روزی دوستی تعریف می کرد که.....

روزی دوستی تعریف می کرد که..... 18مهر-93
روزی دوستی تعریف می کرد که سرکلاس درس دبیرستان تا آمدم از روی صندلی پشت میز کلاس بلند شوم. ناگهان غیرارادی و ناخواسته  بادی صدا دار از شکمم رهاشد .برای لحظه ای دانش آموزان مات ومبهوت شدند سپس با هم شروع کردند همگی به بلند خندیدن . خودم هم بدجوری خنده ام گرفته بود .برای اینکه قافیه را نبازم با حالت خنده خطاب به دانش آموزان گفتم . بادی بود رهاشد.  مگر با شما  کاری بود ؟ برای چه می خندید و ادامه دادم اگر چنانچه این باد چیزی خوبیست .چرا باید در شکم من باشد .پس چه بهتر رها شود تا بقیه هم از آن استفاده کنند . اگر نه چیزی بدیست . پس چرا باید توی شکم من باشد و فقط موجب آزار من شود. این از انصاف بدور است . تا اینکه دانش آموزان آرام گرفتند وکلاس ساکت شد؟
همچنین دوست دیگری تعریف می کرد  زمانیکه در هند دانشجو بود . یک بقالی نزدیک محل سکونتش بود که از وی خرید می کرد . پس از چندسال متوجه می شود شکری که به وی  فروخته می شده فروشنده  کم فروشی می کرده است . زیرا پاکت شکر را با ضرب توی کفه ترازو پرتاب می کرده وسریع  هم برمی داشته  تا  شاهین وزن واقعی شکر رادرست نشان ندهد . تا اینکه  متوجه این ترفند می شود و روزی به وی می گوید این شکررا دوباره وزن کن . پس از وزن کردن مشخص می شود که کم است . از فروشنده سئوال می کند که چرا کم فروشی می کنی؟ فروشنده عذر خواهی می کند که ترازو  ایراد دارد و اشتباه شده است ؟ایشان می گوید چگونه است که چندین سال است که من اینجا خرید می کنم . ترازو اشکال نداشت و نه اشتباه نمی کرد که همه اش به نفع تو وعلیه ی من غش کرده  حتی یکباره نشده که به طرف من غش کند که به جای کم زیاد بدهد؟
حال داستان شبکه ی مجازی بالاترین است که باید جواب دهد اگر سانسور وتفتیش عقاید وتبعیض کارخوبی است . پس چرا در مورد همه کاربران بدون استثناء اعمال نمی شود؟ اگر نه عمل زشت وناپسندی است . چرا در مورد لینک مخالفان ومنتقدان اعمال می کند؟  همینطور در مورد کاربران حرفه ای که بی خودی وغرض ورزانه به لینک های مخالفان رأی منفی می دهند وجوسازی منفی می کنند.چرا بااینان بیش از حدبامدارا رفتار می شود .برای اینکه دو لینک ضمیمه شده  من گذشته از منفی های مشترک در مورد روحانی و خاتمی نه اینکه  لینک روحانی فیلتر شد و به صفحه داغ نرفت ، بلکه  این لینک  با بهانه  " نامناسب "حسابم برای 1 روز بسته شدوبا فاصله ی 1 روز بخاطر لینک مراسم  تولد 72 سالگی خاتمی  حسابم برای 3 روز با همان اتهام بسته شد.
درحالیکه مگر دانشگاه وحضور روحانی در جمع دانشجویان و سخنرانی کردن برای شان و ابراز تأسف نمودن از عدم فرصت سخنرانی دانشجویان وتأکید برعدم باشگاه سیاسی دانشگاه کردن  لینک جزو بخش دانش وفن آوری نیست؟ چرا باید تبدیل به  این بهانه ی شود
"ورود شما موفقیت‌آمیز نبود. حساب شما موقتا توسط سیستم اتوماتیک بالاترین یا مدیریت سایت به دلیل بخش نامناسب بسته شده است (زمان باقی‌مانده در صفحه شخصی نشان داده می‌شود) "
 تا هم حساب بسته حساب وفیلتر شود . هم  لینک به صفحه داغ برده نشود؟
عجیب اینکه این ترفند خیلی تازه است .چون لینک جشن تولد 72 سالگی سیدمحمد خاتمی که بخش سرگرمی زده شد به بخش دانش وفن آوری تغییرداده شد تا بهانه مکفی برای بسته حساب 3 روزه باشد . برای اینکه بالاترین لینک های مخالفین ومنتقدین در مورد روحانی وخاتمی ورفسنجانی ومدعیان اصلاح طلبان راهرگز برنمی تابد .
بهرحال لابد بهانه و سناریوی تکراری دو لینک تذکر داده شده در مورد این لینک هم اجرا می شود وحساب برای یک هفته یا بیشتر بسته می شود.
درحالی که من فکر می کنم  محتوای لینک های انتقادی من مخاطبان خاص خودش را دارد که خوشبختانه کم نیستند. بنابراین هرگونه اعمال تبعیض عمدی که با واکنش اعتراضی کامنت ولینک های من مواجه شده است .چون تبعیض وسانسور قابل قبول واغماض نیست . بی تأثیر نبوده است.برای همین یک ریزشاهد ریزش کاربران وعدم حضور وفعالیت کاربران قدیمی وافت شدید کیفیت مطالب لینک هادر این شبکه ی مجازی می باشیم.