الدنگ (گفت و شنود)


الدنگ (گفت و شنود)
گفت : سرباز جوی آلوده به ننگ ، دست به خود زنی زده این مشنگ
چون این مردک منفور  و الدنگ ، گربه ترسیده از موش، مدعی پلنگ
با افکار  طالبان افغانستان ، پاچه گرفته از ترکیه وعربستان
گفتم : چرا سربازجو ی بهاته گیر؟ برای این دو کشورشده پاچه گیر
گفت: وزير خارجه تركيه گفته است خواستار اضافه شدن تركيه و عربستان به گروه 1+5 براي مذاكره هسته اي با ايران هستيم و پيشنهاد مي كنيم 1+5 به 3+5 تبديل شود.
گفتم: موش توي سوراخ نمي رفت جارو هم به دمش بسته بود!
گفت: حالا اين 1+5 چه غلطي كرده اند كه تركيه و عربستان هم به آن اضافه شوند؟
گفتم: يارو به ميهماني دعوت شده بود، يكي از دوستانش گفت من هم مي آيم. يارو گفت؛ به صاحبخانه چه بگويم؟! گفت بگو من طفيلي هستم و بين راه يكي ديگر هم آمد و قرار شد او را قفيلي معرفي كنند و بعد يكي ديگر آمد و گفت صاحبخانه خودش مرا مي شناسد. يارو بعد از ورود طفيلي و قفيلي را معرفي كرد و صاحبخانه كه عصباني شده بود پرسيد؛ اين مردك الدنگ ديگر كيست؟! و طرف گفت؛ ديدي گفتم صاحبخانه مرا مي شناسد و نيازي به معرفي نيست؟!
گفت : سرباز جوی آلوده به ننگ ، دست به خود زنی زده این مشنگ
چون این مردک منفور  و الدنگ ، گربه ترسیده از موش، مدعی پلنگ
با افکار  طالبان افغانستان ، پاچه گرفته از ترکیه وعربستان
گفتم : چرا سربازجو ی بهاته گیر؟ برای این دو کشورشده پاچه گیر
گفت : وزیر خارجه ترکیه داده پیشنهاد ، با ترکیه و عربستان گروه 5+1 بشه زیاد
اما سربازجوی  زندان اوین ، به اینان وگروه 5+1 کرده توهین
گفتم : چگونه سربازجوی منفور؟ با توهین به اینان بخود زده سور
گفت:  میگه می رفته برای ملاخوری ، یکی گفت منم میام برای  مفت خوری
گفته چه بگویم، گفت بگو هست طفیلی؟یکی دیگر هم پیوست گفت بمن بگو قفیلی
همه را معرفی  میکنه به صاحبخانه ،  شاکی میشه صاحبخانه  از الکی بهانه
میپرسه تو الدنگ کیستی از  سربازجو؟ میگه  نگفتم منومی شناسه این یارو؟