گزیده خبرهای 16 تیر -93

گزیده خبرهای 16 تیر -93
حرف‌هاي رئيس موساد در يك جلسه خصوصي درباره ايران
فاش شدن بر خلاف ظاهری شعار تبلیغاتی اسراییل نابود باید گردد و خطر هسته ای همسویی مشترک علیه ی فلسطینان میان تهران- تل آویو وجودداشته است.
رئيس سازمان جاسوسي اسراييل (موساد) در سخناني در جمع خصوصي گفته است بزرگ‌ترين تهديد عليه موجوديت اسراييل برنامه هسته‌اي ايران نيست بلكه از ناحيه فلسطيني‌ها است.به گزارش عصر ايران، روزنامه هاآرتص اسراييل با انتشار گزارشي درياره اظهارات اخير "تامير پاردو" رئيس سازمان اطلاعات رژيم صهيونيستي (موساد) نوشت: اين اظهارات در يك جمع 30 نفره از بازرگانان و تجار در يك خانه خصوصي ايراد شده است.رئيس موساد در اظهارات 90 دقيقه‌اي خود در اين جلسه خصوصي كه به روايت يك شاهد عيني براي روزنامه هاآرتص نقل شده است، در پاسخ به سوالات حاضران در نشست وقتي گفت كه بزرگ‌ترين تهديد عليه اسراييل برنامه هسته‌اي ايران نيست و از ناحيه فلسطين است، برخي از حاضران متعجب شدند و از او خواستند اين گفته خود را بار ديگر تكرار كند و رئيس موساد در اين زمان گفت:بله به نظر من بزرگ‌ترين تهديد عليه اسراييل از ناحيه ايران نيست بلكه از ناحيه فلسطيني هاست.اين اظهارات در حالي است كه بنيامين نتانياهو نخست‌وزير اسراييل و برخي از اعضاي تندرو كابينه اسراييل در سال‌هاي گذشته بارها تاكيد كرده‌اند ايران بزرگ‌ترين تهديد براي موجوديت اسراييل است و برنامه هسته‌اي ايران بزرگ‌ترين چالش در حوزه امنيتي براي تل آويو محسوب مي‌شود.يكي از حاضران در جلسه از تامير پاردو مي‌پرسد، آيا به نظر او موضوع هسته‌اي ايران پس از فلسطين دومين تهديد جدي عليه امنيت اسراييل است؟ و رئيس موساد در پاسخ مي‌گويد: ايران ممكن است در آينده به سلاح هسته‌اي دست يابد اما من (به اسراييلي ها) توصيه نمي‌كنم سريعا به دنبال گرفتن يك پاسپورت خارجي باشند.در اين جلسه پس از شنيدن اظهارات رئيس موساد يكي از حضار از او پرسيد كه به نظر مي‌رسد رئيس موساد در ارزيابي خود درباره تهديدات امنيتي اسراييل با دولت نتانياهو اختلاف دارد چون پاردو عملا تهديد برنامه هسته‌اي ايران را چندان جدي نمي‌داند؛در پاسخ به اين سوال رئيس موساد ليستي از تهديدات امنيتي عليه اسراييل را ارايه مي‌دهد و مي‌گويد: گروه داعش كه در بخش‌هايي از عراق و سوريه اعلام خلافت اسلامي كرده است و اردن را نيز تهديد مي‌كند يك مشكل جدي و بسيار نگران‌كننده براي امنيت اسراييل است. اين گروه (داعش) آمده است كه بماند. عملكرد اين گروه تا حدود زيادي به گروه‌هاي تندرو يهودي در اسراييل مثل حزب "شاس" شبيه است. با ايجاد رفاه براي اعضا و آموزش دادن آنها و تشويق كردن آنها به كشتار ديگران
رتبه حيرت ‌آور ايران در بازار لوازم آرايش دنيا
بدون شک بخشی از عملکرد مبارزه با بی حجابی و سیاست بشدت زن ستیزانه ی رژیم نا مشروع ولایت فقیه می باشد.
