3خبر مهم مرتبط بهم .

وزیر تعاون  و رفاه و کار و امور اجتماعی  برکنار شد .احمدی نژاد در دفاع ازوی .نمی‌خواهم به برخی مسائل ورود کنم/ در بولتنهای چندهزار نسخه‌ای به ما توهین می کنند و پاسخ علی لاریجانی امروز روز مهمی بود . 15 بهمن - 91
همانطوریکه قابل پیش بینی بود هرروز که به جلو می رود و به روز 24 خرداد 92 نزدیک می شود که  زمان بر گزاری نمایش خیمه شب بازی انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم است . دامنه ی رقابت رقبا هم جدی و سخت تر می شود . در این رابطه  تضاد و رقابت سختی میان دولت با برادران لاریجانی به ویژه با علی لاریجانی وجود دارد . زیرا که علی لاریجانی یکی از نامزدان ریاست جمهوری می باشد . برای همین امروز  عبدالرضاشیخ الاسلامی .وزیر تعاون، رفاه و کار و امور اجتماعی استیضاح و برکنار شد . در ادامه رئیس جمهور دست به افشاگری  علیه فاضل لاریجانی  و صادق لاریجانی زد و فاش کرد که نوار صوتی وفیلم از فساد اقتصادی فاضل  دارد که در دیدارش با سعید مرتضوی مطرح شده است .در مقابل علی لاریجانی رئیس جمهور را متهم کرد که  تو دستگاه فاسد قضاییه  را متهم کردی و توطئه علیه قوه مقننه می کنی چون با برنامه قبلی برادر من به دفتر مرتضوی فراخوانده شد تا صدای وی  ضبط و فیلم از این گرفته شود که این چنین در اینجا از آن استفاده کنی و تأکید کرد که این اقدام توطئه و کار مافیایی است و این عمل را  من صداقت نمی دانم . چرا  شما با این کار  مرتکب اشتباه  شدید . چون اینگونه کار ها بلای جان کشور شده است . منهم اطلاعات از اطرافیان تو دارم و با داود احمدی  نژاد برادر شما دیدار داشتم و ایشان از جریان انحرافی وارتباط با منافقین وخارجی ها گفت . اگرمنهم صدا ضبط می کردم و فیلم می گرفتم وپخش می کردم خوب بود . اگر برادر من فساد اقتصادی دارد بمن چه به دستگاه فاسد قضاییه بگویید تا پیگیری کند؟ البته  این افشاگری و تهدیدها از طریق صدا و سیما ی پاسدار ضرغامی پخش شد ولی در این گزارش خبری سایت فرارو سانسور شده است . بهرحال  علی لاریجانی نگفته است که آن زمان که رئیس صدا و سیما بود .موقعی که احمدی نژاد  با آخوند جواد آملی در قم دیدار داشت و از داستان هاله نور در سازمان ملل موقع سخنرانی اش می گفت . صدا وتصویر وی از طریق میکروفن مخفیکارکنان صدا وسیما از این صحنه فیلم گرفته شد .سپس وبرروی شبکه اینترنت گذاشته و سریع آنتنی وجهانی شد وتبدیل به فیلم طنز گردید . بهر حال سر کلاف باز شده جمع کردنی نیست و اینگونه افشاگری های همراه با تهدید تا 24 خرداد 92 هرروز بیشتر خواهدشد.
