از رضا شاه پرسیدند....

از رضا شاه پرسیدند....20شهریور-93
گفته می شود :
از رضا شاه پرسیدند : چه چیز برایت تاَمل برانگیز تر بوده است؟
رضا شاه گفت : وقتی ماَمور انگلیسی مرا به جزیره موریس تبعید میکرد در راه از من پرسید نگرانی ؟ به او گفتم :من نگران تبعیدم نیستم چون جایی را ساختم (دانشگاه تهران ) که مردم ایران با دانش و علوم خود مانع سلطه استعمار شما میشوند.
بعد ماَمور انگلیسی به من گفت : ما هم نگران ساخت دانشگاه شما نیستیم چون در قم حوزه ای ساخته ایم که هر چه دانشگاهیان شما
ببافید آنها رشته می کنند....
و رضا شاه گفت هر روز به این موضوع فکر می کنم ...!!!! —

اما گفته نشده که چرا رضا شاه این نصیحت را به فرزندش محمدرضا نکرد تا به جای خواب نما وکمربسته ی اما رضا شدن دانشگاه ودانشکاهیان را نه آزاد بگذارذ . چون  چندماهی پس از کوتاه ننگین 28 مر داد 32 بود که دانشگاه فنی تهران در 16 آذربه خاک و خون کشیده شد وادامه ی این سیاست تا زمان سقوطش ادامه یافت یا خمینی شیاد وحوزویان جانشین وی شوند؟!