ايراني‌ها باز هم در استفاده از لوازم آرايش از ديگر كشور‌ها سبقت گرفتند و در منطقه، بعد از عربستان سعودي در جايگاه دوم پرمصرف‌ها قرار گرفته‌اند.به گزارش مجله مهر مصرف زياد لوازم آرايش در ايران باعث به وجود آمدن رقابت بين كمپاني‌هاي مختلف آرايشي و بهداشتي در كشور شده است. با وجود همه تحريم‌ها بسياري از كمپاني‌هاي لوازم آرايشي حاضر نيستند بازار ايران را از دست بدهند و تحريم ايران اولين ضرر را براي خودشان دارد. خبرگزاري كشور فرانسه در گزارشي به مسئله "آرايش" در ايران پرداخته و به رقابت زنان ايراني در چهره و زيبايي اشاره كرده است. بازار لوازم آرايش در ايران با بيش از 38 ميليون زن دومين بازار بزرگ در منطقه بعد از كشور عربستان و هفتمين كشور در جهان است. اين خبرگزاري فرانسوي استفاده زياد زنان ايراني از لوازم آرايش را در كنار حجاب رسمي در كشور كمي عجيب توصيف كرد.دوسال پيش "حسين انواري"، سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) با اشاره به نتايج پژوهش انجام شده در كميته امداد امام خميني(ره) گفته بود: نتايج پژوهش انجام شده در كميته امداد نشان مي‌دهد، بيشترين دارايي دختران مددجو علي‌رغم فقر اقتصادي آنها، لوازم آرايش است. اين يعني لوازم آرايش براي دختران گاهي از نان شب هم واجب‌تر است. حالا بايد ديد چه عواملي باعث استفاده زياد زنان و دختران ايراني از لوازم آرايش شده‌است تا بطور ميانگين سالانه 150 دلار پول براي لوازم آرايش پرداخت كنند. شايد بتوان براساس گزارش‌هاي مختلف در اين باره، دلايل اقبال زنان ايراني به لوازم آرايش را اين‌طور فهرست كرد.طبق آمارها گروه سني 15 تا 30 سال در كشور بخش بزرگي از جمعيت كشور را تشكيل مي‌دهند باتوجه به اينكه اين گروه سني بيشترين استفاده را از مواد آرايشي دارند. پس بيشترين تاثير را در ثبت اين آمار دارند
جان بولتون: ايران بزرگترين تهديد فراروي ما است
سفير سابق آمريكا در سازمان ملل متحد كه مواضع ضد ايراني‌اش مشهور است، مجددا جمهوري اسلامي را تهديدي بزرگ ناميد. به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري "ورلدنت ديلي"، "جان بولتون"، سفير سابق آمريكا در سازمان ملل متحد طي سخناني خاورميانه را بسيار بي‌ثبات‌تر از هر زمان ديگر طي 50 سال اخير ناميد.بر اساس اين گزارش، بولتون روابط دولت اوباما با ايران، ترك عراق و كمك به دولت خودگردان فلسطين را از جمله دلايل اين مسئله عنوان ساخت.بولتون در اين زمينه گفت: وضعيت وخيم‌تر از هر زمان ديگر حتي بيش از جنگ اعراب با اسرائيل در سال 1967 است. هم اكنون در ليبي، مصر، يمن و ديگر ممالك با موارد لاينحل مواجه هستيم.بولتون ايران، داعش، سوريه و تنش بين اسرائيل و فلسطين را مهمترين موارد "پرخطر" نام نهاد.بولتون با نام بردن ايران به عنوان بدترين خطر گفت: همانند داعش ايران بدترين خطر است و نبايد فراموش شود. اين كشور مركز تروريسم است و قابليت انتقال سلاح‌هاي هسته‌اي به دست خرابكاران را دارد. بنابر اين ايران در مركز تهديد قرار دارد.وي با تهديد خطاب كردن نيروهاي داعش، خروج نظاميان آمريكا از عراق را تصميمي اشتباه از سوي اوباما ناميد.سفير سابق آمريكا در خاتمه اظهار داشت: "من به شدت نگران منافع آمريكا و دوستان خود در منطقه من جمله اسرائيل و كشورهاي پادشاهاي نفت خيز خليج فارس هستم. الان زمان خطرناكي است."