ئیس جمهور در صحن علنی مجلس گفت: بعضی از مسائل سیاسی و غیر سیاسی وجود دارند که نمایندگان از آن خبر ندارند و بنده نمی خواستم به این مسائل ورود پیدا کنم اما ظاهراً چاره ای نیستمحمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان در جلسه علنی امروز مجلس گفت: استیضاح طبق قانون اساسی حق نمایندگان مجلس است و آنها می توانند استیضاح کنند دولت نیز موظف است پاسخ دهد.وی با اشاره به اینکه "تعبیر دفاع" که امروزه در برابر استیضاح به کار می رود، نادرست است بیان کرد: دولت موظف است در مقابل استیضاح پاسخ دهد نه استیضاح کنندگان باید به دنبال اعمال نظر خود باشند و نه دولت به دنبال اینکه حقی را ناحق جلوه دهد و از ناحقی دفاع کند.رئیس جمهور گفت: فاصله بین نمایندگان و دولت وجود ندارد . ما یکی هستیم و بنده به عنوان کوچک ملت به همه شما احترام می گذارم.احمدی نژاد گفت: قانون مهمترین امر است. تنظیم کننده روابط است و باید از استحکام و پایداری حداکثری در جامعه برخوردار باشد و همه باید تلاش کنیم قانون در کشور اجرا شود.وی در ادامه با اشاره به اینکه مسائلی که مطرح می کنم به ارتباط مجلس و دولت مربوط نیست و مربوط به مسائل کلان کشور است، بیان کرد: اگر به این مسائل توجه نکنیم موضوعات فراوانی از جمله استیضاح پیش می آید.رئیس جمهور خاطر نشان کرد: بعضی از مسائل سیاسی و غیر سیاسی دخالت می کنند که بعضی از آنها را نمایندگان نمی دانند و بنده اشاره می کنم البته نمی خواستم به این مسائل ورود پیدا کنم همه تلاش خود را کرده ام و همکارانم را به تحمل وا داشته ام اما دائما بولتن های چند هزار نسخه ای چاپ می کنند و به همکاران من توهین می کنند.رئیس جمهور در ادامه سخنرانی خود در دفاع از وزیر کار و رفاه و تامین اجتماعی با اشاره به حکم دیوان عدالت اداری درباره مرتضوی، اظهار داشت: صرف نظر از گرایش سیاسی این دیوان، این جایگاه باید محل اطمینان و ثبات باشد. سال 78 هم عین همین شکایت مطرح شده که ریاست سازمان تامین اجتماعی 
صلاحیت ندارد. اما این دیوان میگوید که این سازمان یک نهاد غیردولتی است و ما صلاحیت بررسی چنین شکایتی را نداریم. چطور حالا این شکایت را بررسی می کنند؟ بگذرد که مورد قبلی دو سال کارش طول کشید اما این بار 4-5 ماهه اعلام نظر کردهاند!وی با اشاره به اصل 170 قانون اساسی دال بر ابطال مصوبات دولت از سوی دیوان عدالت اداری، ادامه داد: این اختیار دیوان به عزل و نصبهای داخلی دولت ربطی ندارد و تنها در مورد مصوبات دولت است. اگر دیوان خارج از چهارچوب قانون عمل کند ما چطور کشور را اداره کنیم؟احمد توکلی خواستار ارائه تذکر در خلال سخنان رئیس جمهور شد اما لاریجانی به او فرصت نداد.رئیس جمهور هم در ادامه گفت: مسائلی وجود دارد که به من احمدینژاد ربطی ندارد و باید رفع شود. مثلا دیوان محاسبات باید به کلیه حسابهای دولتی رسیدگی کند. دیوان نمیتواند به وزیر نامه بدهد که مجلس مصوبه عزل فردی را زیر سوال برده و اگر با او ادامه همکاری بدهی مجازات میشوی! این چه ربطی به وظایف دیوان محاسبات دارد؟ باید ببینیم که گیر کار کجاست؟ کجای قانون اساسی آمده که دیوان محاسبات میتواند دادگاه بگذارد و خودش متهم و مجرم را مشخص کند؟ همین دیوان یکباره رئیس کل بانک مرکزی را منفصل از خدمت کرد. دیدید که در بازار چه اتفاقی افتاد! بانک مرکزی باید جای با ثباتی باشد.وی با بیان اینکه در جلسه قبلی با مجلس بر دوستیها تاکید کرده اما پشت آن بحث استیضاح مطرح شده است، خطاب به نمایندگان گفت: من و شما سوگند خوردیم به قانون اساسی عمل کنیم. در قانون اساسی آمده که وزیران میتوانند امور را تفویض کنند و تصویب برخی از امور دولت به کمیسیونها واگذار شود. مصوبات دولت هم به مجلس میآید تا در صورت مغایرت با قانون اساسی، آن را با ذکر دلیل به دولت بفرستند. کجای این اصل اجازه داده که مصوبات دولت لغو شود؟ بحث ما حقوقی است که اگر حل نشود این اختلافات و مسائل هر روز و هر روز ادامه دارد. من آمدهام با شما درد دل کنم و بگویم کجای این اصل آمده که رئیس مجلس میتواند مصوبات دولت را لغو کند؟ از کجای آن چنین چیزی درآوردهاید؟رئیس مجلس سخنان رئیس قوه مجریه را قطع کرد و گفت: در چارچوب مساله استیضاح صحبت کنید.در این زمان نمایندگان هم با فریادهایشان خواستار حفظ حرمت مجلس میشدند.رئیس جمهور هم با بیان اینکه باید معیار قانون گرایی مشخص شود، ادامه داد: نگویید چون قانون است، دهنت را ببند! من میخواهم بگویم که چنین چیزی در قانون اساسی نیست. اگر بنا بود رئیس مجلس همه مصوبات دولت را لغو کند که دیگر ......سخنان وی با صدای اعتراضی نمایندگان همراه شد که رئیس جمهور هم با صدای بلند گفت: من چهار ساعت و نیم نشسته ام و حرف هایتان را گوش دادم. حالا شما گوش بدهید. اگر بنا بود رئیس مجلس بر دولت و مجلس حاکم شود، خب یکباره مردم مستقیم رئیس مجلس را انتخاب کنند نه رئیس جمهور را! اگر هم میخواهید قانون اساسی را عوض کنید، راهش در خود قانون آمده است. طرحش را تهیه کنید و پس از تایید رهبری به رفراندوم بگذارید.احمدینژاد افزود: بروید فکر کنید ببینید که چطور هم مصوبات و هم انتصابات دولت را لغو میکنند؟ اگر حق عزل و نصبها از دولت گرفته شود، دیگر دولت چه چیزی برای اداره کشور در اختیارش می ماند؟ این یک بحث دردمندانه است. بنشینید یک راه حلی بیابید وگرنه این اتهام زنیهای پیاپی ادامه خواهد داشت. اگر دیوان عدالت نظری دارد، به چه کسی باید اعتراض کنم؟ میگویند به خودمان بگویید، این که نمی شود!وی با بیان اینکه من نوکر همه شما هستم اما الان من رئیس جمهور هستم، ادامه داد: خب یکباره بگویید رئیس جمهوری که انتخاب میکنید تحت امر رئیس مجلس است! فردا رفتارهای ما را تحلیل میکنند. باید به اصل قانون برگردیم و مسائل را ریشهای حل کنیم. بحث من دفاع از مرتضوی نیست. من از یک روند که همان حقوق اساسی است حمایت می کنم. سه قوه مستقل داریم. استقلال قوه مجریه کجاست وقتی همه مصوباتش لغو میشود! نمیشود که هر روز بگویند چرا یک معاون یا یک استاندار را میگذارید!رئیس جمهور خطاب با نمایندگان ادامه داد: آقای شیخ الاسلامی را همه شما میشناسید و فکر نمیکنم نیازی باشد در مورد وی بحث کنم. مرتضوی هم یک فرد همچون دیگر افراد جامعه است. چرا اینقدر حساسیت نسبت به او هست؟