گزیده خبرهای 25 دی – 93 . قسمت -2

گزیده خبرهای 25 دی – 93 . قسمت -2
پس از نطق اخیر علی مطهری در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و حواشی ایجاد شده در پی آن، صادق زیباکلام به شکلی متفاوت از مطهری حمایت کرد و از «پیتر تجلر»، سفیر سوئد خواست تا علی مطهری - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی - را به عنوان یکی از مدافعان حقوق بشر در فهرست جایزه صلح نوبل در سال جاری میلادی قرار دهد.به گزارش عصرایران، نامه دکتر زیباکلام به سفیر سوئد و درخواست وی برای اعطای جایزه صلح نوبل از دو منظر حایز اهمیت است.نخست اینکه انتخاب نوبلیست ها در موضوعات مختلف از جمله فیزیک، شیمی، ادبیات، اقتصاد و ... سازوکار مشخصی داشته و دولت ها در انتخاب افراد نقشی ندارند بلکه کمیته های تخصصی وظیفه بررسی صلاحیت ها و انتخاب را بر عهده دارند و درخواست از سفیر کشور سوئد برای انتخاب یک فرد به عنوان برنده جایزه نوبل نمی تواند منطقی به نظر برسد.ر نامه زیباکلام آمده بود: با سلام و ابراز دوستی برای مردم سوئد و آرزوی موفقیت برای پادشاه جم جاه مملکت سوئد می خواستم تقاضا نمایم تا جناب آقای دکتر علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران در فهرست نامزدهای دریافت جایزه صلح نوبل در سال جاری قرار گیرند.نکته دوم و مهمتر این است که اساسا کشور سوئد و سفیرش هیچ ارتباطی با موضوع جایزه صلح نوبل ندارند و سازوکار انتخاب جایزه صلح نوبل تماما در کمیته صلح نوبل وابسته به پارلمان نروژ انجام می شود و شاید اگر هم نامه ای قرار بود نوشته شود باید خطاب به سفیر نروژ نگاشته می شد نه سفیر سوئد که اساسا ربطی به صلح نوبل ندارد.
 رییس اداره نظارت بر اجرای استاندارد خدمات استان تهران از پلمب شش شهربازی این استان به دلیل رعایت نکردن استانداردهای لازم خبر داد و گفت: شهربازی‌های "شاهد پونک"، "پارک ساعی"، "رودهن"، "بومهن"، "شهر ستاره‌ها" و "فجر افسریه" شهربازی‌هایی هستند که نسبت به جمع آوری تجهیزات آن ها اقدام شده است.مهدی علیپور در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 118 مورد بازرسی از شهربازی های استان تهران توسط کارشناسان و بازرسان این اداره انجام شده است، گفت: در جریان این بازرسی ها حدود 1500 تجهیز شهربازی بازرسی و آزمون شد.وی با اشاره به اهمیت استانداردسازی تجهیزات شهربازی و نظارت بر اجرای آن در مرحله بهره‌برداری و انجام بازرسی های دوره‌ای اظهار کرد: از این تعداد تجهیز بازرسی شده 42 تجهیز به دلیل غیر استاندارد بودن پلمب و برای 578 تجهیز نیز مجوز فعالیت صادر شد.رییس اداره نظارت بر اجرای استاندارد خدمات استان تهران افزود: برای استاندارد شهربازی آیتم‌های زیادی را مدنظر قرار می دهیم که این آیتم ها می تواند مکانیکی، الکترونیکی یا حتی درباره محل قرارگیری این تجهیزات باشد.علیپور درباره دلایل جمع آوری کامل یک شهربازی اظهار کرد: این گونه موارد به شکلی است که معمولا کارشناسان ما نواقصی را اشاره می کنند که رفع آن‌ها و فعالیت مجدد شهربازی برای مسئول آن مقرون به صرفه نیست یا اینکه مثل یکی از همین شش مورد اصولا محل قرارگیری تجهیزات نامناسب بوده و قابل اصلاح نیست.رییس اداره نظارت بر اجرای استاندارد خدمات استان تهران درباره سانحه ایجاد شده برای یکی از تجهیزات پارک ارم در اردیبهشت امسال نیز گفت: این سانحه برای تجهیزی به نام "کریزی موس" رخ داد که از همان زمان تاکنون این تجهیز پلمب شده است