این دو مورد گزارش ضمیمه ی ادامه ی ناامنی های اجتماعی در رژیم ضد بشری وارونه است که مدعیست امن ترین کشور جهان است.
پسر نوجوان که به خونخواهی برادرش مرتکب قتل شده ‌بود با رضایت اولیای‌دم و پرداخت دیه از قصاص نجات پیدا کرد و به‌لحاظ جنبه عمومی جرم محکوم شد.  به گزارش خبرنگار ما، نماینده دادستان در ابتدای جلسه رسیدگی به این پرونده که در شعبه71 دادگاه کیفری ‌استان تهران برگزار شد در توضیح کیفرخواست گفت: «متهم که پرهام نام ‌دارد، در سال90 با واردکردن ضربات چاقو به چند جوان افغان باعث مجروح‌شدن دونفر و قتل یک‌نفر دیگر شد. متهم در بازجویی‌ها به قتل اعتراف و انگیزه خود را خونخواهی از برادرش عنوان کرد. وی بعد از بازداشت برای محاکمه به شعبه71 دادگاه کیفری ‌استان تهران فرستاده‌ و بعد از محاکمه به قصاص محکوم شد. خانواده پرهام در جلسات صلح‌ و سازش موفق به جلب رضایت اولیای‌دم شدند و با پرداخت دیه از وی اعلام گذشت شد. بنابراین به‌عنوان نماینده دادستان تهران با توجه به بیم‌ تجری و جنبه عمومی جرم درخواست صدور حکم قانونی را دارمدر ادامه متهم در جایگاه حاضر شد. او گفت: «اتهامم را قبول دارم البته قصدم این نبود کسی را بکشم اما در آن لحظه خیلی عصبانی بودم و نتوانستم خودم را کنترل کنم.» متهم درباره روز حادثه گفت: «آن روز به من گفتند برادرم چاقو خورده و در بیمارستان است. او برای انجام کاری به پارک رفته‌ بود. بلافاصله خودم را به بیمارستان رساندم پدرم هم آنجا بود. در همان لحظه به ما گفتند برادرم فوت شده و پزشکان نتوانسته‌اند کاری برای او انجام دهند. او از من بزرگ‌تر بود و چون یک برادر بیشتر نداشتم، این غم برایم خیلی سنگین‌ بود. آنقدر ناراحت بودم که قادر به کنترل کارهای خودم نبودم. وقتی پرسیدم چه شده و چرا او را با چاقو زده‌اند به من گفتند او با چندنفر درگیر شده‌ بود. به پارکی که برادرم رفته ‌بود رفتم تا بتوانم کسی که او را زده پیدا کنم. گفته ‌بودند برادرم را فردی افغان کشته ‌است. وقتی وارد پارک شدم پرسیدم چه کسی برادرم را زده‌ است شاهدان گفتند او با چند افغان که روی صندلی نشسته‌اند درگیر شد و آنها او را زدند. من به سمتشان حمله کردم. چاقو داشتم و خیلی عصبی و داغدار بودم گفتم چه کسی او را زده به من پوزخند زدند و گفتند نمی‌دانند وقتی من را خیلی عصبی دیدند و متوجه شدند قصد زدن دارم گفتند رحیم برادرت را زد. درگیری شدت گرفت و من چاقو را در هوا چرخاندم و چندنفر را که به دفاع از رحیم آمده‌ بودند زدم و بعد هم ضربه‌ای به همان جوان افغان زدم. ماموران پارک پلیس را خبر کرده‌ بودند و همان لحظه بازداشت شدم.» متهم گفت: «در تحقیقاتی که از شاهدان انجام شد آنها تایید کردند ضارب برادرم واقعا رحیم بود من به اشتباه کسی را