سردرد(گفت و شنود)


گفت: چه خبر؟!
گفتم: شایع شده وزیر علوم قول داده است که اگر نمایندگان مجلس از استیضاح وی صرفنظر کنند، ایشان هم بعد از چند هفته دو تن از معاونان مسئله‌دار خود را عزل خواهد کرد.
گفت: در توافق ژنو به دشمن امتیاز نقد دادند و در عوض وعده نسیه گرفتند و حالا می‌خواهند از دوستان امتیاز نقد بگیرند و در مقابل، وعده نسیه بدهند.
گفتم: اصلا مسئله اصلی عزل دو معاون نیست، طی یکسال گذشته بسیاری از عوامل فتنه و آشوب را که مانع پیشرفت علمی کشور بوده و هستند، در پست‌های حساس وزارت علوم به کار گرفته‌اند. بنابراین مسئله اصلی بعد از استیضاح پاکسازی این وزارتخانه است.
گفت: یعنی به جای حل مشکل، دنبال این هستند که مشکل را به وزیر بعدی منتقل کنند.
گفتم: چه عرض کنم؟! شخصی به همسایه‌اش گفت؛ از یکساعت پیش که دارم با شما صحبت می‌کنم، سردردم خوب شده است و همسایه گفت؛ بله! متوجه هستم، چون به من منتقل شده است!