قلیان! (گفت و شنود)

گفت: وزیر ارشاد گفته است، اگر مطبوعات اجازه افشاگری داشتند، فساد 3 هزار میلیارد تومانی نداشتیم!
گفتم: اتفاقاً مطبوعات در سطح و حجم گسترده‌ای به فساد 3 هزار میلیارد تومانی پرداختند و از جمله کیهان دو ماه قبل از کشف و اعلام فساد مزبور، طی یادداشتی به آن پرداخته و حتی نام برخی از عوامل را به طور اختصار آورده بود و البته گستره 3 هزار میلیاردی آن بعداً فاش شد.
گفت: شاید منظور وزیر ارشاد، روزنامه‌های زنجیره‌ای و مدعی اصلاحات است و یا اظهارات یکی از اصلاح‌طلبان که متهم اصلی پرونده را در حد نابغه اقتصادی و مستلزم تشویق دانسته بود!
گفتم: از این گذشته درباره رانت 650 میلیون یورویی که در دولت کنونی به یک تاجر با هزار میلیارد تومان بدهی معوقه بانکی پرداخت شده است، چه می‌گویند؟
گفت: در این میان مردم چه گناهی کرده‌اند که باید تاوان ندانم‌کاری دولت‌های سابق و لاحق از کیسه بیت‌المال آنها پرداخت شود؟!
گفتم: چه عرض کنم؟ یارو می‌گفت؛ از آدم‌هایی که قلیان می‌کشند خیلی تعجب می‌کنم چون هم پول می‌دهند و هم غرغر می‌شنوند!