گزیده خبرهای 16 مهر -93 قسمت-2

گزیده خبرهای 16 مهر -93 قسمت-2
 چرا یادش رفته سردار پاسدار شمخانی بگوید که نقش بشار اسد جنایتکار و سپاه قدس چیست؟
شمخانی در دیدار دومینیک دوویلپن، نخست وزیر پیشین فرانسه گفت: عدم توجه به حق حاکمیت کشورها و انجام اقدامات غیرمسئولانه از سوی ائتلاف به اصطلاح مبارزه با تروریسم و برخی کشورهای منطقه شرایط شکننده امنیتی و سیاسی را پیچیده‌تر خواهد کرد.نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در این دیدار که عصر روز جاری انجام شد با اشاره به اقدامات اشتباه برخی کشورهای غربی در استفاده ابزاری از تروریسم در منطقه، عدم توجه به راهبردهای پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از رای مردم و احترام به دموکراسی واقعی را نتیجه وضعیتی دانست که کشورهای اروپایی نیز خطر آن را احساس کرده‌اند.شمخانی افزود: اذهان مردم خاورمیانه از معیارهای دوگانه غرب در قبال تروریسم جریحه‌دار بوده و حامیان این گروه‌ها باید در قبال اقدامات خود که منجر به کشته شدن غیرنظامیان و نابودی زیرساخت‌های اقتصادی عراق و سوریه شده است جوابگو باشند.اینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به ضرورت از بین بردن ریشه‌های شکل‌گیری تروریسم تکفیری و بسترهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن، ایجاد هرگونه ائتلاف و اقدام مشابه را صرفا در چارچوب رفتارهای تبلیغاتی قابل ارزیابی دانست و افزود: وضعیتی که شهر کردنشین کوبانی در شمال سوریه با آن مواجه است دلیل روشنی بر ناکارآمدی ائتلاف غرب و برخی کشورهای منطقه به بهانه مبارزه با تروریسم است.دبیر شورای عالی امنیت ملی با یادآوری همکاری‌های گسترده میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد، ایران در چارچوب ان.‌پی.تی از تمام حقوق هسته‌ای خود باید برخودار باشد و در این زمینه هیچ تبعیضی را نمی‌پذیرد.وی با تاکید بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای تداوم مذاکرات و دستیابی به توافق جامع در زمان تعیین شده اظهار داشت: غرب می‌تواند فارغ از زیاده‌خواهی و توهم و با احترام به حقوق هسته‌ای ایران و لغو تحریم‌های غیرقانونی از فرصت غیرقابل تکراری که از سوی جمهوری اسلامی فراهم گردیده استفاده نماید.شمخانی با اشاره به فرصت‌ها و ظرفیت‌های فراوان اقتصادی در ایران، خواستار گسترش همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و فرانسه و اتحادیه اروپا به ویژه در زمینه اقتصادی شد.دومینیک دوویلپن نخست وزیر اسبق فرانسه در این دیدار تنها راه حل مساله هسته‌ای ایران را از طریق استمرار مذاکرات دانست و تاکید کرد توافق نهایی هسته‌ای بین ایران و 1+5 حائز اهمیت خواهد بود.وی راه حل مقابله با داعش در منطقه را طریق سیاسی و انجام گفت‌وگوهای ملی فراگیر در عراق دانست و افزود: غرب در قبال گسترش افراطی‌گری در خاورمیانه اشتباهاتی داشته و اکنون نسبت به جذب جوانان اروپایی به این گروه‌ها بسیار نگران است.
لابد حزب الشیطان لبنان از سلاح های دریافتی جدید رژیم داعشی ولایت فقیه استفاده کرده است که سردارپاسدار شمخانی در سفر اخیرش به لبنان خبرشر اد اد.
