نامه ها وصدای شما

نامه ها وصدای شما 13 شهریور -93
كمالي‌نيا از تهران: براي من اين سئوال بي‌پاسخ مانده كه چرا بسياري از دانش‌آموختگان ما در خارج از كشور به نتايج علمي بهتري دست مي‌‌يابند؟ *يك شهروند ملايري: استخرهاي شهر ملاير فاقد بهداشت و بسيار آلوده است. چرا مسئولان امر توجهي به سلامت شهروندان ندارند؟ *جديدي از كرج: در قبوض جديد آب مبلغي را براي توسعه آب روستايي دريافت مي‌كنند. اين توسعه آب روستايي ديگر چه صيغه‌اي است؟ *رضايي از تنكابن: نوسانات برق در تنكابن به خصوص خيابان قصر شيرين باعث ازبين رفتن لوازم خانگي مردم شده است. به اداره برق تذكر بدهيد تا رسيدگي كنند. *محمودي از سنندج: با وجود كسر حق بيمه طلايي ازحقوق فرهنگيان، هنوز اين بيمه براي فرهنگيان اجرايي نشده است. چرا؟  بخشنامه‌اي گم شده؟ شما مي‌دانيد بخشنامه خدمات دندانپزشكي به بيمه‌شدگان كجاست؟ چرا برخي از خدمات دندانپزشكي كه قرار شد زيرمجموعه بيمه تامين اجتماعي قرار گيرد و در مطبوعات هم به خوبي اطلاع‌رساني شد، ولي دندانپزشكان از پذيرش بيماران وخدمات‌دهي با دفترچه‌هاي بيمه امتناع مي‌كنند و مي‌گويند تا به حال بخشنامه‌اي براي آنان ارسال نشده است؟ از مسئولان وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشكي تقاضاي رسيدگي داريم. از بيمه‌شدگان تامين اجتماعي - تهران 
صداي شما
*كمالي‌نيا از تهران: براي من اين سئوال بي‌پاسخ مانده كه چرا بسياري از دانش‌آموختگان ما در خارج از كشور به نتايج علمي بهتري دست مي‌‌يابند؟
*يك شهروند ملايري: استخرهاي شهر ملاير فاقد بهداشت و بسيار آلوده است. چرا مسئولان امر توجهي به سلامت شهروندان ندارند؟
*جديدي از كرج: در قبوض جديد آب مبلغي را براي توسعه آب روستايي دريافت مي‌كنند. اين توسعه آب روستايي ديگر چه صيغه‌اي است؟ 
شجاعي از اسلامشهر: نزديك به دو ماه است كه لوله‌ اصلي آب شرب اسلامشهر - شهرك مصطفي خميني - كوي دانش - جنب بهزيستي تركيده و اين مايه حياتي هدر مي‌رود! هرچه به اداره آب و فاضلاب منطقه هم مي‌گوييم هيچكس پيگيري نمي‌كند وانگار نه انگار اتفاقي افتاده است. بنويسيد شايد گوش شنوايي پيدا شود و از هدر رفتن آب جلوگيري كنند. 
*يكي از اهالي محل: درخت‌هاي باغ‌هاي منطقه "دركه" را كم كم براي تغيير كاربري خشك مي‌كنند. بنويسيد شايد جلوگيري شود.
*رضايي از تنكابن: نوسانات برق در تنكابن به خصوص خيابان قصر شيرين باعث ازبين رفتن لوازم خانگي مردم شده است. به اداره برق تذكر بدهيد تا رسيدگي كنند. 
*محمودي از سنندج: با وجود كسر حق بيمه طلايي ازحقوق فرهنگيان، هنوز اين بيمه براي فرهنگيان اجرايي نشده است، چرا؟ 
 نامه‌هاي شما
بخشنامه‌اي گم شده؟ 
شما مي‌دانيد بخشنامه خدمات دندانپزشكي به بيمه‌شدگان كجاست؟ چرا برخي از خدمات دندانپزشكي كه قرار شد زيرمجموعه بيمه تامين اجتماعي قرار گيرد و در مطبوعات هم به خوبي اطلاع‌رساني شد، ولي دندانپزشكان از پذيرش بيماران وخدمات‌دهي با دفترچه‌هاي بيمه امتناع مي‌كنند و مي‌گويند تا به حال بخشنامه‌اي براي آنان ارسال نشده است؟ از مسئولان وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشكي تقاضاي رسيدگي داريم. از بيمه‌شدگان تامين اجتماعي - تهران 
نويسنده را تعقيب كنيد! 

چه دنياي شگفتي است؛ برخي ادارات و سازمان‌هاي عريض وطويل دولتي، مرتكب تخلف مي‌شوند و به محض اين كه درباره آن‌ها در مطبوعات انتقاد، شكايت و از مراجع بالاتر درخواست رسيدگي مي‌شود، به جاي رفع مشكل و پاسخگويي يا ارسال جوابيه، متأسفانه سعي در شناسايي فردي كه مطالبي را در اختيار روزنامه گذاشته، دارند. چرا بيماري كه به درمانگاه يا بيمارستاني مراجعه مي‌كند، بايد نارضايتي باشد در حالي كه يك عمر پول بيمه داده است. در اين جا نبايد روابط عمومي پيگير باشد و مشكل بيمار را حل كند؟ هنگامي كه از سازمان يا اداره‌اي به دليل نارسايي‌ها شكايتي در مطبوعات منعكس مي‌شود، سازمان بايد براي رفع مشكل و روشن شدن افكار عمومي، برابر قانون مطبوعات، جوابيه‌اي به روزنامه ارسال كند و خوشبختانه مطبوعات هم هيچ پاسخي را در نوبت چاپ قرار نمي‌دهند، بلكه برعكس بدون هيچ وقفه‌اي‌آن را چاپ مي‌كند. اميدواريم مديران و روساي ادارات دولتي انتقادها را برتابند و رويه خصم ودشمني را فروبگذارند و به جاي رفع ايراد خود، در ميان مردم دنبال مجرم نگردند. علي‌اكبر فرقاني - تهران