طفره(گفت و شنود)

دروغ نامه ی کیهان 3 آبان - 93
گفتم : چرا برای جوک و لبخند؟  سربازجو میگه چرند
گفت : یه دانش آموز نادان ،  مثل این بازجوی زندان
مثل مدیر اوین نامه کیهان،  موقع پاسخ امتحان
جواب نوشته بود پر پیچ وخم ، برای معلم نبود قابل فهم
معلم ازش می کندسئوال، چرا طفره رفته، بده شرح حال؟
گفت  جوابست قابل حل ، نمی خواستم علم بیافته دست نااهل
 گفت: بالاخره ماجرای بورسیه‌ها به کجا کشید؟ سرپرست وزارت علوم که اعلام کرده بود آنچه تاکنون بررسی کرده‌اند قانونی بوده و تعداد محدودی باقی مانده که نیاز به بررسی دارد.
گفتم: ظاهراً بعضی‌ها اصرار دارند که از این ماجرا یک حاشیه جدید بسازند و دیروز وزارت علوم گزارش دیگری از پرونده بورسیه‌ها منتشر کرده است!
گفت: حتماً در این گزارش، ماجرای هزاران بورسیه دولت اصلاحات را هم بررسی و اعلام کرده‌اند؟
گفتم: ای عوام! اگر بورسیه‌های دولت اصلاحات را اعلام کنند که دیگر نمی‌توانند به حاشیه‌سازی ادامه بدهند!
گفت: گزارش اخیر را هم خیلی پیچیده و نامفهوم نوشته‌اند. به‌طوری که بالاخره مشخص نمی‌شود ماجرا چه بوده است؟!
گفتم: چه عرض کنم؟! دانش‌آموزی جواب سؤال امتحانی را خیلی پرپیچ و خم و نامفهوم نوشته بود. استادش پرسید؛ چرا به جای پاسخ به سؤال، اینهمه طفره رفته‌ای؟ و دانش‌آموز گفت؛ آقا اجازه؟ نمی‌خواستم علم دست نااهلش بیفتد!
گفت : سربازچو با لٌف لٌف خوری ، دوذوقه کرده پرخوری
گفتم : باز این مرتیکه ، چگونه انداخته تیکه؟
گفت : با ادعای خرکی ، سئوال کرده کلکی
چون مأمور شلاق وزنجیر، به بورسیه هاداده گیر
هم در خبر ویژه هم گفت وشنود،  گفته  پرونده داره کمبود
چون مدعیست این درازگوش ، کوه بورسیه زاییده موش
گفتم : چرا برای جوک و لبخند؟  سربازجو میگه چرند
گفت : یه دانش آموز نادان ،  مثل این بازجوی زندان
مثل مدیر اوین نامه کیهان،  موقع پاسخ امتحان
جواب نوشته بود پر پیچ وخم ، برای معلم نبود قابل فهم
معلم ازش می کندسئوال، چرا طفره رفته، بده شرح حال؟
گفت  جوابست قابل حل ، نمی خواستم علم بیافته دست نااهل