مردی جوان که از چندی پیش با زنی جوان رابطه پنهانی برقرار کرده بود  سر یک اختلاف وی را به قتل رساند.به گزارش ایران، همسر این مرد وقتی راز هولناک شوهرش فاش شد به دادگستری مشهد مراجعه کرده و طلاق خواستوی گفت: با هزار امید و آرزو راهی خانه بخت شدم اما از همان روز اول شوهرم عصبی بود و دنبال بهانه می‌گشت تا کتکم بزند.به هر بدبختی که بود خون دل خوردم و صبر کردم تا اینکه صاحب یک فرزند شدیم، فکر می‌کردم با تولد بچه‌مان اخلاقش عوض خواهد شد اما هر روز که می‌گذشت  اوضاع بدتر و بدتر می‌شد.حدود سه ماه پیش کاسه صبرم لبریز شد و شکایت کردم، می‌خواستم او را  با قانون روبه‌رو کنم تا بلکه به سر عقل بیاید اما دو شبانه‌روز بچه‌ام را از من دور کرد و من که تحمل دوری بچه را نداشتم از شکایتم گذشتم و دوباره  به همان جهنمی برگشتم که او برایم ساخته بود.از آن روز به بعد زبانش دراز شده بود، در حضور من می‌نشست و مدام با گوشی تلفن همراهش ور می‌رفت.  یک روز گوشی‌اش را برداشتم و پیامکی از شماره‌‌ای ناشناس با این مضمون که «سعید پول جور کن و دهانم را ببند وگرنه به زنت می‌گویم چه غلطی کرده‌ای و...» دیدم.آن روز موضوع را با سعید مطرح کردم، زیر بار نمی‌رفت و حتی مرا مورد حمله شدیدی قرار داد. از دست این کارهایش عذاب می‌کشیدم و به خودم می‌گفتم مگر من از زنان دیگر چه کم دارم که شوهرم به من خیانت می‌کند و تازه اگر خواسته‌ای دارد یا ایرادی در من می‌بیند چرا مثل آدم حرف دلش را نمی‌گوید و...چند وقت پیش بود که همسایه‌ها به من خبر دادند وقتی به خانه پدرم می‌‌روم زنی به خانه‌مان رفت و آمد دارد. با شنیدن این حرف‌ها واقعاً داشتم دیوانه می‌شدم، او را نفرین می‌کردم و برای خودم تأسف می‌خوردم. این اواخر او خرجی بخور و نمیری دستم می‌داد و دیگر هیچ توجهی به من و بچه‌مان نداشت تا اینکه  دوماه پیش برای شرکت در مراسم عروسی یکی از اقوام به شهرمان رفتیم.همسرم می‌گفت خودرو خراب شده و باید با اتوبوس برویم، او کلافه بود و نمی‌توانست خودش را آرام کند. حتی در مراسم عروسی همه اقوام و آشنایان می‌گفتند چرا سعید این طوری شده و...در راه برگشت او به گریه افتاد و از من حلالیت خواست. به مشهد که  رسیدیم یک تاکسی دربست گرفت و گفت: شما به خانه بروید، من کاری دارم و زود برمی‌گردم. حرکات و رفتارش برایم خیلی عجیب بود، او به خانه برنگشت. روز بعد مأموران کلانتری گلشهر مشهد آمدند، دنبال سعید می‌گشتند.وقتی علت را جویا شدم گفتند شوهرتان زنی را داخل خودرویش به قتل رسانده است.  بعد از دستگیری‌اش فهمیدم همان زنی را کشته که با هم رابطه پنهانی داشتند. سعید تاوان اشتباهات خودش را به بدترین شکل داد، دلم برایش می‌سوزد و واقعاً برایش متأسفم. حتی یک بار حاضر نشد بنشیند و با هم چند کلمه حرف بزنیم. غرور و لجبازی و  دنبال هوی و هوس رفتن از او یک قاتل ساخت