مقاومت اسلامی لبنان مسئولیت انفجار بمب علیه صهیونیست ها را در بعد از ظهر امروز در مزارع اشغالی شبعا بر عهده گرفت.به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المنار، مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه ای ضمن بر عهده گرفتن مسئولیت انفجار بمب در نزدیکی گشتی نظامیان رژیم صهیونیستی در ارتفاعات مزارع اشغالی شبعا اعلام کرد: گروه شهید علی حسن حیدر بمبی را در ساعت14:22 بعد ازظهر امروز به وقت محلی در مسیر گشتی اسرائیلی ها در ارتفاعات مزارع شبعا منفجر کرده است.در این بیانه آمده است: انفجار بمب در مزارع شبعا به زخمی شدن تعدادی از نظامیان رژیم صهیونیستی منجر شده است.خبرنگار المنار گزارش داد: نزدیک ساعت دو بعد ازظهر به وقت محلی صدای انفجار بزرگی در منطقه مزارع شبعا در نزدیکی السدانه در تپه های شرقی کفرشوبا در مسیر تانکهای اسرائیل شنیده شد که ناشی از انفجار بمب در مسیر یکی از تانکهای این رژیم بود.یک منبع اسرائیلی از زخمی شدن سه نظامی اسرائیلی بر اثر انفجار تانک در مزارع شبعا خبر داد و سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز به زخمی شدن دو نظامی در این انفجار اعتراف کرد.المنار از حملات شدید توپخانه ای علیه ارتفاعات شبعا و کفرشوبا و پرواز گسترده پهپادهای جاسوسی رژیم صهیونیستی خبر داد.این درحالی است که کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی، حزب الله را عامل انفجار بمب دانست.بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: عملیات خرابکارانه خنثی شده است و ما با قدرت واکنش نشان می دهیم.ارتش رژیم صهیونیستی نیز حزب الله و دولت لبنان را مسئول دانست و ادعا کرد: ما حق واکنش در زمان و مکان مناسب برای دفاع از اسرائیل را داریم.روزنامه یدیعوت آحارونوت گزارش داد: نظامیانی که در انفجار مزارع شبعا زخمی شده اند از نظامیان ویژه خنثی کننده بمب بوده اند.
معاون رئیس‌جمهور آمریکا امروز ـ چهارشنبه ـ مجبور شد در ادامه پروژه عذرخواهی از همپیمانان آمریکا به دلیل حقایقی که درباره آنها مطرح کرده بود، از وزیر خارجه عربستان نیز عذرخواهی کند.به گزارش فارس، «جو بایدن» معاون «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا امروز (چهارشنبه) در یک تماس تلفنی با وزیر خارجه عربستان، از او به دلیل اظهارات اخیرش در خصوص نقش این کشور به همراه ترکیه و امارات در گسترش تکفیری‌های «داعش» عذرخواهی کرد.خبرگزاری رویترز ضمن انعکاس این خبر، گزارش کرد که بایدن همچنین از عربستان سعودی به دلیل حمایت از مبارزه علیه تکفیری‌های داعش تقدیر و تشکر به عمل آورد.دفتر بایدن در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بایدن امروز با شاهزاده سعود الفیصل، وزیر خارجه عربستان سعودی گفت‌وگو کرد. معاون رئیس‌جمهور آمریکا از وزیر خارجه عربستان به دلیل حمایت محکم در مبارزه مشترک علیه داعش تشکر کرد و درباره اظهارات اخیرش در خصوص مراحل اولیه درگیری در سوریه شفاف‌سازی کرد. مقامات دو کشور به توافق رسیدند که این پرونده دیگر بسته شده است.عربستان سعودی سومین کشوری به حساب می‌آید که معاون رئیس‌جمهور آمریکا مجبور شده است طی چند روز اخیر از آن عذرخواهی کند.بایدن هفته گذشته مجبور شد از ترکیه و امارات متحده عربی نیز به دلیل آنچه که در دانشگاه هاروارد درباره نقش این کشورها در پیدایش و گسترش «داعش» مطرح کرده بود، عذرخواهی کند.