وی که می گفت قصد داشته نواری را پخش کند، اما ابوترابی و برخی دیگر نمایندگان گفتهاند که نگو، افزود: ما میخواهیم بگوییم، میگویند نگو، بعد میگویند چرا نگفتی؟این اظهارات احمدی نژاد بار دیگر با فریادهای اعتراضی نمایندگان روبرو شد که می گفتند بگو! بگو! رئیس مجلس هم به رئیس جمهور گفت که چیزی را که لازم میدانید بگویید. نوار هم اگر دارید بگذارید. از صبح مدام می گویید یک چیزی هست! خب بگویید چیست؟!احمدی نژاد با بیان اینکه من و شما باید حوصله داشته باشیم، ادامه داد: داریم با یکدیگر بحث می کنیم.اما صدای اعتراض نمایندگان به سخنان رئیس جمهور همچنان ادامه داشت. رئیس مجلس از نمایندگان خواست تا نظم را رعایت کنند تا رئیس جمهور هر چه میخواهد بگوید.احمدینژاد هم ادامه داد: یک صلوات بفرستید. من فکر می کنم مسائلی پشت صحنه می گذرد که نه نمایندگان خبر دارند و نه ما می دانیم. این مسائل وقتی میاید در صحنه کشور، می گویند چرا با هم دعوا دارید؟ ما با هم دعوا نداریم و میخواهیم برای مردم کار کنیم. ملاقاتهایی اتفاق افتاده است که رئیس مجلس هم خوب است به آن توجه کنند!نمایندگان همچنان با صدای بلند از رئیس جمهور می خواستند که این نوار را بگذارد ولی رئیس جمهور که به نظر میرسید قصد انصراف دارد، گفت: من یک نسخه از این نوار را به رئیس مجلس و روسای کمیسیونها میدهم تا ...اما رئیس مجلس بار دیگر خطاب به رئیس جمهور از او خواست تا نوارش را پخش کند و افزود: شما یک بحثی را در فضای عمومی جامعه مطرح کردهاید و الان برای مردم سوال شده است. پخش کنید تا معلوم شود چیست؟ شما نوارتان را پخش کنید و چیزی کم نگذارید.نوار رئیس جمهور بی کیفیتو غیر قابل تشخیص بود و از این رو او که میگفت مشکل از پخش صوتی مجلس است تصمیم گرفت که مشروح مکالمات بین فاضل لاریجانی و مرتضوی را بخواند.
پاسخ لاریجانی به سخنان احمدی‌نژاد/ تکمیل می‌شود.امروز روز مهمی است



محمود احمدینژاد پس از بیان نظراتش قصد داشت جلسه امروز مجلس را ترک کند اما رئیس مجلس خطاب به او گفت: تشریف داشته باشید مطالبی مطرح میشود که برایتان خوب است بشنوید.علی لاریجانی در واکنش به اعتراض نمایندگان مجلس به سخنان رئیس جمهور گفت: آقایان! امروز روز مهمی است. بگذارید حرفهایشان را زدند، حالا من هم پاسخ میدهم.او که به نمایندگان میگفت به آنها اجازه تذکر دادن نیز خواهد داد، افزود: منظورشان {منظور رئیس جمهور} از نام بردن از فاضل لاریجانی اهاله موضوع به من بود. استیضاحی مطرح شده که میخواستند به من ربطش بدهند.او از نمایندگان خواست تا نظم جلسه را رعایت کنند تا او سخنانش را بگوید و بعد تذکر دهند.لاریجانی که می گفت جلسه خوبی است و خوب است که این مسائل حل شود تا در جامعه بحثی پیش نیاید، از نمایندگان به خاطر تحملشان تشکر کرد و گفت: ایشان چند بارگفتند که من نواری دارم که خود این حرف هم ژستی است! ما هم گفتیم که بگویند.رئیس مجلس با لحنی آرامو ملایم ادامه داد: من چند نکته را بگویم. اینکه می گویند تنظیم قوا به هم خورد، اینگونه نیست. این نظر رئیس جمهور است که جایی نظر شورای نگهبان را قبول ندارند.