آفتابه! (گفت و شنود)

دروغ نامه ی کیهان 26 آذر- 93

گفت: روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز در یک گزارش مستند نوشته است حملات نظامی آمریکا به عراق و افغانستان 2 تریلیون و 700 میلیارد برای آمریکا هزینه داشته است.
گفتم: و همه این مبالغ کلان و نجومی هم از جیب مردم این کشور، یعنی مالیات دهندگان آمریکایی پرداخت شده و بخش قابل توجهی از آن برای خرید سلاح و سایر ملزومات جنگی به کیسه کارتل‌ها و کلان سرمایه‌داران آمریکایی رفته است.
گفت: همین ماجرا یکی از اصلی‌ترین علت‌های بحران اقتصادی شدید آمریکا طی سال‌های اخیر بوده است که روز به روز هم گسترده‌تر شده و غیرقابل مهار شدن است.
گفتم: این مبلغ نجومی بیش از دو سوم بودجه سالانه آمریکاست. بودجه سال 2014 آمریکا مبلغ 3/77 تریلیون دلار بوده است.
گفت: باید به بعضی از داخلی‌ها گفت که فکر می‌کنند رفتن به سوی آمریکا همه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند؟!
گفتم: یارو دست کشید به آفتابه، ناگهان غول جادو از آن بیرون آمد و گفت، یک آرزویت را برآورده می‌کنم، یارو گفت؛ من یک خانه می‌خواهم! و غول جادو گفت؛ مرد حسابی! من اگر خانه داشتم که توی آفتابه زندگی نمی‌کردم!