مردی وقتی متوجه رابطه عاشقانه میان دوخواهرزاده‌اش شد، پسر جوان را به خانه کشاند و سر از تنش جدا کرد.  به گزارش خبرنگار ما، جلسه محاکمه این مرد روز گذشته در شعبه71 دادگاه کیفری ‌استان تهران برگزار شد. در ابتدا نماینده دادستان تهران گفت: «یک‌سال قبل خبر کشف جسد جوانی به نام پژمان به ماموران پلیس داده ‌شد. جسد این جوان در حالی پیدا شد که سر از تنش جدا شده بودوقتی ماموران برای پیداکردن عامل این قتل تحقیقات خود را آغاز کردند، مشخص شد او با دایی‌اش میثم قرار داشت و پیامک‌های ارسال‌شده توسط هر دونفر این موضوع را تایید می‌کرد. بنابراین میثم بازداشت شد. تحقیق از این مرد فاش کرد او خواهرزاده‌اش پژمان را قربانی مخالفت خود با رابطه‌ای عاشقانه کرده ‌استمیثم در بازجویی‌ها گفت: وقتی متوجه شدم ملیحه و پژمان- خواهرزاده‌هایم - با هم رابطه دارند خیلی ناراحت شدم و می‌دانستم این رابطه با ناراحتی تمام می‌شود و میانه دو خواهرم هم بهم می‌خورد. به همین خاطر هم تصمیم گرفتم از خواهرزاده‌هایم بخواهم به این رابطه پایان دهند. وقتی با ملیحه صحبت کردم، گفت پژمان است که دست بر نمی‌دارد و مرتب به او پیامک می‌دهدمدتی که پیش ملیحه بودم، متوجه شدم درست می‌گوید. گوشی ملیحه را گرفتم و چندبار به پژمان پیامک دادم و او را به خانه دعوت کردم. بعد از ملیحه خواستم ما را تنها بگذارد. می‌خواستم رودررو با او صحبت کنم و بگویم این رابطه را تمام کند. در پیامک‌هایی که از طرف ملیحه فرستادم، متوجه شدم رابطه آنها خیلی عمیق است به همین خاطر هم نمی‌شد تلفنی صحبت کنم و بگویم به این رابطه پایان دهند. وقتی پژمان آمد خیلی از دستش عصبانی بودم. با او صحبت کردم و گفتم چقدر ناراحت هستم و نباید به این رابطه ادامه دهد. پژمان عصبانی شد، گفت به تو ربطی ندارد. می‌خواهم با ملیحه ازدواج کنم و کسی هم نمی‌تواند مانع من شود. درگیری بین ما بالا گرفت و من هم با چاقو و ساطور پژمان را زدم. اصلا نمی‌خواستم این کار را بکنمنماینده دادستان ادامه ‌داد: اظهارات متهم نشان می‌دهد او با نقشه قبلی و بعد از تهیه وسایل قتل، پژمان را به خانه کشانده‌ و چون بسیار از او کینه داشته به‌طرز فجیعی خواهرزاده‌اش را به قتل رسانده ‌است. مطابق نظر پزشکی قانونی مقتول با جسم نوک‌تیز یک‌لبه، دولبه و سنگین مورد اصابت قرار گرفته و جانش را از دست داده ‌است. با توجه به مدارکی که به دادگاه ارایه شده درخواست کیفر برای متهم دارم
 در ادامه پدر و مادر مقتول در جایگاه حاضر شدند و درخواست صدور حکم قصاص کردند. پدر مقتول گفت: پسرم جوان بسیار خوبی بود و با دایی‌اش هم هیچ ‌مشکلی نداشت. حتی می‌توانم بگویم رابطه خوبی با هم داشتند. اگر میثم مخالف ازدواج پسرم با خواهرزاده‌اش بود، می‌توانست در موردش با من صحبت کند اما او کینه‌ای عمیق از پسرم داشت که علت آن را نمی‌دانم.  مادر مقتول هم گفت: میثم دروغ می‌گوید، او باید توضیح دهد. چندنفر دیگر در این قتل دست داشتند، ما شکایت کردیم اما گفتند کس دیگری در این پرونده نیست. من این حرف را قبول ندارم. برادرم نمی‌توانست به تنهایی دست به چنین جنایتی بزند. در تمام این مدت حتی یک حرف درست هم از میثم نشنیده‌ام و نمی‌دانم چرا می‌خواهد جرم دیگران را هم برعهده بگیرد. اگر واقعیت را بگوید من هم در خواسته‌ام تجدیدنظر می‌کنم.
 
سپس متهم در جایگاه حاضر شد. او ضمن قبول اتهام قتل گفت: هنگام قتل اصلا در حال خودم نبودم. هرچه فکر می‌کنم که چطور این کار را کردم، یادم نمی‌آید اما یک‌چیز را باید بگویم از قبل نقشه‌ای طراحی نشده‌ بود و درگیری لفظی من و پژمان باعث شد تا این قتل اتفاق بیفتد. من شرمنده‌خواهرم و خانواده‌اش هستم و خیلی خجالت می‌کشم. واقعا از کاری که کردم پشیمان هستم. شب‌ها خواب ندارم و نمی‌توانم از عذاب وجدان زندگی آرامی داشته‌ باشم. وقتی از متهم خواسته شد درباره انگیزه‌اش و جزییات قتل توضیح دهد، گفت: هرچه در دادسرا گفته‌ام، قبول دارم. نمی‌توانم دوباره آن چیزها را تکرار کنم و درخواست دارم به استناد حرف‌هایم در دادسرا رای بدهید.  هیات قضات پس از پایان جلسه رسیدگی برای صدور رای دادگاه وارد شور شده و متهم را به قصاص محکوم کردند.