رئیس جمهور کشورمان که در جریان سفرهای استانی خود روز گذشته(سه شنبه) وارد استان بوشهر شده بود، بندر بوشهر را به مقصد تهران ترک کردحجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان صبح دیروز (سه‌شنبه) وارد استان بوشهر شد و پس از استقبال رسمی از سوی امام جمعه بوشهر و استاندار بوشهر برای انجام دیداری عمومی با مردم این استان به استادیوم شهید بهشتی این شهر رفترئیس جمهور همچنین روز گذشته (سه شنبه)با حضور در نیروگاه اتمی بوشهر از نزدیک در جریان فعالیت‌های این نیروگاه قرار گرفتحضور در جلسه توسعه و سرمایه‌گذاران استان بوشهر و دیدار با علما، ایثارگران و نخبگان این استان از دیگر برنامه‌های روز گذشته(سه شنبه) روحانی بودوی همچنین صبح امروز (چهارشنبه)با حضور در بندر بوشهر از نزدیک در جریان عملیات اجرایی طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین قرار گرفترئیس جمهور در پایان برنامه‌های امروز (چهارشنبه)خود پس از حضور در جلسه شورای اداری استان بوشهر در نشستی خبری به ارائه جمع‌بندی سفر و پاسخ به پرسش‌های استانی پرداخت.  روحانی دقایقی قبل بندر بوشهر را به مقصد تهران ترک کردمهدی علیپور خبر داد
 وزیر اطلاعات گفت: دولت تدبیر و امید با آغوش باز از تمام جریان ها، تفکرات و احزاب مختلف سیاسی کشور برای پیشرفت و تعالی همه جانبه استقبال می کند و استمداد می طلبد.به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی روز چهارشنبه در جمع مردم شهرستان جم از توابع استان بوشهر افزود: دولت یازدهم معتقد است که با حضور تمام جریانات و احزاب می توان در عین تضارب افکار در زیر یک پرچم به نام ولایت فقیه و رهبری امور مملکت را ساماندهی کرد.وی بیان کرد: راهکار و ساز و کار اصلی برای توسعه، پیشرفت و پایداری نظام اسلامی حفظ انسجام، وحدت و یکپارچکی اقشار مختلف مردم است.حجت الاسلام علوی بیان کرد: ایران اسلامی امروزه با همت و تلاش دولتمردان، حمایت رهبری و پشتوانه عظیم ملت از جایگاه ویژه و قابل قبولی در دنیا برخوردار است.وی تایید و تاکید رهبر معظم انقلاب نسبت به اقدامات دولت یازدهم را در ابعاد مختلف یادآور شد و گفت: ایشان بارها عملکرد رییس جمهوری و دولت را مورد حمایت خود قرار داده اند که خود از برکات تدبیر در این جامعه محسوب می شود.وی احیای اخلاق اجتماعی و سیاسی را سرلوحه کارها و برنامه های دولت دانست و گفت: توسعه اخلاق حسنه همواره از تاکیدات مهم دین مبین اسلام و از اهمیت ویژه ای برخوردار است.حجت الاسلام علوی ابراز داشت: اهتمام ویژه دولت بر رفع مشکلات و ایجاد رفاه اجتماعی برای ملت در ابعاد مختلف استوار است.وی با اشاره به توجه و اجرای برنامه های راهبردی و عملی دولت یازدهم نسبت به جامعه ایثارگران گفت: خانواده های معزز شهدا سرمایه های اصلی این نظام و انقلاب هستند.پیش از سخنان وزیر اطلاعات امام جمعه، فرماندار و رییس شورای اسلامی شهرستان جم ضمن بیان برخی مشکلات و خواسته های اساسی مردم در بخش های مختلف از حضور رییس جمهوری و اعضای هیات دولت یازدهم در استان بوشهر قدردانی کردند.وزیر اطلاعات که در قالب دوازدهمین سفر استانی رییس جمهوری و هیات دولت به استان بوشهر سفر کرده به عنوان نماینده رییس جمهوری در جمع مردم شهرستان جم در جنوب استان بوشهر حضور یافت.رییس جمهوری و اعضای هیات دولت دیروز (23 دی) به منظور انجام سفری دو روزه و دیدار با مردم استان بوشهر وارد این استان شدند.
مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان صبح امروز از این سازمان خداحافظی کردبه گزارش فارس، احمد غلامی مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان صبح امروز از این سازمان خداحافظی کردغلامی گفت: قبلا استعفا داده بودم که امروز صدیقی با استعفای بنده موافقت کرد و من از این سازمان خداحافظی کردم