گزیده خبرهای 1 بهمن - 93

 گزیده خبرهای 1 بهمن - 93 
سهیلا جورکش دختر ۲۷ ساله‌ای که در حدود سه ماه قبل در یکی از خیابان‌های شهر اصفهان قربانی حادثه اسیدپاشی شد، روز حادثه را بازخوانی کرد و گفت آرزو دارد اسید پاش را ببیند و از او دلیل این کار را بپرسد.  قربانی حادثه اسیدپاشی در حال حاضر در بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی فارابی بستری است و تاکنون نیز چند عمل جراحی بر روی چشم‌ها و پوست او انجام شده است. اما، شدت حادثه باعث شد تا چشم راست این دختر به طورکلی از بین برود و تلاش تیم پزشکی، برای حفظ چشم چپ اوست تا بتواند همچنان، به دنیا نگاه کندشنبه شب دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، برای چندمین بار به عیادت این دختر رفت تا از نزدیک در جریان روند درمان چشم‌های او قرار بگیرددر فرصت کوتاهی که قبل از آمدن وزیر بهداشت فراهم شد، به سراغ سهیلا جورکش رفتم و از او دلیل این حادثه تلخ را پرسیدم.  او در مورد شب حادثه گفت: به همراه دوستانم داشتم از استخر بر می‌گشتم. بعد از اینکه آن‌ها را در مسیر پیاده کردم، مشغول رانندگی و گفتگوی تلفنی با مادرم بودم که یک دفعه متوجه مرد موتورسواری شدم که به سمت من آمد و چیزی را به صورتم پاشید.  جورکش به جزئیات بیشتری از حادثه اشاره کرد و افزود: کنار پل بزرگمهر سرعت ماشینم رو پایین آوردم، داشتم با تلفن صحبت می‌کردم که دیدم یک موتورسوار اسید پاشید به صورتم و به سرعت رفت.  او گفت:‌‌ همان لحظه با سوزش صورت و چشمانم و بودی بد آن، احساس کردم اسید پاشیده است. ازماشین آمدم پایین و چون هوا تاریک بود، کسی متوجه نمی‌شد چه بلایی سر من آمده است.
 
قربانی اسیدپاشی ادامه داد: با همین وضعیتم دنبال ماشین‌ها بودم که توانستم در خودروی سفید رنگی را باز کنم که متاسفانه راننده گاز ماشین رو گرفت و رفت.  او گفت: از سوختگی زیاد مجبور شدم لباسم را در بیاورم و کف خیابان خوابیدم. با خودم گفتم یا می‌میرم یا کسی به داد من می‌رسد. که عده‌ای دور من جمع شدند، ولی کسی حتی یک قطره آب به من نداد و دستم رو نگرفت. حتی منو توی ماشین خودم گذاشتند که اسید ریخته بود، باعث شد پشت کمرم هم دچار سوختگی شود.  جورکش از وضعیت رسیدگی در بیمارستانی که توسط آمبولانس به آنجا منتقل شده بود، گلایه داشتاو گفت: تا صبح با همین وضعیت من خوابیدم در صورتی که با دخترهای دیگه‌ای که تماس داشتم گفتند که ما تا صبح زیر دوش بودیم. خب این باعث شد تا سوختگی بدنم و پاهام بد‌تر بشود.  جورکش در خصوص شناسایی چهره فرد اسیدپاش، گفت: چیزی که یادم می‌آید یک آدم لاغر قد بلند بود. چون داشتم با تلفن صحبت می‌کردم، چهره‌اش را ندیدم ولی دست‌های کشیده‌ای داشت و فکر نمی‌کنم تا قبل از آن روز او را دیده باشم.  قربانی حادثه اسیدپاشی ادامه داد: فکر می‌کنم من رو نشون کرده باشد، البته حدس می‌زدم.  وی افزود: اینکه چرا و به چه دلیل من باید قربانی اسیدپاشی باشم، سئوالاتی است که من جوابی ندارم و خیلی دلم می‌خواهد دولت آن فرد را پیدا کند و خودم او را ببینم و از او سئوال کنم دلیل این کارش چه بوده و چرا من قربانی شده‌ام.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خطاب به مقامات وزارت خارجه، گفت: رهبری شما را فرزندان انقلاب دانستند بنابراین نباید در برابر اقدام موهن علیه پیامبر (ص) یک آخ از شما بلند می شد؟ به گزارش مهر، احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تجمع اعتراضی دانشجویان در مقابل سفارت فرانسه، خطاب به مسئولان فرانسوی اظهار داشت: شما به گفته خودتان نباید به هر کسی که یک اعتقادی دارد و به اعتقادش پایبند است، متعرض بشوید. پس چرا چنین اقدام موهنی را در کشورتان به پیامبر مسلمانان کردید؟ وی افزود: اینکه عده ای در یک روزنامه بدکاره بریزند و کشتار کنند ما می گوییم این کار ثمره کار مسئولان اروپایی و فرانسوی است. البته باید گفت این اقدام ناشی از برنامه ریزی های موساد و سیا بود اما در هر صورت هر اقدامی که صورت گرفت نتیجه سیاست های دولت فرانسه بود.  نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خطاب به محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، گفت: وقتی در شرایطی که در فرانسه این جنایت علیه اعتقادات مسلمانان انجام می شود چرا باید مقامات وزارت خارجه آنگونه رفتار کنند و به فرانسه سفر داشته باشند و با وزیر خارجه این کشور هتاک دیدار کنند.  توکلی گفت: رهبری شما را فرزندان انقلاب دانستند بنابراین نباید حداقل از سوی شما نسبت به این اقدام موهن علیه پیامبر یک آخ شنیده می شد؟  وی تاکید کرد: خطابم به کسانی که در داخل کشور عضو کمپین های مخالف با اسلام هستند این است که شما باید به اعتقادات مسلمانان احترام بگذارید و به حرمت پیامبر اسلام پایبند باشید چرا که پیامبر وجه مشترک اقوام ایرانی است و احترام به پیامبر، وحدت بخش ملت ایران و تمامیت ارضی ایران در گروه اسلام است.  توکلی در پایان تاکید کرد: من همه این افراد را دعوت می کنم به احترام به عقاید مسلمانان و همچنین ایرانیان.  دانشجویان بعد از ایراد سخنان احمد توکلی، شعار «وزارت خارجه، بصیرت، بصیرت» و «وزارت خارجه، اقدام انقلابی» را سر دادند.
پیش فروش اینترنتی بلیت فیلم های سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر از اول بهمن آغاز می شود.  به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل  از ارتباطات و اطلاع رسانی سی و سومین جشنواره فیلم فجر، از ظهر چهارشنبه اول بهمن پیش فروش اینترنتی بلیت های جشنواره آغاز می شود و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.  هر سری شامل11 بلیت برای11عنوان فیلم در11روز جشنواره است. به عبارت دیگر هر نفر یک صندلی، یک سانس در سینمای انتخابی به مدت11روز در اختیار خواهد داشت.  علاقه مندان برای تهیه بلیت های جشنواره فیلم فجر می توانند از طریق نشانی Fajrticket.com و Fajrticket.ir بلیت های مورد نظر خود را تهیه کنند.  خریداران می توانند پس از ورود به سامانه پیش فروش با وارد کردن کد ملی خود، دو انتخاب و در مجموع چهار سری بلیت پیش خرید کنند.  علاقه مندانی که بلیت های خود را خریداری می کنند، با در دست داشتن پرینت کـد رهگیری و اصل کارت ملی می توانند چهارشنبه (8 بهمن) و پنجشنبه (9 بهمن) برای تحویل بلیت ها به پردیس سینمایی ملت واقع در خیابان ولیعصر (عج) بزرگراه نیایش- روبروی کردستان - پردیس سینمایی ملت مراجعه کنند.  دانشجویان در زمان خرید برای بهره مندی از تخفیف دانشجویی باید شماره دانشجویی خود را وارد سامانه کنند و در زمان تحویل بلیت نیز کارت دانشجویی را همراه داشته باشند.
 فدراسیون فوتبال پس از صعود ایران به مرحله دوم رقابت های جام ملت ها، به بازیکنان پاداش می دهدبه گزارش خبرآنلاین؛ در این دوره از رقابت ها پاداش ها مرحله به مرحله پرداخت می شود. فدراسیون فوتبال به بازیکنان قول داده تا به محض ورود به کانبرا و قبل از بازی احتمالی با عراق، این پاداش را به ملی پوش ها پرداخت کند. گفته می شود رقم پاداش صعود ایران از مرحله گروهی بین 4 تا 5 هزار دلار است.