مرد عراقی که مادر و دختر ایرانی را در کشور آلمان مورد آزار و شکنجه قرار داده ‌است در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.  به گزارش خبرنگار ما، زنی به‌ نام مریم سال91 با مراجعه به دادسرای جنایی تهران اعلام کرد مردی عراقی به ‌نام یعقوب او را مورد شکنجه قرار داده و قسمت‌هایی از بدنش را بریده ‌استاو گفت یعقوب دختر نوجوانش را هم مورد آزار قرار داده‌ است. این زن توضیح داد: «من و دخترم رویا در آلمان زندگی می‌کردیم مدتی بود با یعقوب که در محله ما سکونت داشت آشنا شده ‌بودم او از همسایه‌های قدیمی بود و سعی کرد به من نزدیک شود از آنجایی که او هم آسیایی بود و به‌ گفته خودش تابعیت ایران را داشت ما با هم صمیمی شدیم. من فکر می‌کردم او می‌خواهد به من کمک کند و مثل برادر کنارم باشد اما بعد از مدتی فهمیدم اشتباه می‌کنم و یعقوب نیت خوبی نسبت به من ندارد به همین خاطر از او خواستم از زندگی‌ام بیرون برودمدتی بود یعقوب را به خانه‌ام راه نمی‌دادم و ارتباطم با او قطع شده ‌بود تا اینکه روز حادثه با شکستن در وارد خانه‌ام شد و ابتدا دست و پا و دهان من و دخترم را بست بعد با چاقو به جانم افتاد و قسمتی از اندام‌های بدنم را برید بعد هم دخترم را مورد آزار قرار داد وضعیتم آنقدر بد بود که بیهوش شدم و با صدای جیغ‌های دخترم عابران متوجه شده و پلیس را خبر کرده ‌بودند.»  مریم که روزهای سختی را در بیمارستان گذرانده‌ بود گفت: «شدت خونریزی من زیاد بود و چندروز در حالت بیهوشی بودم و امیدی به زنده‌‌ ماندنم وجود نداشت اما با تلاش زیاد پزشکان آلمانی حالم بهتر شد و خداوند زندگی دوباره به من داد همه آنها می‌گفتند این یک معجزه‌ است و ما فکر نمی‌کردیم زنده ‌بمانی. وقتی در آلمان بودم به پلیس شکایت کردم و تلاش زیادی برای دستگیری او انجام اما مشخص شد این مرد از آلمان فرار کرده‌ است. از آنجایی که به من گفته ‌بود تبعه ایران هم هست فکر کردم شاید به ایران برگردد.» تحقیقات بازپرس دادسرای جنایی نشان داد یعقوب، مردی عراقی‌‌الاصل است که سال‌ها قبل تابعیت ایران را گرفته و بعد از سکونت در ایران مرتکب جرمی اخلاقی شده ‌است. یعقوب به اتهام انتشار سی‌دی‌ها و فیلم‌های مستهجن در دادگاه انقلاب اصفهان به پنج‌سال حبس و 10سال محرومیت اجتماعی محکوم شده‌ و مدتی بعد ایران را به مقصد هلند ترک کرده و در سال 2012 از هلند به آلمان رفته‌ بود و در آنجا زندگی می‌کرد اما وقتی متوجه شد تحت تعقیب پلیس قرار گرفته از این کشور خارج شد.  به این ترتیب نام یعقوب و مشخصات او در اختیار ماموران پلیس فرودگاه‌های کشور قرار گرفت و این مرد سال گذشته به محض ورود به ایران بازداشت شد. یعقوب بعد از دستگیری در برابر بازپرس به جرم خود اعتراف کرد و گفت: «می‌خواستم با مریم درباره رابطه‌مان صحبت کنم که درگیری ایجاد شد و من دست به این کار زدم.» کیفرخواست علیه متهم با توجه به مدارک موجود در پرونده و پرونده‌ای که پلیس آلمان جمع‌آوری کرده ‌بود صادر و برای رسیدگی به شعبه 113 دادگاه کیفری ‌استان تهران فرستاده ‌شد.
  روز گذشته در ابتدای جلسه محاکمه غیرعلنی، بعد از اینکه نماینده دادستان کیفرخواست را خواند و برای متهم درخواست مجازات کرد شاکی پرونده نیز شکایت خود را مطرح کرد و درباره رابطه‌اش با متهم توضیح داد. سپس یعقوب در جایگاه قرار گرفت او اتهامش را قبول کرد و گفت: من و مریم مدتی بود که با هم رابطه داشتیم اما مریم می‌خواست این رابطه تمام شود مدتی بود که به من محل نمی‌گذاشت آن روز برای اینکه در مورد رابطه‌ام با او صحبت کنم به خانه‌اش رفتم چون بی‌محلی کرد عصبانی شدم و چاقو را برداشتم و قسمت‌هایی از بدنش را بریدم.  هیات قضات با پایان جلسه رسیدگی برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند.