گزیده خبرهای 5 مرداد- 93

گزیده خبرهای 5 مرداد- 93
برنامه ماه عسل همیشه پر از حاشیه بوده است. اما حاشیه ای که این بار شاهد آن بودیم، از دیگر برنامه ها بارزتر بودبه گزارش برنا، صبح امروز علیرضا سهرابی، پدر فاطمه سهرابی، دختربچه نابینا و ناشنوایی که چند روز پیش همراه با خانمی میهمان این برنامه بود در پی تماس از این برنامه به شدت ابراز گله مندی و شکایت کرد و گفت: پدر واقعی فاطمه من هستم. ما در مشهد ساکن هستیم و این خانم، پرستار فاطمه بوده استکمی این صحبت برای مان جای شک و شبهه داشت تا جایی که از وی تقاضا کردیم که مدارک خود را برای ما ارسال کند. مدارک به دست ما رسید و حالا ادامه ماجرامن پدر فاطمه سهرابی تمام حرف های علیخانی را تکذیب می کنم. روز اول که برنامه ماه عسل با حضور دختر من پخش شد با تمام شماره های سازمان صداوسیما تماس گرفتم اما کسی پاسخگو نبود. داستان آن طور که در ماه عسل گفته شد نبود بلکه من پدر واقعی فاطمه هستم و من هرگز دخترم را رها نکرده اموی در ادامه افزود: با تماسی که با گروه اجتماعی شبکه سوم سیما داشتم فقط به این پاسخ رسیدم که به ما ربطی ندارد. دستم به جایی بند نبود؛ به بازرسی صداوسیما مراجعه کرده که خواستار نامه ای مکتوب از من شدند و قول جواب یک روزه به من دادند که با گذشت چهار روز هنوز هیچ پاسخی از آن سازمان به من داده نشده استوی با انتقاد از صداوسیما و برنامه ماه عسل ادامه داد: آبروی مسلمان از کعبه هم مهم تر است. ماه عسل ماه تلخ زندگی من شدسهرابی گفت: روزی که برنامه ماه عسل را با حضور دخترم دیدم شوکه شدم و با پرستاری که برای مدتی مسوولیت مراقبت از فاطمه را برعهده داشته، در همان روز تماس گرفتم ولی متاسفانه به من پاسخ نداد. البته بعد از پایان برنامه با من تماس گرفت و من بسیار گله و شکایت کردم. من بی خبر بودم و آن زمان دیدن فاطمه با آن حال و روز در این برنامه مرا شوکه کرد. در همان لحظه خانم نوابی نژاد با تلفن پرستار با من تماس گرفت و گفت که می خواستیم شما را هم دعوت کنیم ولی حراست این اجازه را به ما نداد. در این هفته در روز یکشنبه دوباره با خانم نوابی نژاد تماس گرفتم و گفتم که من هنوز قانع نشدم. من پدر واقعی فاطمه هستم. این کار شما خلاف قانون بوده است. ولی در پاسخ به من گفت من جواب شما را روز پنجشنبه داده امسهرابی با بغض ادامه داد: این خانم تلفن را روی من قطع کرد تا جایی که هر چقدر تماس گرفتم پاسخگوی من نبود. از آنجایی که خط ناآشنای دیگری داشتیم، با وی تماس گرفتیم و تا نام ما را شنید، باز هم گوشی را قطع کرد
پدر فاطمه گفت: در ادامه پیگیری ها، با مسوول برنامه تماس گرفتم و در پاسخ به من گفت که من اطلاعی ندارم و به من ربطی ندارد. نهایت صدای من به گوش علیخانی رسید و وقتی با من تماس گرفت و گفتم که شما اسرار زندگی مردم را نباید فاش کنید، پاسخ داد: مهربانی این خانم باید جهانی شود و اگر این اطلاعات را به جایی بدهید، من از شما چهره بی رحم ترین پدر دنیا را می سازم و تلفن را قطع کرد. البته من صدای وی را ضبط نکردمسهرابی گفت: فاطمه دختری با معلولیت 80 درصد است. حتی تمام مسوولان بیمارستان مرا به اسم و چهره می شناسند. چون دایم در حال پیگیری وضعیت دخترم هستم. دختر من نابیناست و 50 درصد شنوایی دارد. تمام عکس العمل های دختر من به خاطر همین 50 درصد شنوایی بوده است نه داستانی که خانم پرستار سر هم کرده بودپدر فاطمه ادامه داد: من دخترم را رها نکردم و دخترم تحت تکفل من است. من هر ماه به دخترم سر می زنم و یا برای دخترم و پرستارش بلیط می‌گیرم و آن‌ها به مشهد می‌آیند. به علت نداشتن مدرسه مناسب برای فرزندم در مشهد که فاطمه بتواند در آن مرکز آموزش ببینید به اجبار به تهران آمدم و تا 5 سالگی دخترم در تهران زندگی کردموی همچنین اظهار داشت: من از 6 ماهگی برای درمان دخترم به تهران آمدم و فاطمه 9 بار در تهران عمل شده تا به اینجا رسیده است. علت انتخاب این پرستار هم این بود که ایشان از اول فلج نبود و بعد از مدتی معلول شد و آنها بهتر توانستند یکدیگر را درک کنند و بین این دو وابستگی شدیدی ایجاد شدوی در پایان به این نکته اشاره کرد که: «ماه عسل، تلخ ترین ماه زندگی من شد!» 
گردشگران یک تور در حالی‌ که در جاده‌های جنگلی کجور نوشهر در حال دوچرخه‌سواری بودند، توسط ر که نیروی انتظامی در میانه‌ی راه، وسیله‌ی نقلیه‌ی آن‌ها را به جرم اختلاط زن و مرد در اتوبوس یا بدحجابی‌ متوقف و از گردشگران، انگشت‌نگاری کرده و تعهد گرفته است؛ اما آیا نیروی انتظامی در قبال تأمین امنیت جانی گردشگران هم مسوولیتی دارد؟ اصلا تأمین امنیت جانی گردشگران در طبیعت و هنگام سفر برعهده‌ی کدام سازمان یا نهاد است؟ چه کسی باید پاسخگوی این وقایع باشد؟ مجید محمدی - راهنمای گردشگری و مربی دوچرخه‌سواری - که گروهی را که در جنگل‌های کجور نوشهر از آن‌ها زورگیری شد، همراهی می‌کرد، به خبرنگار ایسنا‌ توضیح داد: ما در حال دوچرخه‌سواری در جاده‌ای جنگلی معروف به «معدن» بودیم که با سه زورگیر روبه‌رو شدیم. آن‌ها حالت طبیعی نداشتند و چاقو و تبر همراه‌شان بود و اموال برخی مسافران را گرفتند. ما تلاش کردیم در مقابل‌شان مقاومت کنیم و در نهایت، آن سه نفر متواری شدند و ما پس از آن موفق شدیم با پلیس 110 تماس بگیریموی ادامه داد:‌ آن منطقه‌ی جنگلی از نظر ارتباطی، نقطه‌ی کور محسوب می‌شود، برای همین خیلی دیر موفق شدیم تماس تلفنی برقرار کنیم، مأمور پلیس هم 5 / 1 ساعت پس از آن ماجرا‌، خودش را به ما رساند. گزارش را به او دادیم و موضوع را در کلانتری 12 نوشهر پیگیر شدیم. خواسته‌ی ما پیگیری این موضوع و دستگیری زورگیر‌هایی بود که ظاهرا محلی هم بودندمحمدی اظهار کرد: آن سه نفر، یک ساعت قبل از روبه‌رو شدن با گروه ما، به یک فرد محلی حمله کرده بودند و می‌خواستند از او هم زوگیری کنند. آن فرد زورگیرها را شناخته بود،‌ ما هم مشخصات آن‌ها را به کلانتری دادیم، حتی مأمور کلانتری به خانه‌ی یکی از آن سه نفر رفت، ولی او در آن‌وقت متواری شده بوداین راهنمای تور که موضوع را از طریق دادگاه نوشهر نیز پیگیر می‌کند، گفت: برای نیروی انتظامی‌، مجرم به‌راحتی قابل تشخیص است. پس چرا این افراد بدون مشکل، در حال اخاذی و زورگیری هستند و با موتورسیکلت بدون پلاک، در منطقه تردد می‌کنند و چاقو و تبر همراه دارند!؟ محمدی اضافه کرد: در این اتفاق همه‌ی سعی‌ام را به‌عنوان راهنمای تور کردم تا آسیبی به مسافرانم وارد نشود، موضوع را هم قانونی پیگیری می‌کنم، به کمیته‌ی ملی طبیعت‌گردی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هم اطلاع داده شده است و انتظار دارم آن‌ها مسوولانه و جدی‌تر برخورد و پیگیری کنند
مدیرعامل آب منطقه ای خراسان شمالی با اشاره به آخرین وضعیت مخازن سدهای این استان اعلام کرد: اندک آب باقی مانده در مخزن سد اسفراین نیز تا پایان همین هفته مصرف می شود و تنها یک سد استان آب خواهد داشت.به گزارش مهر، کاظم طاهریان گفت: مخزن سد چری یکماه پیش خشک شده و حجم آب و گل و لای مخزن سد شیروان نیز به مقدار پایین‌تر از حجم ضروری برای ایمنی پایداری سازه سد رسیده و آب قابل استفاده ندارد.وی افزود: حجم آب و رسوب باقی مانده در مخزن سد اسفراین نیز کمتر از 7 میلیون متر مکعب است که این رقم تقریبا به نیمه حجم ضروری برای ایمنی پایداری سازه سد کاهش یافته و 4.5 میلیون متر مکعب آن رسوب است.این مقام مسئول در آب منطقه ای خراسان شمالی تصریح کرد: با وجود این، برداشت آب از این سد برای مصارف شرب و کشاورزی به مجموع روزانه 460 لیتر بر ثانیه ادامه دارد و تا پایان هفته جاری مخزن این سد نیز خشک خواهد شد.مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی افزود: آمار موجود نشان می دهد که حجم آب مخزن سد شیرین‌دره نیز در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته، 50 درصد کاهش یافته است.طاهریان گفت: به علت برداشت‌های غیرمجاز کشاورزان و باغداران در بالادست سد شیرین‌دره، ورودی آب به این سد در شرایط کنونی صفر است.وی خاطرنشان کرد: این درحالی است که روزانه 2 هزار لیتر برثانیه آب برای مصارف کشاورزی و 300 لیتر بر ثانیه برای مصرف آب شرب شهر بجنورد از مخزن این سد برداشت می‌شود.این مقام مسئول در آب منطقه ای خراسان شمالی هشدار داد: با ادامه روند کنونی، این سد نیز ذخیره‌ای برای سال آینده نخواهد داشت و وضعیت آن در سال آینده بهتر از سایر سدهای استان در سال جاری نخواهد بود.به گفته طاهریان، 6 سد ساخته شده در این استان توان ذخیره 249 میلیون متر مکعب آب را دارند و 20 هزار و 670 هکتار زمین کشاورزی و باغ زیر پوشش شبکه های آبیاری این سدها است. تبلیغاتی فوتبالی دامن اردوغان را گرفت وپا بهت وپ شد حال تصور کنید اگر سیدعلی خامنه ای درر استای رقابت وتقلید از اردوعان بخواهد پس از ساعت ها خودسازی پای منقل وآتش بخواهد پا بهت وپ شود آنگاه حرکات این آخوند توپ توپ چه اندازه کمدی و مسخره می شود؟
                             وزیر کشور با بیان اینکه تاکنون ۸۰ درصد مدیران در استانداری‌ها تغییر کرده‌اند، گفت: ۴۳۰ فرماندار در سطح کشور تغییر کرده‌اند و تنها ۱۰ تا ۱۲ درصد از مدیران در استانداری‌ها تغییر نیافته‌اند.به گزازش تسنیم، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نشست مشترک دبیران کل احزاب با وزیر کشور و استانداران که عصر امروز در تالار پیامبر اعظم این وزارتخانه برگزار شد، با اشاره به نکات مطرح شده توسط برخی سخنرانان، در مورد تشکیل کارگروه سه‌جانبه از احزاب، دولت و مجلس برای تدوین قانون احزاب گفت: ما آمادگی داریم که این اقدام را انجام دهیم و در حال حاضر وزارت کشور و مرکز پژوهش‌های این وزارتخانه و از سوی مجلس نیز مرکز پژوهش‌ها و همچنین کمیسیون مربوطه بر روی قانون احزاب در حال کار هستند تا لایحه فعالیت احزاب را با طرحی که در مجلس تدوین شده تطبیق دهیم و به صورت یک طرح مشترک به مجلس ارائه شود و اگر نمایندگان احزاب نیز آمادگی فعالیت در این زمینه را داشته باشند ما آمادگی خود را اعلام می‌کنیم و از طرف وزارت کشور آقای افتخاری مسئول این کار خواهد بود.وی در خصوص اصلاح قانون انتخابات نیز اظهار داشت: مطالعات این لایحه را آغاز کردیم و در کمیته اولیه آن ترکیبی از دولت و مجلس و مرکز پژوهش‌های مجلس در حال فعالیت هستند و اگر نمایندگان احزاب نیز آمادگی فعالیت داشته باشند، برای همکاری اعلام آمادگی می‌کنیموزیر کشور با اشاره به یکی دیگر از نکات مطرح شده توسط حاضران مبنی بر تسریع در بررسی و صدور فعالیت احزاب تصریح کرد: درخواست‌ها برای صدور مجوز فعالیت احزاب ابتدا در فرمانداری‌ها، سپس در استانداری‌ها و در آخر در وزارت کشور باید بررسی شود و ما قصد داریم تا این روند در نهایت 2 ماه زمان ببرد تا درخواست‌ها را بررسی کنیمرحمانی فضلی با اشاره به یکی دیگر از نکات مطرح شده توسط حاضران مبنی بر محافظه‌کار بودن استاندارد در تغییرات مدیریتی خاطرنشان کرد: تاکنون 80 درصد تغییرات مدیریتی در استانداری‌ها داشتیم و استاندارها محافظه‌کار نبودند و تاکنون 430 فرماندار تغییر کردندوی با بیان اینکه بنای ما به تغییر همه فرمانداران و مدیران در استانداری‌ها نیست، گفت: تغییر نیافتن مدیران نیز بیش از 10 تا 12 درصد نبوده است.وزیر کشور با بیان اینکه از همه فعالیت‌های مجاز توسط احزاب و دانشگاه‌ها حمایت کرده‌ایم، گفت: وزارت کشور با هر نوع حرکتی که اقدام به برهم‌زدن مجالس مجاز انجام شده برخورد کرده و ما موظف به حمایت از فعالیت مجاز در چارچوب احزاب و دانشگاه‌ها هستیم.رحمانی فضلی در خصوص آغاز به کار خانه احزاب تصریح کرد: در جلسات مشترک بنا شد بر جنبه صنفی خانه احزاب تاکید شود و برای بازگشایی آن نیز یک گروه مرضی‌الطرف تشکیل شود. آقای میرولد در این زمینه زحماتی کشید و ما کماکان آمادگی خود را در زمینه بازگشایی خانه احزاب اعلام می‌کنیم و اگر هم بنا باشد تشکل جدیدی با هر نامی مانند باشگاه احزاب تشکیل شود تا نگاه صنفی به آن داشته باشیم، آمادگی آن را داریموی با اشاره به نکات یکی از حاضران مبنی بر منوط نکردن فعالیت احزاب به انتخابات‌ها، این نکته را نکته درستی ارزیابی کرد و گفت: احزاب باید در طول سال اقدامات مختلفی از جمله آموزش، عضوگیری و کادرسازی انجام دهند و در احزاب در یک جامعه مردمسالار نیز به دنبال جذب رای مردم هستند و از طریق رضایتمندی مردم به دست می‌آید و رضایتمندی از طریق اقدام برای حل مشکلات مردم میسر می‌شود و در همین جهت باید جهت‌گیری‌های ما همسو با نیازهای مردم باشد.
وزیر کشور با اشاره به نقش احزاب در نیازهای روز جامعه گفت: در حال حاضر در معرض تدوین برنامه ششم توسعه هستیم واحزاب می‌توانند در این زمینه فعالیت کنند و ما به تفکرات تخصصی مختلف احزاب برای حل مشکلات موجود نیاز داریم و وزارت کشور در این زمینه آمادگی همکاری دارد.رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: آقای حکیمی‌پور نیز در سخنان خود توضیحی درباره شعار نه غزه نه لبنان داد و گفت که این شعار برای جریانات داخل نظام نبوده است و بنده این سخن را تایید می‌کنم و اینکه در موضوع  حمایت از فلسطین همه مردم و احزاب ما یکپارچه هستند.وی در پایان اظهار داشت: وزارت کشور آمادگی دارد جلسات مشترک و همچنین جلسات کارشناسی را با احزاب ادامه دهد.پیش از سخنان وزیر کشور، سجادی دبیر جامعه اسلامی کارمندان، رهامی دبیر انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها، داوود محمدی دبیر انجمن اسلامی معلمان، رئوفیان دبیرکل حزب ایران‌زمین، غفاریان دبیر کانون زندانیان سیاسی قبل از انقلاب، غفوری‌فرد دبیر جامعه اسلامی ورزشکاران، حکیمی‌پور حزب اراده ملت، کریمی اصفهانی دبیر جامعه اسلامی اصناف و بازاریان،کواکبیان دبیر حزب مردمسالاری، سیدمحمد حسینی دبیر کانون دانشگاهیان، فاطمه راکعی دبیر حزب زنان مسلمان نواندیش، سیدمحمد میرمحمدی دبیر حزب تمدن اسلامی، محمدرضا راه‌چمنی دبیر حزب وحدت و همکاری ملی و محمدرضا باهنر دبیر جامعه اسلامی مهندسین و همچنین استانداران تهران  و آذربیاجان غربی، کردستان و زنجان به سخنرانی پرداختند.همچنین در این جلسه عبدالحسین روح‌الامینی، علیرضا زاکانی، مجید محتشمی، محمدرضا فومنی، غلامحسین کرباسچی،  محمدجواد حق‌شناس، حسن بیادی، حسین عبدخدایی، حسین کمالی، کنعانی مقدم و ژاله فرامرزیان حضور داشتند.
 ستاندار بوشهر گفت: پیشنهاد ایجاد منطقه آزاد در بوشهر مورد تصویب کارگروه تخصصی منتخب شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی قرار گرفت.به گزارش مهر، مصطفی سالاری عصر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نشست کارگروه تخصصی منتخب شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی امروز با حضور ۹ وزیر و دو معاون رئیس جمهور تشکیل شد و این مهم به تصویب رسید.وی اضافه کرد: ایجاد منطقه آزاد در بوشهر توسط دولت در قالب یک لایحه تنظیم شده و مراحل بعدی آن موافقت نهایی آن توسط مجلس شورای اسلامی انجام خواهد شد.استاندار بوشهر با بیان اینکه محدوده منطقه آزاد بوشهر پس از موافقت و تصویب قطعی مجلس با نظر دولت مشخص خواهد شد، تصریح کرد: تصویب این مهم در مجلس چند ماه زمان می‌برد و پس از تصویب و موافقت کمیسیون‌های تخصصی، تصویب و ابلاغ خواهد شد.محدوده منطقه آزاد خارج از شهر بوشهر است.سالاری با بیان اینکه محدوده منطقه آزاد در خارج از حوزه شهر بوشهر خواهد بود اضافه کرد: پیش‌بینی‌های لازم برای توسعه فضا و زیرساخت‌های مورد نیاز برای این منطقه آزاد در این محدوده اندیشیده شده است و منطقه آزاد تاثیری در قیمت زمین نخواهد داشت.لازم به ذکر است که نشست شورای عالی مناطق مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی امروز در تهران برگزار شد و استاندار بوشهر در این نشست گزارشی در زمینه پیشنهاد لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی بوشهر ارائه کرد که مورد موافقت قرار گرفت و تصویب شد.تجارت و بازرگانی بوشهر در گذر زمان، ذخایر و منابع انرژی بوشهر، وضعیت کلی صنایع دراین استان، زیرساخت های حمل ونقل، مزیت های منطقه و اهم فرصت ها و ظرفیت های اقتصادی استان از مهمترین موضوعات مطرح شده توسط استاندار بوشهر بود.در این نشست وزرای صنعت، معدن و تجارت، فرهنگ و ارشاد اسلامی، راه و شهرسازی، رییس کل بانک مرکزی و معاون رییس جمهور و...
مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی کرج گفت: حادثه انفجار ساختمان واقع در حصارک کرج تاکنون دو کشته برجای گذاشته است.امیر رنجی، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بلافاصله پس از وقوع انفجار در ساختمان دو طبقه واقع در حصارک کرج، امدادگران با اعزام به محل حادثه فعالیت خود را برای یافتن افراد زیر آوار آغاز کردند.وی افزود: تیم‌های ویژه امداد و نجات پنج ایستگاه 105، 106، 108، 109و 110 در محل حادثه به امدادرسانی مشغول شده که با توجه به گستردگی تخریب و بالا بودن آوار 26 آتش‌نشان و 15 نفر مسئول عملیات با 11 دستگاه خودرو سبک و سنگین در محل حادثه حضور به هم رساندند.این مقام مسئول خاطرنشان کرد: متأسفانه بر اثر وقوع این حادثه دو مرد جان خود را از دست داده و یک زن و یک مرد نیز دچار مصدومیت شدند که بلافاصله به بیمارستان منتقل شدند.رنجی ادامه داد: یکی از آتش‌نشانان حین آواربرداری در محل مصدوم شد که توسط نیروهای اورژانس تحت درمان قرار گرفت.مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی کرج در پایان گفت: احتمال می‌رود افراد دیگری نیز زیر آوار باشند که خبر تکمیلی متعاقبا ارسال می‌شود.حادثه انفجار گاز درساختمان دو طبقه در منطقه حصارک کرج ظهر چهارم مردادماه رخ داد که علاوه بر طبقات این ساختمان، زیرزمین مسکونی آن هم تخریب شد