با توجه به مبنای محاسباتی، مبلغ عیدی کارمندان برای سال جاری حدود 600 هزار تومان برآورد می‌شود و یک مقام مسئول در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هم در این رابطه اعلام کرد که رقمی در همین حدود برای بررسی و تصویب به هیات وزیران پیشنهاد خواهد شد.به گزارش ایسنا، در حالی که پیش‌تر بحث‌هایی در مورد تحت تاثیر قرار گرفتن مبلغ عیدی کارمندان با توجه به شرایط کنونی قیمت نفت و کاهش درآمدهای دولت مطرح می‌شد، این گونه بنظر می رسد که با وجود صرفه‌جویی در هزینه‌ها اعم از عمرانی و هزینه‌های جانبی جاری، عیدی کارمندان طبق قانون و ضریب تعیین شده برای امسال پیشنهاد می‌شود.در این زمینه یک مقام مسئول در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به ایسنا اعلام کرد که رقم پیشنهادی حدود 600 هزار تومان است که در صورت موافقت هیات وزیران همراه با حقوق بهمن ماه به حساب کارمندان واریز خواهد شد.البته رقم حدود 600 هزار تومان در حد پیشنهاد بوده و باید با تصویب دولت، نهایی شود.در عین حال که عموما با کاهش درآمدها این هزینه‌های جاری که 70 تا 80 درصد آن را حقوق و دستمزد تشکیل می‌دهد، هستند آسیب کمتری نسبت به بقیه هزینه‌ها خواهد دید و معمولا مشکل چندانی در پرداخت آنها پیش نخواهد آمد.یادآور می‌شود که عیدی سال گذشته کارمندان حدود 503 هزار تومان تصویب و پرداخت شده بود.
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی درباره نحوه و شرایط بکارگیری سربازان در مرزها، گفت: نیروها و سربازان جدیدالورود به مرزبانی مستقیم به مناطق عملیاتی و درگیر اعزام نشده و قبل از آن در مناطق دیگر به کار گرفته می‌شوند.به گزارش ایسنا، سردار قاسم رضایی افزود: در حال حاضر کشور را به چهار منطقه تقسیم کرده ایم و نیروها با توجه به این تقسیم بندی در مرز به کار گرفته می شوند و این طور نیست که فردی به عنوان مثال از جنوب غرب کشور در مرزهای شمال شرق خدمت کنند.وی افزود: در همین راستا مناطق به چهار بخش شمالی، شرقی، غربی و جنوبی تقسیم شده و ساکنان این بخش ها در مرزهای همین بخش ها خدمت سربازی خود را انجام می دهند.رضایی درباره اینکه آیا نیروهای مرزبانی به ویژه سربازان آموزش های خاصی را برای حضور در مرز می بینند یا خیر، گفت: قطعا این طور است که ما آموزش هایی را به این افراد می دهیم. این طور نیست که نیروهای جدید الورود مستقیما از پادگان به نقاط عملیاتی مرز بروند، بلکه پس از دوران آموزشی ابتدا این افراد را در مناطق نیمه عملیاتی به کار گرفته و پس از مدتی آنان را به مناطق عملیاتی و درگیر منتقل می کنیم.فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی درباره مدت حضور سربازان و نیروهای مرزبانی در نقاط صفر مرزی نیز گفت: در این خصوص نیز تدابیری اندیشیده شده و نیروهای سرباز، درجه دار، کادر، بومی، غیربومی و ... هر کدام مدت مشخصی را در مرز خدمت خواهند کرد.رضایی همچنین با اشاره به مراکز آموزش سربازان در مرزبانی نیز گفت: ما مراکز آموزش سربازان را داریم که در تابعیت مرزبانی فعالیت می کنند و نیروهایمان در این مراکز آموزش می بینند.وی در پاسخ به احتمال افزایش تقسیم بندی مناطق نیز گفت: با توجه به اینکه حرفه ای گری را دنبال می کنیم احتمالا در آینده تعداد مناطق تقسیم شده بیشتر از چهار منطقه شود.