نزدم اما اشتباهم اینجا بود که او را به دست قانون ندادم. زمانی که این اتفاق افتاد، 17سال بیشتر نداشتم و به‌خاطر وابستگی شدیدی که به برادرم داشتم نتوانستم احساساتم را کنترل کنم. خیلی عصبی بودم. خانواده‌ام به‌خاطر کاری که کردم تاوان سنگینی دادند هم برادرم از دست رفت و هم من به زندان افتادم. خانواده رحیم درخواست قصاص کرده بودند. برای اینکه راضی به گذشت شوند پدرم 150میلیون‌تومان به آنها پول داد ضمن اینکه دیه کسانی را که مجروح شده‌ بودند، پرداخت کرد. سه‌سال طول کشید تا بتوانیم رضایت بگیریم و من در این سه‌سال روزهای سختی را گذراندم. درخواست دارم با توجه به اعلام گذشت اولیای‌دم و هزینه سنگینی که خودم و خانواده‌ام پرداخت کردیم طوری در موردم حکم صادر کنید که بتوانم آزاد شوم و دوباره به زندگی برگردم.» متهم در پاسخ به این سوال که اگر یک‌بار دیگر با کسی دعوا کند چه عکس‌العملی نشان خواهد داد، گفت: «من هیچ‌وقت با خودم چاقو حمل نمی‌کردم، آن روز هم به خانه رفتم و چاقو برداشتم ضمن اینکه قول می‌دهم دیگر چاقو با خودم حمل نکنم اگر مشکلی هم از این به‌بعد پیش‌ بیاید از طریق قانون پیگیری خواهم کرد.»  بنا‌بر این گزارش هیات قضات بعد از پایان جلسه برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند.
نوجوان 15 ساله‌ای که اقدام به سرقت موتورسیکلت‌های پارک شده در پارک‌های تفریحی شهرستان آستارا کرده بود ، دستگیر شد.سرهنگ رحیم مهدی زاده، فرمانده انتظامی شهرستان آستارا در این باره گفت: به دنبال افزایش سرقت موتورسیکلت از مراکز تفریحی سطح شهر آستارا، دستگیری سارق در دستورکار کارآگاهان پلیس آگاهی این شهر قرار گرفت و ماموران در نخستین مرحله با بررسی جغرافیایی زمانی و مکانی سرقت‌ها مناطق آسیب پذیر را شناسایی و به صورت نامحسوس تحت نظر قرار دادند.وی با بیان اینکه مأموران پس از چند روز کنترل نامحسوس محدوده‌های آسیب پذیر، به حرکت نوجوانی در یکی از پارک‌های آستارا مشکوک شدند ، گفت: این نوجوان با در دست داشتن ابزاری سعی بر روشن کردن موتورسیکلت پارک شده در یکی از مراکز تفریحی سطح شهر را داشت که توسط ماموران دستگیر شد.مهدی زاده با اشاره به تلاش متهم برای فرار از دست ماموران و انتقال وی به پلیس آگاهی، ادامه داد: در بازجوئی‌های به عمل آمده از این نوجوان 15 ساله، وی به چهار فقره سرقت اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.فرمانده انتظامی شهرستان آستارا با تاکید بر ضرورت استفاده از وسایل امنیتی در پیشگیری از سرقت‌ها، خاطر نشان کرد: تحقیقات پلیس برای شناسائی دیگر همدستان احتمالی و خریداران موتورسیکلت‌های مسروقه ادامه دارد؛ اما توجه مالباختگان به اصول ایمنی نقش مهمی در مقابله با سرقت و کاهش آمار آن دارد