احمدی نژاد به سخنان رئیس مجلس واکنش نشان داد که لاریجانی از تریبون خطاب به وی گفت: شما در این جلسه اتهاماتی به من وارد کردید. شما حقی ندارید که دیگر چیزی بگویید و بیش از حد باز حرف زدید. تمام حرفتان به رئیس مجلس و رئیس قوه قضاییه زدید. رئیس قوه قضاییه اینجا نیست که پاسخ شما را بدهد اما من هستم و به دلیل تهمت هایی که به من زدید مطابق آیین نامه دو برابر وقت پاسخگویی دارم.رئیس مجلس با تاکید بر اینکه تنظیم روابط قوا به هم نخورده است، خطاب به رئیس جمهور گفت: این سلیقه شما است که میگویید باید تشخیص بدهید چه مواردی را اجرا کنید! قانونی که تصویب میشود، لازم الاجرا است و باید اجرایی شود.وی ادامه داد: شما افرادی را به عنوان یاران خودتان عنوان کردهاید که پروندههایی دارند ولی شما نمی گذارید که به آنها رسیدگی شود. شما که از موضوع این نوار سخن گفتید، این پرونده را بدهید به قوه قضاییه تا رسیدگی شود. باید به تخلفات همه حتی نزدیکترین افراد به ما رسیدگی شود. حتی اعضای خانواده ما.لاریجانی با بیان اینکه در کشوری که ولایت فقیه هست بن بست نیست، افزود: شما اگر شکایتی داشتید باید به رهبری ارجاع میدادید. کما اینکه قبلا هم این کار را کردید و ایشان موضوع را به هیات حل اختلاف ارجاع دادند. پس بن بستی نیست.رئیس مجلس سپس به اعتراض رئیس جمهور نسبت به اختیارات خودش، اظهار داشت: در مورد اصل 138 قانون اساسی، مجلس قانون عادی تصویب کرده است که البته شما به آن تمکین نکردهاید. شورای نگهبان هم مصوبه مجلس را تایید کرده است که اگر هیات وزیران مصوبه ای خلاف قانون داشت، باید آن را لغو کرد. اگر شما اعتراضی به مصوبات مجلس دارید، شورای نگهبان باید آن را بررسی کند. اما شما تمکین نمی کنید. نامه هم به رهبری نوشتید چرا پاسخ ایشان را نمی گویید؟ رهبری این موضوع را به شما ابلاغ کردند. اگر از ولایت فقیه تمکین میکنید، پس بپذیرید. ایشان فصل الخطاب هستند، چرا این کار ار نمی کنید؟وی در واکنش به اینکه رئیس جمهور به قیاس دو رویکرد دیوان عدالت اداری در سال 87 و امسال پرداخته است، گفت: اگر قبل از سال 88 اتفاقی افتاده، دیوان عدالت حق داشته {که بگوید سازمان تامین اجتماعی یک نهاد خصوصی است و بررسی شکایت از ان در صلاحیت ما نیست}. سال 88 مجلس قانونی تصویب کرد که سازمان تامین اجتماعی زیر ممجموعه وزارت رفاه باشد و وزیر باید در قبال عملکرد آن پاسخگو باشد. اما شما قانون را زیر پا گذاشته اید. چرا می گویید قانون دست و پای مار را می بندد؟ یا قانون را نمی دانید که باید بپرسید و بعد هم باید به قانون عمل کنید.ادامه دارد ...

با رای نمایندگان مجلس وزیرکار رای اعتماد نگرفت.وزیر تعاون، رفاه و کار و امور اجتماعی استیضاح شد.

به گزارش فرارو، جلسه استیضاح عبدالرضا شیخ الاسلامی امروز در صحن مجلس برگزار شد. در پایان این جلسه و پس از استماع سخنان موافقان و مخالفان استیضاح و سخنان وزیر و رییس جمهور، نمایندگان با تعداد  192 رای موافق استیضاح،  56 رای مخالف استیضاح  رای به عدم کفایت وزیر کار دادند.