از این ور حمل کند، به نظرشان قضیه اوکی است. اصولا بخشی از دیپلماسی در دنیا عین همان شعاری است که روی کارتن یخچال می‌نویسند: «از آن طرف حمل شود.» در حالی که ما از موقع اسباب‌کشی حواسمان نبود از این طرف حمل کردیم و نه برای ما مشکلی پیش آمد نه برای آمریکا.