همدستی دو برادر در جنایت خیابان استخر

دستآوردی دیگرارچگونگی امنیت در کشور مدعی امن ترین کشور جهان!

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: دو برادر در پرونده جنایت خیابان استخر تهران دستگیر شدندبه گزارش روابط عمومی پلیس آگاهی تهران بزرگ، سرهنگ کارآگاه «آریا حاجی زاده» اظهار کرد: در ساعت 30: 17 روز 22 دیماه وقوع یک فقره درگیری منجر به جنایت به کلانتری 126 تهرانپارس اعلام شد که با حضور ماموران کلانتری در بیمارستان و بررسی های اولیه مشخص شد جوانی 30 ساله بنام علیرضا بر اثر اصابت ضربه چاقو مجروح، توسط دو تن از دوستانش به بیمارستان منتقل و با وجود انجام اقدامات درمانی فوت کرده استوی گفت: با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «قتل عمد» و به دستور شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه 27 تهران برای رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
 
بر اساس این گزارش در تحقیقات اولیه از محل جنایت و در تحقیقات از اهالی محل، مشخص شد که درگیری منجر به جنایت، میان گروهی از جوانان (مقتول و گروهی از دوستانش) با دو برادر بنام های «مهدی» و «محمد» رخ داده و پیش از آن نیز مقتول با پدر این دو برادر درگیر شده استبا حضور ماموران در محل درگیری، پدر مهدی و محمد برای انجام تحقیقات به کلانتری منتقل شد؛ پدر مهدی و محمـد، ضمن تایید درگیری خود با مقتول به مامورین گفت: در ساعت 17:00 از خانه بیرون آمده بودم که دیدم یک ماشین سفید رنگ در مقابل پل ورودی منزل ایستاده و دو سرنشین جوان داخل آن در حال مشاجره با یکدیگر هستند، آن زمان من و خانواده ام منتظر خانواده ای بودیم که برای خواستگاری دخترم می آمدند؛ به همین علت از راننده ماشین(مقتول)درخواست کردم که کمی جلوتر برود که ناگهان راننده، ضمن ناسزا گفتن به بنده، با یک قبضه چاقوی دسته مشکی به سمت من حمله ور شد!  بر خواستم چاقو را از دست او بگیرم که دستم آسیب دید، به کمک اهالی محل و همسایگان، این دو جوان را سوار ماشین کرده و از آنها خواستیم که محل را ترک کنند، همزمان با حضور خواستگار در داخل خانه، سر و صدای زیادی در داخل خیابان شنیده می شد؛ به همین علت مراسم خواستگاری را نیمه تمام گذاشته و میهمانان خداحافظی کردند.  به گفته وی، پس از دقایقی، مامورین کلانتری به درب منزل آمده و عنوان داشتند که دو پسرم با تعداد زیادی جوان در ابتدای کوچه درگیر شدند و یکی از آن جوانان در حین درگیری به قتل رسیده است.  با آغاز رسیدگی به پرونده در اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، کارآگاهان در تحقیقات اولیه اطلاع پیدا کردند که دو برادر (محمد و مهدی) پس از اطلاع از وقوع جنایت از محل سکونت خود متواری شدند؛ لذا ضمن ارائه مشاوره های لازم به اعضای خانواده متهمین، از آنها خواسته شد تا در خصوص تحویل محمد و مهدی با کارآگاهان همکاری کنند.
 
و سرانجام دو برادر روز 25 دیماه با مراجعه به اداره دهم پلیس آگاهی خود را معرفی کردند.
 مهدی در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: «در ساعت 17:00، مقتول که از بچه های محل بود با خودرو سمند در مقابل کوچه با شخص دیگری بنام علی درگیر شده و مشغول ناسزاگویی بود که پدر اینجانب به آنها تذکر می دهد ولی آنها با پدرم درگیر شده و حتی علیرضا با چاقو دست پدرم را با چاقو می زند و پس از شلوغ شدن محل، هر دو نفر از محل می روند. حدودا نیم ساعت پس از آن، من به سر کوچه رسیده و از طریق برادر کوچکتر خود (محمد) در جریان درگیری پدرم با علیرضا قرار گرفته بودم که ناگهان در همان لحظه علیرضا . ع (مقتول) با ماشین، مقابل کوچه توقف کرد و هفت یا هشت نفر با شمشیر به سمت من حمله ور شدند. یک لوله را از مقابل درب مغازه ی عمویم برداشته و با آنها درگیر شدم. مقتول در دستش شمشیر داشت و آن را به سمت من پرتاب می کرد؛ من نیز برای دفاع خود ضربه ای با لوله به دستش وارد کردم که پس از آن هر دو نفر به زمین خوردیم. پس از آن، مقتول اینبار با برادرم درگیر شد که پس از دقایقی، تمامی آنها از محل متواری شدند. پس از گذشت مدتی متوجه شدم که پدرم را به کلانتری برده اند؛ بهمراه برادرم محمد به سمت کلانتری در حرکت بودیم که متوجه شدیم علیرضا بر اثر اصابت چاقو به قتل رسیده است ؛ به همین علت و از روی ترس، دیگر به کلانتری نرفته و هر دو نفر متواری شدیم.
 
محمد که متولد 1370 است، پس از حضور در اداره دهم، در اظهاراتی مشابه به کارآگاهان گفت: نقرار بود آنروز برای خواهرم خواستگار بیاید؛ من داشتم کوچه را تمیز می کردم که ناگهان متوجه درگیری علیرضا. ع ( مقتول ) با پدرم شدم؛ پس از پایان درگیری، برادر بزرگترم ( مهدی ) از سرکار برگشته بود که در داخل کوچه، داستان درگیری را برایش تعریف کردم؛ ناگهان یک دستگاه خودرو سوزوکی ویتارا سفیدرنگ و چند دستگاه موتورسیکلت ، آن طرف خیابان توقف کرده و 7 یا هشت جوان به ما حمله کردند. زمانیکه «علیرضا. ع» – در حین درگیری با برادرم – به زمین افتاد، چاقو از دستش خارج شد و من نیز چاقو را برداشته و در تاریکی ضربه ای را به سمتش پرتاب کردم؛ نمی دانم که چاقو به کجای بدن علیرضا برخورد کرد. پس از درگیری، من و برادرم را از زمین بلند کرده و آمدیم داخل مغازه عمو؛ پس از آنکه به خانه آمدیم، متوجه شدیم که مامورین به درب خانه مراجعه و پدرمان را به کلانتری برده اند. در حین رفتن به کلانتری بودیم که متوجه شدیم علیرضا فوت کرده است».  بر اساس این گزارش، سرهنگ کارآگاه «آریا حاجی زاده»، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطر نشان کرد: با توجه به اعتراف صریح هر دو متهم به مشارکت در نزاع منجر به جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر شد و هر دو متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند.